• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Bär

Negativt test idag med.. Så det är kört denna månad med. Har alltid haft ett synligt plus vid det här laget mina andra 3 graviditeter.. 
    Jag är så besviken. 

• Hejsan91hejsan

Mår fortfarande illa idag, bim -2. aldrig mått illa i mina tidigare graviditeter dock (2st Ma och en bebis). fortfarande dov huvudvärk dag 3. kan få migrän ibland men aldrig längre än 1 dygn? Hmmm spännande.

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - hejsan91hejsan, 1a försöket, 2a barnet
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket

10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)

24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
    26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  
    MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

• Sanlin90

Jag känner mig lugnare och ?snällare? idag, inte så arg på min sambo som jag va igår! Hoppas det är positivt!
    tog ett cb snabb detektion förut och ser något vagt men litar inte på vaga streck så ska gå o köpa testa tidigt på apoteket sen. 

• laplusheureuse

Jag har BIM imorgon och känner absolut ingenting! Men tycker att det känns lite skönt, vill inte känna ev. symtom som får mig att tro att jag är gravid för att sen bli besviken. Hade några ljusrosa/ljusbruna flytningar förra veckan (ÄL+8) och tänkte först att det kunde vara nidblödning, men kom på att kroppen har lurat mig sååå många gånger förut. 
    Så nu har jag verkligen SLUTAT känna efter! Jag hade blivit jätteglad om plusset kom under de närmsta månaderna, men det är inget jag kan kontrollera. Så jag försöker tänka att det faktiskt inte gör något om det tar längre tid. 

Om mensen inte dykt upp på BIM +3 (på lördag) så kommer jag testa, har planerat middag med vänner och vill dricka vin med gott samvete haha. 

• Sanlin90
    laplusheureuse skrev 2023-09-05 08:57:51 följande:

Jag har BIM imorgon och känner absolut ingenting! Men tycker att det känns lite skönt, vill inte känna ev. symtom som får mig att tro att jag är gravid för att sen bli besviken. Hade några ljusrosa/ljusbruna flytningar förra veckan (ÄL+8) och tänkte först att det kunde vara nidblödning, men kom på att kroppen har lurat mig sååå många gånger förut. 
    Så nu har jag verkligen SLUTAT känna efter! Jag hade blivit jätteglad om plusset kom under de närmsta månaderna, men det är inget jag kan kontrollera. Så jag försöker tänka att det faktiskt inte gör något om det tar längre tid. 

Om mensen inte dykt upp på BIM +3 (på lördag) så kommer jag testa, har planerat middag med vänner och vill dricka vin med gott samvete haha. 

När jag va gravid med dottern var just avsaknaden av symtom symtomet!
  • EFW
    Oväntadedrömmen skrev 2023-09-05 05:12:27 följande:
    Även jag hinner med en omgång till i september, trots min sena blödning.

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)
    24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
    26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

Det positiva är ju att vi får stanna i gruppen en stund till 😂😃 Heja oss! 

• Macbookpro

Hmm okej tjejer, nu är det så att jag ska få mens idag men den har inte kommit än. Kan såklart vara sen. 

har ju tidigare testat med ett testa tidigt på bim -3 med ett testa tidigt men insåg precis att det var på äl +9. Blir lite pirrig igen, kan det vara så att hoppet fortfarande lever? 

har jag inte fått men under arbetsdagen så ska jag testa ikväll. 

• barnlängtan89
    Syskonförsök skrev 2023-09-04 11:55:09 följande:

Migrän kan komma av olika saker, jag får som sagt alltid det precis vid ägglossning och har förstått att det är väldigt vanligt vid hormonell migrän :)

Jag har också problem med hormonell migrän men vid mens vilket jag trodde var de vanligaste. 😅 Så olika de kan vara! Har börjat äta magnesium mot det vilket jag tycker hjälper, men kan också vara placebo. 😅
  • EFW
    Macbookpro skrev 2023-09-05 10:11:21 följande:

Hmm okej tjejer, nu är det så att jag ska få mens idag men den har inte kommit än. Kan såklart vara sen. 

har ju tidigare testat med ett testa tidigt på bim -3 med ett testa tidigt men insåg precis att det var på äl +9. Blir lite pirrig igen, kan det vara så att hoppet fortfarande lever? 

har jag inte fått men under arbetsdagen så ska jag testa ikväll. 

Spännande, hoppas på pluss! 😍
  • barnlängtan89
    äl+6 idag och jag vet inte vad jag ska hoppas på i slutändan denna månaden. 😅 

Vi råkade köpa ett hus i helgen, vi har letat i många år så är egentligen inget oväntat, men av någon anledning har jag aldrig tänkt att de skulle kunna ske på samma gång. Haha känner mig lite naiv. 

Inflyttningen är ganska långt fram i tiden så skulle de ta sig denna gång kommer jag typ vara i femte månaden, kanske inte ultimata tiden att flytta. 😅 Och orolig för vad banken skulle tänka. 🙈 I femte månaden sist gång var jag stor som ett hus så gissar att jag knappast kommer kunna dölja de heller. 😅
    Plus hade gärna sparat ihop en liten husbuffert innan föräldraledighet och sånt, speciellt som jag är den som tjänar mest (betydligt mer än min man) så kommer inte jag kunna ta mycket fl(om ens "pappadagarna") om vi inte har lite spelrum på bufferten. 

Men samtidigt vi har försökt så länge och jag vill såklart att de ska vara ett plus, den perfekta tiden för att få barn finns väl inte? Skulle säkert bli bra vilket som. Vad är ens oddsen att de skulle gå denna gång? När de inte funkat på ett helt år? 
    😅 Min man är iaf heeeeelt övertygad om att de kommer ske denna gång, allt på en gång liksom, och min kurva verkar också rätt fin; 

Sorry för ranten. Egentligen är jag svinglad för vårt fina hus, men också liiiite orolig. Hjärta
Svar på tråden BIM September 2023