• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Horisonten

Överväger att ta digitalt testa tidigt test imorgon men vet inte. Har inga symptom. Haft lite lätt mensvärk/molnande värk idag av och till och stickningar/öm i bröst lätt idag. Enligt appen har jag bim på lördag. Är på cykeldag 23 idag. De 2 tidigare cyklarna har jag haft 25 och 27 dagar cyklar. Vet inte när eller om jag haft äl denna månaden inte kollat. 

Vågar man testa imorgon?? Tror ju inte de är något men bara kolla 

• Sanlin90
    Uscha jag mår inget vidare idag visst, först så fruktansvärt trött, sen har det kommit 10sek vaga sköljar av illamående då och då, fick migrän förut och är lite känslig, mina bröst är knallblåa av ådror med.
    jag tror inte det är gravidsymtom för jag hade inga alls med dottern och är bara äl+7 så tror det är för tidigt
  • Syskonförsök

Jag brukar få exakt så runt de dagarna och vara illamående av och till som sköljer över en, börjar oftast runt äl+7 och kan vara till mensen kommer. Det har dock bara varit så när de inte varit något för mig. Tror de är en del av pms symtomen för mig. Brukar varje gång ändå hoppas de är en bebis och har till och med spytt någon gång av illamåendet. Undrar om en bara är känslig för alla hormon som är i kroppen då. Men de har inte varit så när jag varit gravid. 

Sanlin90 skrev 2023-09-03 17:42:34 följande:
    Uscha jag mår inget vidare idag visst, först så fruktansvärt trött, sen har det kommit 10sek vaga sköljar av illamående då och då, fick migrän förut och är lite känslig, mina bröst är knallblåa av ådror med.
    jag tror inte det är gravidsymtom för jag hade inga alls med dottern och är bara äl+7 så tror det är för tidigt
  • Syskonförsök

Jag hade väntat om du har bim först lördag. Försök vänta till tidigast äl+10 för mest rättvist resultat 

Horisonten skrev 2023-09-03 17:22:36 följande:

Överväger att ta digitalt testa tidigt test imorgon men vet inte. Har inga symptom. Haft lite lätt mensvärk/molnande värk idag av och till och stickningar/öm i bröst lätt idag. Enligt appen har jag bim på lördag. Är på cykeldag 23 idag. De 2 tidigare cyklarna har jag haft 25 och 27 dagar cyklar. Vet inte när eller om jag haft äl denna månaden inte kollat. 

Vågar man testa imorgon?? Tror ju inte de är något men bara kolla 

• Sanlin90

Syskonförsök det kanske ändå indikerar att jag ändå haft ägglossning och bara det i sig är ju en vinst!
    När jag va gravid med dottern missade jag helt att jag hade haft ägglossning för jag fick inget positivt ältest samt att jag mådde inte konstigt så jag tänkte inte på min cykel fast vi aktivt försökte så jag tror ju inte heller på nått nu, sen sägs det visserligen att det kan vara olika men ändå, nja jag tror bara det är pms.

• cutepenguin
    Är på cykeldag 12 idag och brukar ha ÄL runt dag 17. Så denna veckan är jag och sambon gång igen 😂 Upplever ändå tiden mellan mens och ÄL den som är längst.. går bara runt och väntar på ÄL. Efter ÄL finns ändå hoppet uppe att det kanske gått vägen. Hoppas det är vår tur denna månad 🥰 
  • Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-09-03 18:48:40 följande:

Jag hade väntat om du har bim först lördag. Försök vänta till tidigast äl+10 för mest rättvist resultat 

Jag vet ju inte när jag haft äl eftersom jag inte tagit äl test eller tempar. Och bim är vad appen säger och den utgår ifrån 28 dagar mellan varje cykel men jag bara har haft 25 och 27 dagar i Mellan. Har sådan testa tidigt digitalt jag tar och de är ju rättvisa. Mest utesluta graviditet så jag kan fokusera på annat då de är kaos runt mig just nu med mina andra barn och skola. Men jag själv tror Bim kan vara allt från onsdag till lördag. Men jag skulle gissa mer på bim torsdag/fredag
  • EJT

Sahlin90 - Även min temperatur dök idag på dag ÄL+6. Så trist. Förra månaden bara ökade och ökade den innan mensen kom (som också var lite sen, så misstänker kemisk graviditet). Det är så trist när tempen dyker, ingen kvalitativ ägglossning då tänker jag utan progesteronet ligger väl för lågt helt enkelt 😔

• Bär

4 dagar kvar till BIM, negativt på 2 graviditetstest. 
    Tror det är kört denna månad. med. Molvärken har dessutom ändrat karaktär och är mer som mensvärk..

Hur står man ut med besvikelsen efter varje misslyckat försök? Det håller på att äta upp mig och jag känner mig typ stressad, för jag vill nu, nu, nu...

Bara att börja ladda för försök nummer 5 efter missfall.. 
    Men vi har hållit på så länge då vi började försöka i Januari.. Blev gravid i februari, hann vara gravid i 2,5 månad innan jag fick missfall i maj... 😔

• Horisonten

Tog test imorse på ca bim-5 men fick inte gravid på Clear blue tidiga digitala.  Vilket jag iof misstänkte att de skulle bli. Så inget denna månaden heller. försök Numer 3 och nya tag

Svar på tråden BIM September 2023