• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 12:06:30 följande:
    För då måste man "skapa" känslor snarare än att det växer fram naturligt. 

Ok.

Två enkla och raka frågor till:

Varför tycker/tror du att man måste skapa känslor på en dejt?

Är det omöjligt att få, som du kallar det, naturliga känslor om man väljer att dejta?

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-10 13:35:33 följande:

Ok.

Två enkla och raka frågor till:

Varför tycker/tror du att man måste skapa känslor på en dejt?

Är det omöjligt att få, som du kallar det, naturliga känslor om man väljer att dejta?

Det är så det i praktiken fungerar, är inte direkt så man bara får känslor om man träffar någon på någon dejt där allt redan är planerat sedan innan. 

Inte helt men bra mkt svårare än om man faller för någon utanför det.

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 14:17:26 följande:

Det är så det i praktiken fungerar, är inte direkt så man bara får känslor om man träffar någon på någon dejt där allt redan är planerat sedan innan. 

Inte helt men bra mkt svårare än om man faller för någon utanför det.

Du har ju redan nått steg 1 i din värld, alltså att du lyckats få känslor för henne utan dejting.

Är det så som andra frågat, men som du inte velat svara på, att du tror att den här tjejen kommer få känslor för dig utan att ni gått på dejt?

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-10 14:36:25 följande:

Du har ju redan nått steg 1 i din värld, alltså att du lyckats få känslor för henne utan dejting.

Är det så som andra frågat, men som du inte velat svara på, att du tror att den här tjejen kommer få känslor för dig utan att ni gått på dejt?

Ja? Det är inte fel? Vill dessutom träffa henne mer

Jag vet inte

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 14:45:05 följande:

Ja? Det är inte fel? Vill dessutom träffa henne mer

Jag vet inte

Nej det är inte fel alls, sånt händer hela tiden.

Men du vet inte om hon kommer få känslor för dig utan dejt.

Alla i denna tråd försöker ge dig tips till hur du ska väcka hennes intresse eftersom du gör fel.

Varför vägrar du ta till dig råden och agera på dem? Och nej, du har inte tagit till dig något annat råd än att du har skrivit med henne. Så kom inte med det igen

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-10 15:06:35 följande:

Nej det är inte fel alls, sånt händer hela tiden.

Men du vet inte om hon kommer få känslor för dig utan dejt.

Alla i denna tråd försöker ge dig tips till hur du ska väcka hennes intresse eftersom du gör fel.

Varför vägrar du ta till dig råden och agera på dem? Och nej, du har inte tagit till dig något annat råd än att du har skrivit med henne. Så kom inte med det igen

Jo, jag försöker faktiskt men det är inte enkelt, speciellt om man aldrig haft partner tidigare. 

Vägrar? Aktivt varit med henne på eventen som folk också sade att jag skulle göra

• Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 15:20:44 följande:

Jo, jag försöker faktiskt men det är inte enkelt, speciellt om man aldrig haft partner tidigare. 

Vägrar? Aktivt varit med henne på eventen som folk också sade att jag skulle göra

Du gör för lite! Det du gör räcker inte för att bli ihop med henne. Du måste göra mer!
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 15:20:44 följande:

Tycker du att du gör tillräckligt? 

Hur länge tänker du vänta på att hon ska få känslor för dig? 

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-10 16:22:55 följande:

Tycker du att du gör tillräckligt? 

Hur länge tänker du vänta på att hon ska få känslor för dig? 

Jag vet inte, jag hade säkert kunnat göra mer eller mindre men vill inte riskera att det ska feltolkas. 

• Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 16:35:38 följande:
    Jag vet inte, jag hade säkert kunnat göra mer eller mindre men vill inte riskera att det ska feltolkas. 

Okej, det är lugnt.

Förstår du varför det aldrig kommer bli något med den här tjejen?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?