• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-12 07:55:55 följande:
    Vid nästa event kommer alla tjejer att kasta sig över TS. Tjejen han vill ha har så klart berättat för alla i organisationen om deras mysiga och djupa samtal om framtiden. Långa promenader och nytänkande dejter, och sedan själva relationen dät TS är en mästare. Vilken tjej vill inte ha garantier för att det kommer att hålla restens livet?

(kan innehålla spår av ironi)

Det ska vara aktiva omoderna dejter. Det verkligen osar romantik på mycket hög nivå.

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Do) skrev 2024-06-12 09:22:00 följande:

Det ska vara aktiva omoderna dejter. Det verkligen osar romantik på mycket hög nivå.

+1
  • anonym05swe
    Anonym (Do) skrev 2024-06-12 09:22:00 följande:

Nej jag vill ha nytänkande och roliga träffar snarare än "bland & boring" typ av dejter. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-12 14:48:24 följande:
    Nej jag vill ha nytänkande och roliga träffar snarare än "bland & boring" typ av dejter. 
    Ge exempel. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-12 14:52:16 följande:
    Ge exempel. 
    Kan inte, det är komplext.  
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (H) skrev 2024-06-12 14:55:20 följande:
    Kan inte, det är komplext.  
    Ha ha 👍

Han har tidigare nämt att promenera och prata. Känns ju väldigt nytt. 
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2024-06-12 14:48:24 följande:
    Jahopp, och det finns ju ingenting som vi kan tipsa om som du inte redan vet bättre.

Alltså återigen: Rapportera ärligt efter eventet.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-12 14:52:16 följande:
    Ge exempel. 
    Ex äta middag tillsammans på en dejt är rätt tråkigt.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-12 15:59:34 följande:

Jag vill ha exempel på roliga och nytänkande aktiviteter du vill göra med henne. Inte promenader, det har du redan nämnt och det är ju inte särskilt nytt.

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-06-12 15:59:34 följande:
    Vet du vad som också är rätt tråkigt? Upprepningar.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?