• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Poppe) skrev 2024-11-09 16:02:29 följande:
    Ju djupare diskussioner du har med henne desto mer sannolikt är det att hon tolkar dig rätt.

När du bara håller dig till ytligheter är det mycket svårare för henne att fatta att du verkligen gillar henne och vill lära känna henne bättre.

Ja och det är det jag försökt med (ex genom att dma henne från början) och genom att prata med henne på event mycket. 

Fast jag har också ställt frågor osv. Försökt visa att jag bryr mig. Vet inte om en potentiell avvisning eller denna fruktansvärda väntan är det värsta.

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 21:16:55 följande:

Ja och det är det jag försökt med (ex genom att dma henne från början) och genom att prata med henne på event mycket. 

Fast jag har också ställt frågor osv. Försökt visa att jag bryr mig. Vet inte om en potentiell avvisning eller denna fruktansvärda väntan är det värsta.

Väntan på vad?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-09 22:01:15 följande:
    Väntan på vad?
    Den väntan som jag varit i rätt länge iom att jag inte kunnat träffa henne utan enbart kunnat skriva med henne (ja jag hade kanske kunnat bjuda ut henne men iom att hon är i militären är det mkt svårare)
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:21:45 följande:
    Den väntan som jag varit i rätt länge iom att jag inte kunnat träffa henne utan enbart kunnat skriva med henne (ja jag hade kanske kunnat bjuda ut henne men iom att hon är i militären är det mkt svårare)
    Du skrev ju precis att du pratar med henne mycket på eventen. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-09 22:28:20 följande:
    Du skrev ju precis att du pratar med henne mycket på eventen. 
    Ja, men senaste eventet var i somras. Det är inte roligt med denna långa väntan (har aktivt undvikit att ens försöka bli ihop med någon annan under denna tid också) av moraliska skäl. 
  • Anonym (K)

Så länge du inte gör något nytt kommer inget nytt att hända.

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:29:54 följande:
    Ja, men senaste eventet var i somras. Det är inte roligt med denna långa väntan (har aktivt undvikit att ens försöka bli ihop med någon annan under denna tid också) av moraliska skäl. 
    Fast det är ju ditt eget fel att du väntat så länge. Och längre lär det bli. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-11-09 22:21:45 följande:
    Du väntar alltså på att få träffa henne eller vad menar du att du väntar på?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-11-09 23:03:32 följande:
    Du väntar alltså på att få träffa henne eller vad menar du att du väntar på?
    Det är det jag hoppas på ja. Vill träffa henne, bara inte hunnit bjuda ut henne än. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-11-09 22:56:13 följande:
    Fast det är ju ditt eget fel att du väntat så länge. Och längre lär det bli. 
    Valde dock inte att få känslor för henne. Valde heller inte att det med armén skulle ske osv. Jag är inte ansvarig för allt som ex avståndet. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?