• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Barbrastreisand

Stort grattis till alla ni som fått plus hittills! Så roligt att se😍 

Själv är man på cd13 och idag fick jag positivt ägglossningstest. Men maken har varit iväg hela veckan och kommer hem imorgon eftermiddag, tror ni det finns en chans ändå? 
    Funderar nämligen starkt på att ordna barnvakt och åka tre timmar för att ha sex med honom ikväll 😂

• EFW
    Lele88 skrev 2023-08-31 08:34:08 följande:
    EFW: Åh vad typiskt.. nya tag om ett par veckor igen💕🙏🏻

Bär: Ibland kanske det bästa är att inte ha så mycket förväntningar, tillslut får man ju skydda sig mot all besvikelse som kommer med förväntningar💕 Vilken cykeldag är det på måndag? 😊

EJT: Hmm skumt.. någonstans på familjeliv läste jag att fertilt sekret innan bim kunde vara ett positivt tecken men vet inte om det stämmer.. men skönt att du ska få hjälp att kolla upp allt iaf. Ska du våga dig på ett test ändå eller kommer du avvakta?😊

Ja nya tag och har beställt lite nya vitaminer, vill ju föröka få till fertilt sekret som gått och gömt sig de senaste året 😂 Tänkte också börja tempa men är tyvärr inte hemma för ens i morgon, men får börjar då. 

Men fråga till er som tempar, kör ni med öl tester också eller bara sekret och temphöjnin? Vilken app är bäst om man vill slippa betala? 

• EFW
    Vervik skrev 2023-08-31 09:39:27 följande:
    Testade i morse med CB tidiga test, och står gravid😍😍 
    Men läst så mycket om att de ger falska förhoppningar så vågar inte glädjas än.

Men stort grattis! 🍀❤️ 

• EFW
    Barbrastreisand skrev 2023-08-31 16:22:08 följande:

Stort grattis till alla ni som fått plus hittills! Så roligt att se😍 

Själv är man på cd13 och idag fick jag positivt ägglossningstest. Men maken har varit iväg hela veckan och kommer hem imorgon eftermiddag, tror ni det finns en chans ändå? 
    Funderar nämligen starkt på att ordna barnvakt och åka tre timmar för att ha sex med honom ikväll 😂

Vist finns det en chans, ägget släpps ju vanligen 24 timmar efter glad gubbe 😃👏🏻 Mem om du är sugen så är ju barnvakt ett alternativ 😂😂
  • Anonym (Temp)
    EFW skrev 2023-08-31 18:14:49 följande:

Ja nya tag och har beställt lite nya vitaminer, vill ju föröka få till fertilt sekret som gått och gömt sig de senaste året 😂 Tänkte också börja tempa men är tyvärr inte hemma för ens i morgon, men får börjar då. 

Men fråga till er som tempar, kör ni med öl tester också eller bara sekret och temphöjnin? Vilken app är bäst om man vill slippa betala? 

Ja, temp och ÄL-test. Jag tycker Fertility Friend är bästa gratisappen.
  • Vervik
    barnlängtan89 skrev 2023-08-31 13:10:13 följande:
    Grattis håller alla tummar och tår!! Hjärta Hjärta

Tänker du falska förhoppningar som i kemisk graviditet?
    Ja precis!  Jag är inte så påläst på det, är du det får du gärna berätta mer ☺️❤️
  • Vervik
    Lele88 skrev 2023-08-31 15:35:34 följande:
    Vervik: Tror att du kanske läst om något annat test med streck, att det kan ge spökstreck? Med digitalt behövs ju ingen tolkning, där står det ju gravid eller inte gravid. Har svårt att se att ett digitalt skulle ge fel svar🤗
    Nej är just denna test. Men är väl lite så att man får de svar man googlar på🙄
  • Anonym (Temp)
    Vervik skrev 2023-08-31 19:46:54 följande:
    Nej är just denna test. Men är väl lite så att man får de svar man googlar på🙄
    Om testet säger att du är gravid är du det 🙃 Sen kan det förstås sluta i en kemisk graviditet, men du var ändå gravid. Det betyder "bara" att embryot inte lyckades fästa ordentligt. 

Jag har aldrig hört om att digitala test ger falska positiva svar. Däremot kan vanliga test ge s.k. spökstreck som kan tolkas som positiva fast de inte är det. 
  • Lele88
    Rooiboste skrev 2023-08-31 12:03:53 följande:
    Har Bim på måndag. Men jag kommer nog att börja att testa i helgen. För jag har samma känsla i kroppen som när jag blev gravid med vårt första barn. Diffust illamående och hugg/stick i magen och ökad aptit. Vad har du själv för känsla i kroppen? När ska du testa? Glad
    Åh så spännande! Det låter ju väldigt intressant att du känner igen känslan i kroppen. Håller alla tummar! Hoppas på att få se ett positivt test här snart då🤗 Jag fick mitt plus tidigare i veckan😊
Svar på tråden BIM September 2023