• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-25 20:15:32 följande:
    Haha, men snälla någon. Du har ju skyllt på exakt samma grej om och om igen. Vaddå ?stressa?? Du har haft kontakt med den här bruden i en hel jävla evighet och hon har fortfarande ingen som helst aning att du ens har ett pyttelitet intresse för henne eftersom du är så jävla rädd för att säga det att du hellre ältar om denna brud på ett familjeforum i åratal istället. Skärp dig för fan, det är pinsamt!
    Jag ska få det gjort men det är inte direkt enkelt. Pinsamt? Är det bättre att vi har killar som i min ålder bara går från relation till relation och där det också finns folk som är otrogna och inte bryr sig om den andra. Det är snarare pinsamt att folk är otrogna och dylikt. 
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2024-10-25 20:31:18 följande:
    Jag ska få det gjort men det är inte direkt enkelt. Pinsamt? Är det bättre att vi har killar som i min ålder bara går från relation till relation och där det också finns folk som är otrogna och inte bryr sig om den andra. Det är snarare pinsamt att folk är otrogna och dylikt. 
    Det är pinsamt att ha chattat med någon man är intresserad av i ett års tid utan att ha lärt känna personen på djupet, utan att ha diskuterat livet, känslor och allt däremellan. Det är pinsamt att ha chattat med någon i ett år och inte vågat ställa personliga frågor för "jag vill inte stressa henne". 

Det finns ett mellanting mellan att vara en player och att inte ha vågat ett skit på ETT ÅR!!!
  • felicityporter
    Haha, så gullig du är. ☺️ Att gå från relation till relation och att vara otrogen är otroligt jävla extremt långt från att helt enkelt bjuda ut någon på fika och berätta att man har känslor för personen ifråga och önskar att se om dessa utvecklas. Det är en KOLOSSAL skillnad. Dessutom har aldrig någon kille någonsin i universums historia träffat en tjej om han aldrig någonsin vågat satsa. ALDRIG!
  • Anonym (...)
    Ja det ter sig faktiskt bättre, om alternativet är att sitta och älta i åratal och aldrig träffa någon för att man hittar på så konstiga bortförklaringar. Sitta ensam resten av livet är utsikten för dig då. Men du kanske tycker det är bättre än att riskera att din allra första relation ev. blir kortvarig?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-10-25 22:09:07 följande:
    Ja det ter sig faktiskt bättre, om alternativet är att sitta och älta i åratal och aldrig träffa någon för att man hittar på så konstiga bortförklaringar. Sitta ensam resten av livet är utsikten för dig då. Men du kanske tycker det är bättre än att riskera att din allra första relation ev. blir kortvarig?
    Nej jag hittar inte på konstiga bortförklaringar och ska dessutom agera (mer än jag gjort för har redan agerat en del genom att skriva med henne). Skulle såklart också acceptera en kortvarig relation såklart även om jag inte föredrar det
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-10-25 23:01:38 följande:
    Nej jag hittar inte på konstiga bortförklaringar och ska dessutom agera (mer än jag gjort för har redan agerat en del genom att skriva med henne). Skulle såklart också acceptera en kortvarig relation såklart även om jag inte föredrar det
    När ska du agera då, när du är 40?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-10-25 23:01:38 följande:
    Det är ju märkligt! Jag har varit borta ett tag och kommer tillbaka och läser EXAKT samma svar som jag läste och svarade på för några månader sen. Allvarligt TS, sitter du fortfarande och darrar av rädsla att någon ska få reda på att du har känslor för en tjej?

Var bygger du dina fördomar på? Vilka vänner (förutom det du hörde i omklädningsrummet på gympan) beter sig som det du beskriver? 98% av alla under 25 år blir ihop med någon för att man är kär, det betyder inte att man kan lova kärlek hela livet eller att det aldrig ska ta slut utan bara att man är kär här och nu.
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-10-25 23:29:04 följande:
    När ska du agera då, när du är 40?
    Nej såklart långt innan det. Är dock inte så enkelt.
  • felicityporter
    anonym05swe skrev 2024-10-28 09:23:58 följande:
    Nej såklart långt innan det. Är dock inte så enkelt.
    ?Jag tycker du verkar vara en jättetrevlig och rolig tjej och undrar om du vill fika med mig/gå på bio med mig till helgen??
  • Anonym (...)
    felicityporter skrev 2024-10-28 17:06:59 följande:
    ?Jag tycker du verkar vara en jättetrevlig och rolig tjej och undrar om du vill fika med mig/gå på bio med mig till helgen??
    Hon kan misstolka det till att tro att han gillar henne för utseendet, enligt TS.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?