• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 22:49:46 följande:

Det tror inte jag. 

Nej, har enbart visioner för en långsiktig relation med giftermål, bo ihop och barn som dröm överlag. Det är en rätt vanlig vision. Jo, jag vet vad kompromissa betyder, jag skulle lätt ge och ta i en relation.

Du är helt ointresserad av att göra någonting som du inte gillar. Som att äta middag till exempel

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-10 23:25:19 följande:

Du är helt ointresserad av att göra någonting som du inte gillar. Som att äta middag till exempel

Som sagt, man kan kompromissa och göra saker man inte gillar. I en relation skulle jag hantera sånt bra utan särskilda problem. 
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 23:44:55 följande:
    Som sagt, man kan kompromissa och göra saker man inte gillar. I en relation skulle jag hantera sånt bra utan särskilda problem. 

Men inte innan medans ni växer ihop?

• anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-10 23:52:48 följande:

Men inte innan medans ni växer ihop?

Att gå på en middag gör knappast så man växer ihop. Min drömdejt är oironiskt att bara prata i timmar utomhus och typ göra något lugnt. 
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 23:56:23 följande:
    Att gå på en middag gör knappast så man växer ihop. Min drömdejt är oironiskt att bara prata i timmar utomhus och typ göra något lugnt. 

Fy fan vilken mardrömsdejt det låter som. Men alla tycker inte som jag.

Har du ens någon aning om vad den här tjejens drömdejt skulle innehålla?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 23:56:23 följande:
    Innan skrev du att du ville göra nåt aktivt?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-10 20:45:05 följande:
    Jag har även följt rådet att skriva med vara aktiv på eventen med henne. Vet inte hur smart det hade varit om jag redan för 8 mån sedan erkänt känslorna för då hade det nog blivit sett som ytlig av henne antagligen. 

Ingen skrev att du skulle erkänna dina känslor redan för 8 månader sedan. 

Men om du tycker det går bra nu så fortsätt i samma takt. Du lär aldrig bli tillsammans med henne, men det är kanske inte målet. Du vill kanske bara ha henne som fantasi. 

• Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-10 22:47:11 följande:

Jag känner hennes syster haha som är med i vår org. Så sådana typer av frågor känns konstiga att ställa. Men ja, att gå över til att prata personligt känns rimligt. 

Ja, vi har dock typ redan pratat om vi ska göra efter studenten osv som är på typ samma nivå i djuphet. 

Du fattar ju inte vad jag skriver. Din tolkning är ju rent autistisk och det verkar därför utsiktslöst att förklara mer.

Skit i det då. 
    "Tar åt dig av tips" my ass.

Så då dög inte det eftersom du är bokstavstolkare och inte hängde med på det.

Vad ska du då göra? Fortsätta som vanligt?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-10 22:47:11 följande:

Jag känner hennes syster haha som är med i vår org. Så sådana typer av frågor känns konstiga att ställa. Men ja, att gå över til att prata personligt känns rimligt. 

Ja, vi har dock typ redan pratat om vi ska göra efter studenten osv som är på typ samma nivå i djuphet. 

Det är på det här sättet du menar att du "tar åt dig tips" sedan innan också?

Då återkommer vi ju till frågan: Vad ska tråden bidra till?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-06-11 00:47:34 följande:
    Innan skrev du att du ville göra nåt aktivt?
    Ja antingen något aktivt eller det. Vill inte göra något tråkigt på en dejt iaf. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?