• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym

Rapportera efter eventet och var ärlig när du gör det.

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-06-11 16:37:10 följande:
    Kan du börja använda Å,Ä och Ö? Jättekonstigt att läsa. 

Att föredra roliga snarare än tråkiga dejter är inte konstigt. 
    Går alldeles utmärkt att läsa. Svara på frågorna som personen hade istället.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-11 16:37:10 följande:
    Kan du börja använda Å,Ä och Ö? Jättekonstigt att läsa. 

Att föredra roliga snarare än tråkiga dejter är inte konstigt. 
    Fast du dejtar ju inte alls. Du har bara åsikter om dejting, både om den du vill göra och andras. Men i verkliga livet dejtar du inte. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-06-11 16:38:57 följande:
    I regel ja för finns roligare saker att göra på en dejt. Inte mitt fel att normen för dejtning är konstig. 

Fast det är ditt fel att du inte dejtar alls. 

Varför har du så mkt åsikter på saker du inte gör själv? 

• Anonym
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-06-11 17:23:43 följande:

Fast det är ditt fel att du inte dejtar alls. 

Varför har du så mkt åsikter på saker du inte gör själv? 

Och inte bara åsikter utan också mage att "veta bäst" och fnysa bort allas tips.
  • Anonym (Hej)

TS, det är ganska uppenbart här i tråden att din åsikt skiljer sig mycket från oss som svarat dig, är det något du känner igen i andra sammanhang? Brukar du hamna i diskussion med andra på grund av att du tycker annorlunda än den stora massan?

Vilken roll har du t ex haft i klassen på gymnasiet? Berätta mer om hur du fungerar socialt för det känns som att det måste finnas mer bakom ditt sätt att resonera eftersom det är så speciellt.

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-06-11 10:29:47 följande:
    Lugnt? Ja 
    Tråkigt? Ja 

Att bara äta och prata är inte särskilt nytänkande direkt
    Gifta sig och skaffa barn är inte särskilt nytänkande direkt.
  • Anonym (Corn flakes)
    anonym05swe skrev 2024-06-11 11:31:53 följande:
    Jag ska ju försöka få till en träff men det är komplext.
    Detta eviga prat om att det är komplext. Exakt vad är det som är komplext? 
  • Anonym (Do)
    anonym05swe skrev 2024-06-11 16:38:57 följande:
    I regel ja för finns roligare saker att göra på en dejt. Inte mitt fel att normen för dejtning är konstig. 

Din drömdejt är ju dötrist. ?Prata i flera timmar?. Tänk om man blir hungrig då, då får man inte äta om man är
    på dejt med anonym05swe. 

Du är sånt litet charmtroll! Jag kan inte förstå att tjejerna inte hänger i klasar kring dig!

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Do) skrev 2024-06-12 05:53:34 följande:

Din drömdejt är ju dötrist. ?Prata i flera timmar?. Tänk om man blir hungrig då, då får man inte äta om man är
    på dejt med anonym05swe. 

Du är sånt litet charmtroll! Jag kan inte förstå att tjejerna inte hänger i klasar kring dig!

Vid nästa event kommer alla tjejer att kasta sig över TS. Tjejen han vill ha har så klart berättat för alla i organisationen om deras mysiga och djupa samtal om framtiden. Långa promenader och nytänkande dejter, och sedan själva relationen dät TS är en mästare. Vilken tjej vill inte ha garantier för att det kommer att hålla restens livet?

(kan innehålla spår av ironi)
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?