• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-13 14:46:42 följande:
    Finns jättemkt, t.ex prata länge, gå på en promenad, spela minigolf, spela ngt annat tillsammans är flera ex.

Prata och gå promenader är inget nytänkande, det är väl bland de vanligaste folk gör. 

Så vilka saker gillar hon att göra? Du har ju skrivit med henne i 8 månader så du har ju lärt känna henne. 

• Anonym (Do)
    Finns jättemkt, t.ex prata länge, gå på en promenad, spela minigolf, spela ngt annat tillsammans är flera ex.

Noll nytänkande, samma gamla vanliga förslag på modern dejting som du avskyr. 

Kom igen, vad har du mer på lager eftersom det finns jättemycket?

• Anonym
    Men för helvete, det där är ju PARODI på "modern dejting" och så långt ifrån nytänkande man kan komma!

Skärpning om du nu vet allt så mycket bättre.
  • Anonym (X)
    Gå en promenad tar kanske en timme, spela minigolf kanske 30 min. Vad gör ni sen?
    Och när på dagen ska ni göra det så du slipper gå ut och äta?

P.S. Allt du nämner är riktigt klassiska dejtgrejer. Inget nytänkande där. Bättre kan du, få höra nu!
  • anonym05swe

Jag tar studenten imorgon äntligen så är av förklarliga skäl mindre aktiv i tråden imorgon 

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-06-13 18:38:02 följande:
    Gå en promenad tar kanske en timme, spela minigolf kanske 30 min. Vad gör ni sen?

P.S. Allt du nämner är riktigt klassiska dejtgrejer. Inget nytänkande där. Bättre kan du, få höra nu!
    När jag pratar promenad menar jag inte en kort promenad haha utan snarare så det är riktigt aktivt och ta pauser och prata osv. 

Nä normen är att middag i princip 1,5 h.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-13 20:50:53 följande:

Jag tar studenten imorgon äntligen så är av förklarliga skäl mindre aktiv i tråden imorgon 

Har du bjudit henne på din studentfest? 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-13 20:52:39 följande:
    Har du bjudit henne på din studentfest? 
    Vi tar studenten fyra timmar bort från varandra nästan 5 timmar så omöjligt att göra även om vi var ihop (det är vi inte). 

Ska dock eventuellt delta på en studentfest i min stad. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-06-13 21:12:28 följande:
    Vi tar studenten fyra timmar bort från varandra nästan 5 timmar så omöjligt att göra även om vi var ihop (det är vi inte). 

Ska dock eventuellt delta på en studentfest i min stad. 
    Eventuellt?
    Vad ska du annars göra, sitta ensam hemma? På studenten?
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2024-06-13 18:38:02 följande:

anonym05swe skrev 2024-06-13 20:52:04 följande:
    När jag pratar promenad menar jag inte en kort promenad haha utan snarare så det är riktigt aktivt och ta pauser och prata osv. 

Nä normen är att middag i princip 1,5 h.

Hur är det  nytänkande?

Och när? Direkt efter lunch så ni kan skiljas åt lagom för att slippa äta ihop?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?