• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-10 16:37:13 följande:
    Okej, det är lugnt.

Förstår du varför det aldrig kommer bli något med den här tjejen?
    Det är inte kört för jag inte stressat mig igenom det. Är mer lämpligt att lära känna först och inte bara direkt visa att man vill ha en relation. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 16:40:55 följande:
    Det är inte kört för jag inte stressat mig igenom det. Är mer lämpligt att lära känna först och inte bara direkt visa att man vill ha en relation. 

Men hur ska det bli ni två? 

Ni pratar ju bara ytligt, när ni träffas vågar du inte prata med henne om att träffas 
    Så hur ska ni lära känna varandra utan att träffas ensamma? 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 16:35:38 följande:
    Jag vet inte, jag hade säkert kunnat göra mer eller mindre men vill inte riskera att det ska feltolkas. 

Hur länge tänker du vänta på att det ska bli ni två? När ger du upp? 
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 16:40:55 följande:
    Nej, du har inte stressat igenom, det stämmer. Du har gjort så otroligt lite på 8 månader att det är så nära noll man kan komma. Du träffar butikspersonalen på lokala mataffären mer ofta och har en djupare relation med dem än med denna tjej. 

Du är den konstige killen som messar varje måndag under 8 månader och som hänger henne i hasorna på eventen. Inte pojkvänsmaterial, utan någon som man  helst undviker.
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2024-06-10 17:14:52 följande:
    Nej, du har inte stressat igenom, det stämmer. Du har gjort så otroligt lite på 8 månader att det är så nära noll man kan komma. Du träffar butikspersonalen på lokala mataffären mer ofta och har en djupare relation med dem än med denna tjej. 

Du är den konstige killen som messar varje måndag under 8 månader och som hänger henne i hasorna på eventen. Inte pojkvänsmaterial, utan någon som man  helst undviker.

Nära noll? Vi har skrivit mer än hundra gånger garanterat, inte direkt så jag bara skrev gång med hne. Och hon är den enda jag skriver med. 

Nej, vi känner varandra så nej inget av det du skriver på slutet stämmer. Jag hade varit en bra partner. 

• Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 17:40:41 följande:

Nära noll? Vi har skrivit mer än hundra gånger garanterat, inte direkt så jag bara skrev gång med hne. Och hon är den enda jag skriver med. 

Nej, vi känner varandra så nej inget av det du skriver på slutet stämmer. Jag hade varit en bra partner. 

Om om hade varit och så vidare. Eller nära skjuter ingen hare.

Du är inte ens I närheten av att vara en partner  bara det att du har "skrivit mer än hundra gånger" gör det tydligt.

Efter 8 månader av förälskelse är det normalt att ha skrivit tusentals gånger, pratat 100-tals timmar i telefon och träffats så många gånger man någonsin kan.

Jag har skrivit mer än hundra gånger på 8 månader med mina kollegor som jag jobbar mycket med, vi har mer gemensamt med varandra än vad du har med tjejen, och vi är inte I ett romantiskt förhållande och vill inte bli det heller. 

Du har så lite kontakt med henne, att för henne är du mindre känd än kassapersonalen i matbutiken där hon bor. Hon pratar mer och oftare med dem än med dig, vilket gör dig till en parentes i hennes dagliga liv.

Dina månadslånga planer är ett tecken på någon typ av ohälsa, alla som har gett dig rådet att prata med en kurator har fångat de signalerna. Du tycker att ditt beteende är normalt, men du är I minoritet. Sjukdomsinsikt och professionell hjälp är ett vettigt första steg, utan det kommer du inte att ha ett förhållande med någon.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 17:40:41 följande:

Vem avgör att en person är en bra partner?
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2024-06-10 17:57:03 följande:
    Om om hade varit och så vidare. Eller nära skjuter ingen hare.

Du är inte ens I närheten av att vara en partner  bara det att du har "skrivit mer än hundra gånger" gör det tydligt.

Efter 8 månader av förälskelse är det normalt att ha skrivit tusentals gånger, pratat 100-tals timmar i telefon och träffats så många gånger man någonsin kan.

Jag har skrivit mer än hundra gånger på 8 månader med mina kollegor som jag jobbar mycket med, vi har mer gemensamt med varandra än vad du har med tjejen, och vi är inte I ett romantiskt förhållande och vill inte bli det heller. 

Du har så lite kontakt med henne, att för henne är du mindre känd än kassapersonalen i matbutiken där hon bor. Hon pratar mer och oftare med dem än med dig, vilket gör dig till en parentes i hennes dagliga liv.

Dina månadslånga planer är ett tecken på någon typ av ohälsa, alla som har gett dig rådet att prata med en kurator har fångat de signalerna. Du tycker att ditt beteende är normalt, men du är I minoritet. Sjukdomsinsikt och professionell hjälp är ett vettigt första steg, utan det kommer du inte att ha ett förhållande med någon.

Inte heller sagt att vi är ett par överhuvudtaget och att skriva med henne är inte dåligt. 

Jättekonstig jämförelse också. 

Nej, hon känner till mig väl. 

Herregud vad konstiga anklagelser också, jag mår bra och nej jag planerar inte för hur en relation är eller så bara för man har långsiktiga mål som man strävar efter för en relation. Har absolut inga månadsplaner med henne utan långsiktiga visioner för en relation överlag. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 18:09:49 följande:

Inte heller sagt att vi är ett par överhuvudtaget och att skriva med henne är inte dåligt. 

Jättekonstig jämförelse också. 

Nej, hon känner till mig väl. 

Herregud vad konstiga anklagelser också, jag mår bra och nej jag planerar inte för hur en relation är eller så bara för man har långsiktiga mål som man strävar efter för en relation. Har absolut inga månadsplaner med henne utan långsiktiga visioner för en relation överlag. 

När är det tänkt att denna relation du har visioner för ska börja? Innan hon gör lumpen eller efter? 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-10 18:12:47 följande:
    När är det tänkt att denna relation du har visioner för ska börja? Innan hon gör lumpen eller efter? 
    Jag pratar om visioner för en relation överlag, inte med någon specifik person. Det gör jag först i en relation.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?