• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 09:04:34 följande:
    Bete dig. Det är du som har bevisbördan.

All bevisbörda ligger på dig i denna tråd. Du har en inställning till hur man inleder ett förhållande som inte liknar någonting annat, folk med mycket mer erfarenhet och kunskap har i tusentals inlägg försökt få dig att förstå det och försökt hjälpa dig på traven. Ditt sätt fungerar inte, tyvärr fungerar det inte åt något håll så du sitter fortfarande fast i samma situation som i december förra året. Du har inte ens blivit avvisad av den här tjejen.

Någon sämre relationsrådgivare än du måste vara svår att hitta eftersom du inte ens får henne att säga nej. Vilket, och det här jag lova dig, är ett mycket mer sannolikt utfall på din så kallade uppvaktning än ett ja.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-06-09 10:04:40 följande:
    Men dejta knte modernt då!
    Att gå från att knappt ha pratat till att bli ihop är dock helt orimligt och visar bara hur du har noll koll på hur relationer funkar! 

Fast normen är 

1. Börja gilla någon 

2. Gå ut på någon middag 

Det är svårt att gå emot normen. 

Jag vill träffa henne mer dock.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 11:35:14 följande:

Fast normen är 

1. Börja gilla någon 

2. Gå ut på någon middag 

Du får göra vad fan du vill på en dejt, vem tvingar dig till middag?
  • Anonym (Tiden går)

Fast normen är 

1. Börja gilla någon 

2. Gå ut på någon middag 

Så du skyller på normen för att slippa ta kontakt. 

Skippa middagen och gör något annat istället. Men det kan du inte för du vågar inte. 

När det är långt tills ni ska träffas så kör du med att det är bättre att prata öga mot öga. När ni träffas så kör du med att du måste lära känna henne bättre, dvs skriva mer med henne innan du pratar  Du har ursäkter hela tiden. 

Har hon sagt eller gjort något som får dig att tro att hon gillar dig mer än som en kompis? 

• Anonym (Hej)

Fast normen är 

1. Börja gilla någon 

2. Gå ut på någon middag 

I USA, inte i Sverige, kan du snälla sluta läsa amerikanska dejtingtips?!

I Sverige är normen:
    1. träffas
    2. om man gillade det man såg så bokar man en träff som kan vara
    -fika
    -promenad
    -picknick
    -paintball
    -öl/vin
    -Liseberg
    -valfritt
    3. om träffen blev bra bokar man en ny träff, om inte avslutar man allt.
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (X) skrev 2024-06-09 11:45:33 följande:

Ja, det är konstigt att någon som sitter inne med så mkt kunskap om dejting och förhållande, som dissar alla andra, ändå inte klarar av att gå mot normen? 

Sedan får vi vara tacksamma å tjejens vägnar. Hon håller igång pratet på allmän nivå så det inte blir obekvämt för TS när de träffas. Den dagen en av dom hoppar av föreningen så kommer deras kontakt att dö ut. 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-06-09 11:45:33 följande:
    Läs ordet "normen".
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 11:54:52 följande:
    Läs ordet "normen".
    Ok, men om du känner att du måste bjuda på middag och inte vill det, och inte vill göra något annat heller, så lägg ner allt. Det kommer aldrig att fungera när du är så negativ till allt. 
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 11:54:52 följande:
    Läs ordet "normen".
    Frågade AI:
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2024-06-09 12:00:26 följande:
    Frågade AI:
    Atmosfär: Dejter är ofta avslappnade och kan ske på platser som kaféer, barer eller utomhusaktiviteter.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?