• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-02-01 21:31:34 följande:
    Var du ärlig om att du ine får fortsätta på ditt program?
    Vi pratade inte om det utan mer om henne för jag bryr mig om henne på riktigt så frågade henne om saker liksom
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-02-01 23:51:34 följande:
    Vi pratade inte om det utan mer om henne för jag bryr mig om henne på riktigt så frågade henne om saker liksom
    Och hon var fortsatt totalt ointresserad av dig och vad som händer i ditt liv?
  • Anonym (K)
    Hon frågade inte hur dina studier går? Frågade hon dig något överhuvudtaget? 
  • Anonym (X)
    Om man har ett uppriktigt utbyte både berättar man saker om sig själv och frågar om den andre.

Vad berättar du om dig själv?
  • anonym05swe
    Anonym (K) skrev 2025-02-02 00:11:50 följande:
    Hon frågade inte hur dina studier går? Frågade hon dig något överhuvudtaget? 
    Jo, vi frågade varandra saker
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-02 00:33:06 följande:
    Jo, vi frågade varandra saker
    Vad frågade hon om dig?
  • Anonym (Tiden går)
    Men hon frågar inte dig om din framtid?
  • Anonym (...)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-02-02 00:09:53 följande:
    Och hon var fortsatt totalt ointresserad av dig och vad som händer i ditt liv?
    Ja det kan man ju verkligen undra
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-02 06:58:39 följande:
    Men hon frågar inte dig om din framtid?
    Jo hon har frågat mig saker tidigare. Att alla de här problemen finns är inte heller mitt fel, ex avståndet m.m
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 10:33:24 följande:
    Jo hon har frågat mig saker tidigare. Att alla de här problemen finns är inte heller mitt fel, ex avståndet m.m
    Varför upprepar du dig hela tiden? Detta är ju inget som har med min fråga att göra. Men som svar på det: Nej, men det är ditt fel/ansvar att du inte löser det.

Så du berättar alltså inte för henne om ditt liv mer än ytligt, trots att du skrivit att du vill att ni ska lära varandra på djupet. Hur går det ihop? Är det rädslan som gör att du inte vågar vara öppen mot henne?
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    Det här handlar inte om fel. Men det är heller inte rätt. Hade ni båda varit väldigt kära i varandra, hade ni skrivit hela tiden, ringt varann, sett till att träffas till varje pris. Nu är det inte så. Du skriver en gång i månaden, och hon svarar. 
    Att skriva några meddelanden en gång i månaden blir det inte en kärleksrelation av. Någonsin.

Släpp det här nu. Fokusera på ditt liv och vad du ska göra härnäst! Det är bättre att lägga tid och möda på att komma på rätt spår med dina studier (eller jobb), än att lägga en massa energi på en tjej som du egentligen inte är speciellt kär i. Den dag du blir kär på riktigt kommer inte avstånd och sådant vara något som helst problem!
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-03 11:10:01 följande:
    Det här handlar inte om fel. Men det är heller inte rätt. Hade ni båda varit väldigt kära i varandra, hade ni skrivit hela tiden, ringt varann, sett till att träffas till varje pris. Nu är det inte så. Du skriver en gång i månaden, och hon svarar. 
    Att skriva några meddelanden en gång i månaden blir det inte en kärleksrelation av. Någonsin.

Släpp det här nu. Fokusera på ditt liv och vad du ska göra härnäst! Det är bättre att lägga tid och möda på att komma på rätt spår med dina studier (eller jobb), än att lägga en massa energi på en tjej som du egentligen inte är speciellt kär i. Den dag du blir kär på riktigt kommer inte avstånd och sådant vara något som helst problem!
    Du har varit negativ konstant ända sedan de första meddelanden i denna tråd. Är inte kört. 

Man kan göra flera saker samtidigt, jag har känslor för henne på riktigt och jo avstånd är ett problem även om blir ihop iom att man inte kan ses lika ofta dä. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 11:47:57 följande:
    Du har varit negativ konstant ända sedan de första meddelanden i denna tråd. Är inte kört. 

Man kan göra flera saker samtidigt, jag har känslor för henne på riktigt och jo avstånd är ett problem även om blir ihop iom att man inte kan ses lika ofta dä. 
    Det är ju du som är negativ, som kommer med ursäkter för att inte behöva kontakta henne. De allra flesta i tråden har gett dig råd och uppmuntrat dig, men du kommer ju aldrig någon vart, Det måste du väl inse själv också?

Nu har det gått över ett år, och du skriver bara ytligt med henne. Men på ett år borde du ha kommit på lösningar på dina problem/ursäkter, tycker du inte det? 

Funderar du något på hur du ska komma över hindren? För om du inte gör det, så kommer du ju aldrig att kunna träffa henne. För hindren försvinner inte. De finns där. Så vad är din lösning?
  • Anonym (Varför ens försöka...)

Jag har varit negativ till uppfattningen att du och lumpen-tjejen skulle kunna bli ihop, ja. Jag är fortfarande negativ till det. Hon verkar inte intresserad, och inte du heller.
    Till dig och dina möjligheter i övrigt har jag varit positiv, och är fortfarande. I år fyller du 20, om du inte redan gjort det, och du har alla möjligheter att skapa dig det liv du vill ha! Men om du ska kunna göra det, är det bäst att släppa taget om idéer som inte kommer ta dig framåt.
    Hur ser dina framtidsplaner ut just nu, skulle du behöva bolla tankar?

Det går att göra flera saker samtidigt, men den här tråden är över 600 sidor nu. Tänk vad du hade kunnat göra med den tid du har lagt ner på den här tråden!
  • Anonym (X)
    Vad berättar du för henne om dig själv?
    Om du inte kan säga en så pass både enkel och samtidigt STOR sak som att du flunkat ut från högskolan så är ni inte ens bekanta, och absolut inte vänner med nåt på gång...
  • Anonym (X)

Ja. Man kan göra flera saker samtidigt.'DU gör dock inte det, du gör knappt en grej.
  • Anonym (X)

Dessutom, allt det här du tar upp som hinder så du inte ens kan skriva: kommer de försvinna av sig självt? Gör du nåt åt det?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?