• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Förövrigt:

Grattis TS!

Du har lyckats skapa en av de längsta trådarna i forumets historia. Utan att egentligen komma nånvart, vilket är en bedrift i sig.

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-11-05 22:14:56 följande:
    Det jobbigaste är inte bara en potentiell avvisning utan även om det kanske läcker eller om hon dömer mig för det. Är så jobbigt med allt detta för jag faktiskt bryr mig om henne. Om jag velat hade jag bara försökt bli ihop ngn annan. 

Jo, jag försöker "släppa sargen" men är så otroligt jobbigt. Vill bara växa in i en bra relation med rätt person utan krångel och utan problem som förhoppningsvis är henne. Ogillar kraftigt hur modern dejtning är där folk bara hoppar från relation till relation. 
    Som sagt, du har skrivit nästan exakt samma sak flera gånger och du har fått otaliga svar men ändå väljer du att fortsätta skriva. Vad tänker du att vi kan skriva som kan få dig att gå vidare? Du tar ju inte in vad vi svarar dig!

Du är asfeg, vågar inte blotta dina känslor för att du är rädd att göra bort dig och att andra ska kunna reta dig (en kurator hade kunnat hjälpa dig att släppa dina gamla upplevelser, just sayin...) och du tror att alla andra är oseriösa. Allt i din text osar oförståelse och okunskap.
  • anonym05swe
    felicityporter skrev 2024-11-05 22:57:02 följande:
    Förstår inte vad du menar, det är omöjligt att en relation er emellan ska växa fram av sig själv om du inte ens föreslår en fika eller promenad eller vad fan som helst. Det har ingenting med modern dejting att göra.
    Har redan sagt att jag ska bjuda in henne men vet inte hur fel det kan tolkas
  • Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:43:52 följande:
    Äh, ingen orkar bry sig längre. Det har gått ett år. Gör vad du vill.
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:43:52 följande:
    Så du ska alltså göra det även om det eventuellt kan tolkas fel?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-08 15:46:30 följande:
    Så du ska alltså göra det även om det eventuellt kan tolkas fel?
    Det är det jag velat göra rätt länge ja men vet inte hur vagt/konkret jag ska ska skriva det för att ska nå ut på rätt sätt. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:53:23 följande:
    Det är det jag velat göra rätt länge ja men vet inte hur vagt/konkret jag ska ska skriva det för att ska nå ut på rätt sätt. 
    Så du har löst problemet med avståndet?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-08 15:53:23 följande:
    Vilket innebär att du inte kommer göra det. För du kommer inte hitta ett sånt sätt som är tillräckligt bra för dig, vad vi än föreslår. Du kommer alltid ha invändningar.
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-08 16:47:37 följande:
    Vilket innebär att du inte kommer göra det. För du kommer inte hitta ett sånt sätt som är tillräckligt bra för dig, vad vi än föreslår. Du kommer alltid ha invändningar.
    Jo, jag kommer göra det men ni alla målar upp det som enkelt i princip. Vill verkligen prata med henne om det i lugn och ro. Nu känner jag bara en stress för det ska gå fel. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?