• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • felicityporter
    Anonym (...) skrev 2024-10-28 17:56:06 följande:
    Hon kan misstolka det till att tro att han gillar henne för utseendet, enligt TS.
    Hahaha, så gulligt! 😆 Ingen hade någonsin haft en chans att träffa någon partner då med TS resonemang. 😉
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-28 21:28:56 följande:
    Hahaha, så gulligt! 😆 Ingen hade någonsin haft en chans att träffa någon partner då med TS resonemang. 😉
    Vill inte att det ska vara ytligt, vill verkligen helst bara prata igenom det med henne
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 15:15:55 följande:
    Vill inte att det ska vara ytligt, vill verkligen helst bara prata igenom det med henne
    Vad exakt är ytligt med "jag gillar dig, vill du ses vid tillfälle?"
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-10-29 15:15:55 följande:
    Jag håller med skribenten ovan, vad är det för ytligt med den frågan? Jag fattar verkligen inte? Blir ju ännu konstigare att bedyra sin eviga kärlek och göra en stor sak av det.
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-29 16:24:38 följande:
    Jag håller med skribenten ovan, vad är det för ytligt med den frågan? Jag fattar verkligen inte? Blir ju ännu konstigare att bedyra sin eviga kärlek och göra en stor sak av det.
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:36:32 följande:
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?

Hur tänker du skriva då så hon inte missuppfattar dig? 

Du har ju haft tid på dig att fundera. 

• fornminne
    Om du inte vill avslöja dina känslor innan ni ses, kan du föreslå en mer vänskaplig träff. Du kan skriva och säga att du ska till hennes stad (var hon nu befinner sig) och fråga om hon har lust att ses när du är där. Svarar hon ja kan ni bestämma tid och plats. Sen kan du ta det därifrån.

Det är så de flesta blir ihop med någon, om de inte är mer rakt på sak.

Du kommer aldrig att få en flickvän om du inte klarar av stegen innan, dvs att träffas och lära känna varandra.
  • Anonym (Inget på spel....)
    DET HAR GÅTT ETT ÅR!!!!!!!!!! Du stressar ingenting! Och hade du börjat messa henne om annat än ytliga skitsaker hade hon för länge sedan förstått att du är intresserad av henne för den hon är. Hur vet DU att du är intresserad av henne för den hon är när du aldrig anstängt dig för att lära känna henne på djupet? Aldrig diskuterat djupare med henne? 

Hur lång tid ska det gå innan du inte anser att du stressar fram det? Hur länge till ska du messa om ytliga skitsaker med henne? Hur länge till ska hon fortsätta få tro att du är en ytlig bekant/vän? 

Kan du ärligt säga att du känner henne på djupet efter alla era meddelanden? Att du vet, på riktigt, vem hon är, vad hon tycker om, vad hon ogillar? Vad som gör henne glad, vad som gör henne ledsen? Vad hon vill med livet, framtiden, drömmar, mål? 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-10-29 16:43:14 följande:

Hur tänker du skriva då så hon inte missuppfattar dig? 

Du har ju haft tid på dig att fundera. 

Vet inte för beror på 

Jo men är inte enkelt

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:54:03 följande:

Vet inte för beror på 

Jo men är inte enkelt

Vad beror det på?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?