• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-01-23 01:00:50 följande:
    Om du inte tänker göra något om det inte är enkelt så kan du lägga ner detta nu.
    Nej, jag vill inte och kommer inte ge upp
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-01-23 01:10:10 följande:

Ne ok, det kanske blir enkelt någon gång framöver.

• Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-01-23 00:56:43 följande:
    Det är inte enkelt. Jag hade gärna redan gjort det
    Om du verkligen hade velat göra det så HADE DU GJORT DET! 

Hur du agerar visar på vad du verkligen vill. Så, vad visar ditt agerande på gällande hur gärna du vill ha en relation med henne? Och kom inte med "jag har skrivit med henne på DM" utan faktiska saker du gjort för att uppnå ditt mål om en långsiktig relation. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-01-23 01:10:10 följande:
    Vad ska ändras för att du ska fråga?
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-23 06:43:43 följande:
    Om du verkligen hade velat göra det så HADE DU GJORT DET! 

Hur du agerar visar på vad du verkligen vill. Så, vad visar ditt agerande på gällande hur gärna du vill ha en relation med henne? Och kom inte med "jag har skrivit med henne på DM" utan faktiska saker du gjort för att uppnå ditt mål om en långsiktig relation. 
    Jag vill ju göra det. Vill bara att det inte ska tolkas på fel sätt av henne. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-24 09:31:27 följande:
    Den risken finns alltid. Så hur länge ska du vänta? När vet du hur hon kommer att tolka det? 
  • Anonym (...)
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-01-24 09:56:20 följande:
    Den risken finns alltid. Så hur länge ska du vänta? När vet du hur hon kommer att tolka det? 
    Och att det kommer vara enkelt. När kommer det hända? När hon är gift med tre barn?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-01-24 09:31:27 följande:
    Tror du Armand Duplantis chattade med sin fästmö i ett år innan han frågade henne på dejt? Jag menar, de började också med att han skickade henne ett DM på Instagram. 

Du måste våga för att vinna. Punkt. Slut. 

Du kommer aldrig att våga eftersom du är så rädd för att misslyckas, att misstolkas, att bli skrattad åt för att du trodde du hade en chans. Du är för rädd och så länge du är det kommer du att fortsätta komma på dåliga förklaringar till varför du inte frågat henne än.
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-24 15:12:12 följande:
    Tror du Armand Duplantis chattade med sin fästmö i ett år innan han frågade henne på dejt? Jag menar, de började också med att han skickade henne ett DM på Instagram. 

Du kommer aldrig att våga eftersom du är så rädd för att misslyckas, att misstolkas, att bli skrattad åt för att du trodde du hade en chans. Du är för rädd och så länge du är det kommer du att fortsätta komma på dåliga förklaringar till varför du inte frågat henne än.
    Klockrent.
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-24 15:12:12 följande:

Är också bra mycket enklare att hamna i en relation om man är världsklass på något. 

Handlar inte om att våga eller inte. Handlar snarare om att jag bryr mig om henne och inte vill framstå som något som jag inte är (ex ytlig) 

Handlar inte om det

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?