• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 12:31:32 följande:

Nä, har inte direkt svårt socialt bara för jag inte haft tjej. Har inte haft intresse för någon än hon jag gillar nu på rätt länge. Skulle hantera en nära relation bra. Innan detta var det 3-4 år sedan jag gillade en tjej senast som flyttade utomlands så den tjejen jag har känslor för är att det inte händer så ofta.

Jo, det kommer lösa sig. 

Hur kommer det att lösa sig? Berätta. 
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 12:28:51 följande:
    Jag vill också träffa så mkt som möjligt men hellre göra något roligare där man lär känna personen på riktigt. Inte bara sitta still i 1-2 h och äta, hellre göra något aktivt. Jag bryr mig dessutom genuint om henne. 
    Om hon vill sitta och äta i 1-4 timmar, då blir det inget då eller?
  • Anonym (Do)
    Anonym (Smol) skrev 2024-06-09 13:31:11 följande:
    Om hon vill sitta och äta i 1-4 timmar, då blir det inget då eller?

Nej. För då är hon inte normkritisk utan en ytlig tråkmåns enligt TS så då kommer han tappa intresset. 

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-09 13:40:50 följande:

Nej. För då är hon inte normkritisk utan en ytlig tråkmåns enligt TS så då kommer han tappa intresset. 

Jag skulle inte tappa intresset för henne då nej. Jag kan kompromissa.
  • Anonym (Hej)

Har du föreslagit en träff än?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Poppe)
     skrev 2024-06-09 14:09:26 följande:

Hejsan bor i Helsingborg, kan byta kontakt upg så kan du höra av. Dig själv är jag 38 men ny i denna värden . Snäll och underbart goo. Lär du också vara Mvh //

Allvarligt? TS är nitton bast och kär i en jämngammal tjej. Vad får dig att tro att han är intresserad av en gubbe som du?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 13:55:32 följande:

Kompromissa om vadå? Eftersom ni inte träffas eller ens pratar om att träffas så spelar det ju ingen roll. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-09 13:55:32 följande:
    Om det visar sig att hon gillar precis sånt som du hatar så är det klart du tappar intresset -om det inte bara är hennes utseende du gillar alltså.
  • Anonym (Jonna)

Du säger emot dig själv. Jag lyckas inte citera flera inlägg, men här är saker du har skrivit:

Nja, vissa vill att man ska träffa folk på dejter och sedan bara skapa känslor från ingenstans. Jag faller hellre bara sådär efter att ha pratat med den jag gillar och sedan inse det bara. 

(...)

Herregud, modern dejtning är tänkt att man bara ska "dejta" folk för att känslor ska växas till. Att föredra är snarare att man som i nuläget bara upplever känslor och sedan vidta åtgärder. Jag har personligen enbart fått känslor efter att ha träffat personer några gånger och sedan inse att jag fått känslor (senast jag fått känslor innan detta var ca 4-5 år sedan)

Sen skrev du:

Fast normen är

1. Börja gilla någon

2. Gå ut på någon middag

Vad av ovanstående menar du stämmer? Sen skrev jag ett inlägg för länge sedan som du ignorerade men gärna får svara på om du vill:

Ts, märker du själv att du upprepar dig väldigt mycket? Jag kan förstå att du upprepar själva åsikterna, men du kommer inte med någon ny information eller argument utan använder samma fraser. Håller du med eller tycker du att du förklarar dig och dina åsikter på ett bra sätt?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?