• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Anonym (Bullen)

Det är första försöket för oss. Enligt min cykel ska jag ha haft ägglossning nu, men ägglossningstesten säger annorlunda. Verkar jättekonstigt och undrar om något är fel. Eller mensen kanske bara kommer bli sen? Jag köpte sådana test som bara visar de två mest fertila dagarna, jag borde nog köpt test med fler dagar...

• Fruffe
    fs456 skrev 2023-09-02 21:31:11 följande:
    När tar du dem? Fick aldrig positivt när jag körde på morgon urinen med stickor. Bytte till clearblue rosa och började ta mellan 13-16 och får nu alltid utslag samt tempar och det verkar stämma. Testa byt tid och märke?
    Jag kör på morgon och vid 17 tiden. med clearblue monitor med morgonurin och börjar blir (rosa) på eftermiddagen. Kanske ska ta tidigare än 17? Har det nån betydelse? Tack för tips!!
  • Fruffe
    Fruffe skrev 2023-09-03 08:27:17 följande:
    Jag kör på morgon och vid 17 tiden. med clearblue monitor med morgonurin och börjar blir (rosa) på eftermiddagen. Kanske ska ta tidigare än 17? Har det nån betydelse? Tack för tips!!
    Clear blue rosa på eftermiddagen*
  • Sanlin90

Barnlängtan89 och syskonförsök, den gick upp minimalt idag men ändå upp, jag kanske har väldigt dåligt progesteron?
  • Riode

Jag hade BIM i fredags men fick negativt test idag med ett tidigt digitalt. Har förmodligen sen mens pga. utebliven eller sen ägglossning för att jag tagit lite inositol. Kommer definitivt inte ta det mer 😅
    Går över till oktobertråden då sena mensen gör att jag kommer över dit, borde egentligen varit 30/9.. Stort lycka till, hoppas på massor av pluss!

• Syskonförsök

Ja jag skulle tyvärr inte hoppas för mycket med den temperaturen :( dag 7-8 brukar progesteronet vara som högst och därför bör du ha högst temperatur ca de dagarna. Det är ju också oftast runt dag 5-8 efter ägglossning en kan se en implationsdipp men då ska det vara en dag lägre temp och inte flera dagar. 
    Jag har också haft vissa cykler med sämre temperatur och direkt tänkt att de inte blir något, 

DOCK ska sägas att det absolut finns de med knasiga kurvor som ändå är gravida och du har kanske ingen graf med ägglossning så du vet hur dina brukar se ut?
    vi får vänta och se ❤️ när jag ätit c vitamin efter ägglossning men inte innan har det ökat temperaturen eftersom det naturligt kan öka progesteron. Vissa kör ju progesteronkräm också men de är väl framför allt om lutealfasen är kort Men det går ju prova det med om du är vågad ;) Jag själv har provat så mycket alla cykler som inte hjälpt så har faktiskt slutat med allt nu ifall det stjälper mer än hjälper. 

håller tummarna att de ändå blir något ❤️❤️❤️

Sanlin90 skrev 2023-09-03 08:56:43 följande:
    //

Barnlängtan89 och syskonförsök, den gick upp minimalt idag men ändå upp, jag kanske har väldigt dåligt progesteron?
  • barnlängtan89
    Syskonförsök skrev 2023-09-03 08:00:57 följande:

Äl test visar ju innan ägglossning och temp efter ägglossning varit så det är en dum idé om inte paret i fråga alltid har sex varannan dag eller så! annars missar en ofta ägglossning.

Jo absolut men de flesta temp appar prickar ju in en ungefär fertilperiod ändå, och menar mer om man har svårt att få positiva tester och de stressar kan tempning ge kontroll på ett mindre stressande sätt. :) Men det är bara min upplevelse av det. 
  • Syskonförsök

För mig hade det inte fungerat alls då jag har ägglossning mellan dag 13-28 typ😂 men absolut om ägglossning brukar vara samma.

barnlängtan89 skrev 2023-09-03 09:19:50 följande:
    Jo absolut men de flesta temp appar prickar ju in en ungefär fertilperiod ändå, och menar mer om man har svårt att få positiva tester och de stressar kan tempning ge kontroll på ett mindre stressande sätt. :) Men det är bara min upplevelse av det. 
  • Alvedon83
    Oväntadedrömmen skrev 2023-09-03 08:08:07 följande:

Bim+2, ingen mens I sikte. Eller ja, jag har haft mensvärk till och från sen bim.  
    Vad gör man nu? Bara väntar eller fortsätta köpa test och testa sig? Tog ett testa tidigt test igår som var negativt.

Vet du när du hade äl?
  • Alvedon83

Tempen håller sig uppe. Jag är glad att jag har äl men tyvärr har vi inte fått till det på rätt dagar den här månaden pga knasiga jobbscheman. Så chansen är nog väldigt liten.
Svar på tråden BIM September 2023