• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • EFW
    barnlängtan89 skrev 2023-09-05 11:12:24 följande:
    äl+6 idag och jag vet inte vad jag ska hoppas på i slutändan denna månaden. 😅 

Vi råkade köpa ett hus i helgen, vi har letat i många år så är egentligen inget oväntat, men av någon anledning har jag aldrig tänkt att de skulle kunna ske på samma gång. Haha känner mig lite naiv. 

Inflyttningen är ganska långt fram i tiden så skulle de ta sig denna gång kommer jag typ vara i femte månaden, kanske inte ultimata tiden att flytta. 😅 Och orolig för vad banken skulle tänka. 🙈 I femte månaden sist gång var jag stor som ett hus så gissar att jag knappast kommer kunna dölja de heller. 😅
    Plus hade gärna sparat ihop en liten husbuffert innan föräldraledighet och sånt, speciellt som jag är den som tjänar mest (betydligt mer än min man) så kommer inte jag kunna ta mycket fl(om ens "pappadagarna") om vi inte har lite spelrum på bufferten. 

Men samtidigt vi har försökt så länge och jag vill såklart att de ska vara ett plus, den perfekta tiden för att få barn finns väl inte? Skulle säkert bli bra vilket som. Vad är ens oddsen att de skulle gå denna gång? När de inte funkat på ett helt år? 😅 Min man är iaf heeeeelt övertygad om att de kommer ske denna gång, allt på en gång liksom, och min kurva verkar också rätt fin; 

Sorry för ranten. Egentligen är jag svinglad för vårt fina hus, men också liiiite orolig. Hjärta
    Grattis till huset 🥳🍀 Blir det en liten så hinner du packa och planera långt i förväg samt ordna med extra hjälp för uppackande. Väldigt fin graf 🤞😍
  • barnlängtan89
    EFW skrev 2023-09-05 11:41:22 följande:
    Grattis till huset 🥳🍀 Blir det en liten så hinner du packa och planera långt i förväg samt ordna med extra hjälp för uppackande. Väldigt fin graf 🤞😍
    Tack så mycket och ja de har du ju verkligen rätt i! Tack för de lugnade orden! Hjärta
  • Sanlin90

Någon mer runt äl+9? Har ni några symtom?
    jag surade just ihop på min sambo och så känns det ?molande dragande? åt sidorna nere i magen och jag är så jätte trött!

• Villblimamma98

har en sådan stark känsla att det gick vägen denna ägglossning. Jag vet inte varför men mig magkänsla säger mig verkligen det. Hoppas innerligt på det men kommer bli så besviken om det inte är så...

• EJT
    Sanlin90 skrev 2023-09-05 12:29:20 följande:

Någon mer runt äl+9? Har ni några symtom?
    jag surade just ihop på min sambo och så känns det ?molande dragande? åt sidorna nere i magen och jag är så jätte trött!

Jag är på ÄL+8 men har faktiskt inga särskilda symtom, varken på graviditet eller stundande mens (jag har kort lutealfas och borde få mens imorgon). Jag har lite hormonell acne bara som blossat upp, som det ibland brukar inför mens...
  • Sanlin90

EJT det va det ?syntomet? jag hade med dottern att jag inte kände något så därför tror jag det är kört nu, jag har en hel del pms. 

Alvedon83 tempen ser riktigt bra ut ju!

• Fruffe

Fick äntligen positivt på ägglossningstest imorse!!! Så glad för det. vi fick till o ligga i söndags och idag. Men imorgon drar mannen på jobbresa (så typsikt) så får hoppas att det räcker. ❤️ kanske kan få till något imorgonbitti men svårt med dottern och förskolan är såklart stängd just imorgon. Vad är oddsen liksom? Ajja. Det blir som det blir. håller tummarna för alla! nu börjar den eviga väntan till bim 🙈

• EJT
    Fruffe skrev 2023-09-05 18:13:48 följande:

Fick äntligen positivt på ägglossningstest imorse!!! Så glad för det. vi fick till o ligga i söndags och idag. Men imorgon drar mannen på jobbresa (så typsikt) så får hoppas att det räcker. ❤️ kanske kan få till något imorgonbitti men svårt med dottern och förskolan är såklart stängd just imorgon. Vad är oddsen liksom? Ajja. Det blir som det blir. håller tummarna för alla! nu börjar den eviga väntan till bim 🙈

Vid bebisverkstad om vi har behövt få till sex på morgonen, brukar vi skicka dottern snabbt till tvn ????
  • EJT
    Sanlin90 skrev 2023-09-05 16:04:12 följande:

EJT det va det ?syntomet? jag hade med dottern att jag inte kände något så därför tror jag det är kört nu, jag har en hel del pms. 

Jag tänker att det nog kan skilja sig gång till gång hur gravidsymtomen känns! Ibland massa symtom, ibland inga. Jag misstänker ju att jag hade en kemisk graviditet förra månaden (hann dock inte testa) och då hade jag iof exakt samma symtom som när jag var gravid förra gången, men jag vet ju inte om det var så förstås.
Svar på tråden BIM September 2023