• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:39:22 följande:
    Varför anser du det? 

Återkom i tråden när du har träffat tjejen i stället, eller någon annan tjej.

Det är meningslöst att fortsätta skriva innan dess. Det går bara runt i denna tråd.

Du skriver att du inte gillar modern dejting, vad det nu är. Det behöver du inte göra, och det finns många sätt att träffas på.

Men du inser väl att man måste _träffas_ och _ungås_ för att bli tillsammans med någon? 

Du kan inte bli tillsammans med en tjej utan att umgås med henne, oavsett vad ni gillar att göra. Man kan börja lära känna varandra online som ni har gjort, men det räcker inte. Du vet fortfarande inte ens om hon är intresserad, du vet inte ens om hon är singel! 

Så vad är meningen med denna tråd? 

• anonym05swe
    fornminne skrev 2024-10-23 10:51:02 följande:

Återkom i tråden när du har träffat tjejen i stället, eller någon annan tjej.

Det är meningslöst att fortsätta skriva innan dess. Det går bara runt i denna tråd.

Du skriver att du inte gillar modern dejting, vad det nu är. Det behöver du inte göra, och det finns många sätt att träffas på.

Men du inser väl att man måste _träffas_ och _ungås_ för att bli tillsammans med någon? 

Du kan inte bli tillsammans med en tjej utan att umgås med henne, oavsett vad ni gillar att göra. Man kan börja lära känna varandra online som ni har gjort, men det räcker inte. Du vet fortfarande inte ens om hon är intresserad, du vet inte ens om hon är singel! 

Så vad är meningen med denna tråd? 

Ja och jag vill träffa henne såklart. 

Ja, jag vet men ogillar det med att man behöver organisera och krångla en massa. Skulle helst växa ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla en massa. 

Ja, jag vet och vill träffa henne. Ska bjuda ut henne när det passar.

• fornminne
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:54:46 följande:

Ja, jag vet men ogillar det med att man behöver organisera och krångla en massa. Skulle helst växa ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla en massa. 

Återkom när (om) du har träffat henne då. Eller när (om) ni har bestämt att ni ska ses, bara du och hon. 

Återkom när du faktiskt har något att berätta. Fler råd behöver du inte, du har redan fått massor. 
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:54:46 följande:

Ingen, absolut ingen "växer ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla". Jo, om det är en arrangerad relation där föräldrarna styr upp det hela  då slipper iaf du själv "organisera och krångla" eftersom någon annan gör det åt dig. 

Om du inte vill "organisera och krångla" för att få till dejter så är du inte tillräckligt intresserad.
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2024-10-23 11:39:05 följande:
    Ingen, absolut ingen "växer ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla". Jo, om det är en arrangerad relation där föräldrarna styr upp det hela  då slipper iaf du själv "organisera och krångla" eftersom någon annan gör det åt dig. 

Om du inte vill "organisera och krångla" för att få till dejter så är du inte tillräckligt intresserad.

Nej, jag pratar inte om en arrangerad relation utan om att växa ihop i en relation naturligt. 

Jag vill träffas såklart men inte ha tråkiga dejter bara för att vara på en dejt.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 13:29:09 följande:

Nej, jag pratar inte om en arrangerad relation utan om att växa ihop i en relation naturligt. 

Jag vill träffas såklart men inte ha tråkiga dejter bara för att vara på en dejt.

Hur går det till?
  • Anonym (Mimmi)

Om dejterna är tråkiga passar ni inte ihop och då är det ju lika bra att strunta i alltihop. När man är nykär är det kul att kolla på en betongvägg tillsammans. :) 
  • Anonym (...)

Om vem fan vill gå på tråkiga dejter bara för att ha en dejt? Vad tillför det till tråden att svara så? Ingen som föreslagit det ens
    Men för all del skit i att gå på dejt, om du inte tycker det är värt besväret. Slösa bort ditt liv medan du sitter och väntar på att växa ihop naturligt.
  • anonym05swe
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-23 13:34:17 följande:
    Om dejterna är tråkiga passar ni inte ihop och då är det ju lika bra att strunta i alltihop. När man är nykär är det kul att kolla på en betongvägg tillsammans. :) 
    Ja och jag vill träffa henne likt i ursprungsinlägget. 
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-10-23 13:48:09 följande:
    Ja och jag vill träffa henne likt i ursprungsinlägget. 
    Det är bara du själv som hindrar dig från att fråga henne om ni kan träffas.
    Det är bara su själv som kan se till att något händer.

Sitter du och väntar på yttre omständigheter som skall göra så hon faller ner i famnen på dig kan du anse dig livslångt singel.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?