• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-06-10 18:49:53 följande:
    Så det är du som avgör om du är en bra partner? Jag tror nog att det är den andra personen i förhållandet som avgör om du är bra eller inte.
    Ja, självklart håller jag med men jag är inte i en relation. 
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 18:43:43 följande:
    Folk målar upp det som enkelt att hamna i en relation dock vilket inte stämmer. Att skaffa partner är  komplicerat och inte särskilt enkelt. Jag har försökt intensifiera kontakterna men vill inte att det ska tolkas fel, vet inte heller hur hon tolkar det om jag visar intresse så här tidigt. Jag vill träffa henne på egen hand men det är inte heller enkelt. Självklart vill jag också vara med henne i hennes stad men det är komplext. Jag behöver inte prata med kurator för mår bra. 
    Ett varv till av dina undanflykter? Du har skrivit samma saker om och om igen, fått råd som du ignorerar, och sedan rapar du upp samma mantra igen. De flesta I tråden som ger dig bra råd är I långvariga relationer, och ändå tycker du att ditt sätt kommer funka bättre?

Verkligen? Har du någon fetisch som du får material till genom denna tråd? Vad sysslar du med egentligen?
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2024-06-10 18:51:46 följande:
    Ett varv till av dina undanflykter? Du har skrivit samma saker om och om igen, fått råd som du ignorerar, och sedan rapar du upp samma mantra igen. De flesta I tråden som ger dig bra råd är I långvariga relationer, och ändå tycker du att ditt sätt kommer funka bättre?

Verkligen? Har du någon fetisch som du får material till genom denna tråd? Vad sysslar du med egentligen?
    Jag besvarade en kommentar. Nej jag ignorerar inte råd iom att jag följt flera st. 

Wtf, jättekonstig kommentar ang det längst ner i din kommentar. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-10 18:59:06 följande:
    Jag besvarade en kommentar. Nej jag ignorerar inte råd iom att jag följt flera st. 

Du besvarade aldrig den, nej. Du drog samma saker som på de föregående 330 sidorna en gång till.
    Frågan i den citerade kommentaren gällde vad du ville ha ut av detta och vad vi kunde bidra med.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 18:59:06 följande:

Flera råd? 

Du har följt ett råd, att skriva till henne. Så nu gör du det, en gång i veckan där ni pratar ytligt.

• Anonym (X)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-10 19:51:12 följande:

Flera råd? 

Du har följt ett råd, att skriva till henne. Så nu gör du det, en gång i veckan där ni pratar ytligt.

Och ingen rådde honom att skriva så sällan eller så ytligt.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 18:50:57 följande:
    Ja, självklart håller jag med men jag är inte i en relation. 
    Så sluta att skriva att du skulle vara en bra partner.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 18:43:43 följande:
    Folk målar upp det som enkelt att hamna i en relation dock vilket inte stämmer. Att skaffa partner är  komplicerat och inte särskilt enkelt. Jag har försökt intensifiera kontakterna men vill inte att det ska tolkas fel, vet inte heller hur hon tolkar det om jag visar intresse så här tidigt. Jag vill träffa henne på egen hand men det är inte heller enkelt. Självklart vill jag också vara med henne i hennes stad men det är komplext. Jag behöver inte prata med kurator för mår bra. 
    Det är ganska enkelt att åtminstone försöka för de som inte är livrädda att bli dissade, om man inte vill ha ett nej utan kör på tills det är 100% säkert att känslorna är besvarade är det väldigt besvärligt. Du vet vilken sort du är.

Du kommer inte att lyckas med din strategi och jag tror att du vet det, annars hade du skippat den här tråden för länge sen. Jag tror att du letar efter mod och att något vi skriver ska hjälpa dig att våga mer men vi kan inte ge dig det du behöver, du måste våga på egen hand.

Du måste våga chansa (det här måste vara tionde gången jag skriver det), du kommer inte att lyckas med din dröm annars. Är hon inte värd att chansas för?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-10 19:51:12 följande:

Flera råd? 

Jag har även följt rådet att skriva med vara aktiv på eventen med henne. Vet inte hur smart det hade varit om jag redan för 8 mån sedan erkänt känslorna för då hade det nog blivit sett som ytlig av henne antagligen. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-10 20:45:05 följande:
    Jag har även följt rådet att skriva med vara aktiv på eventen med henne. Vet inte hur smart det hade varit om jag redan för 8 mån sedan erkänt känslorna för då hade det nog blivit sett som ytlig av henne antagligen. 
    Så bra då, då har du ju ändå lyssnat på en promille. Det har ju gått jättebra och varit en diskussion med stort utbyte och få upprepningar.

Vad vill du höra nu? Vad ska vi tipsa dig om? För att du faktiskt ska använda tipset, menar jag alltså. Vad vill du höra om?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?