• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Abrakadbra

Hoppar också in.
    Hade BIM igår och fick ett vääääldigt svagt positivt iförrgår. Köpte nytt gravtest idag där det står "GRAVID" . Jag är så himla glad över att detta skett efter att försökt ca 1.5 år efter vårat MA förra våren... testlagrets teststickor är fortfarande rätt svaga. Bör dom vara starka redan nu eller missfall på g?

Skillnaden denna månad var att jag tog bisolvon för att få fram sekret (det kom fram en massa sen om det bidrog till graviditet vet jag inte)
    Tog även en fjärdedels acetylsalicylsyra från äl fram till nu.

Symtom: lite ont i brösten och lite mensont i förrgår. Annars inget. Inte lika dålig hy som jag brukar ha under pms veckan och lite bättre humör än vanligt. Och var trött fram till för två dagar sedan. Jättemärkligt...

• Anonym (Hoppas)
    Abrakadbra skrev 2023-09-01 19:48:13 följande:

Hoppar också in.
    Hade BIM igår och fick ett vääääldigt svagt positivt iförrgår. Köpte nytt gravtest idag där det står "GRAVID" . Jag är så himla glad över att detta skett efter att försökt ca 1.5 år efter vårat MA förra våren... testlagrets teststickor är fortfarande rätt svaga. Bör dom vara starka redan nu eller missfall på g?

Skillnaden denna månad var att jag tog bisolvon för att få fram sekret (det kom fram en massa sen om det bidrog till graviditet vet jag inte)
    Tog även en fjärdedels acetylsalicylsyra från äl fram till nu.

Symtom: lite ont i brösten och lite mensont i förrgår. Annars inget. Inte lika dålig hy som jag brukar ha under pms veckan och lite bättre humör än vanligt. Och var trött fram till för två dagar sedan. Jättemärkligt...

Grattis till plusset! Jag plussade på äl+11 och mina tester har sett ut såhär äl+11-äl+14. Av någon anledning verkar jag få starkare test på eftermiddagen, så ett tips är att ta test då om du vill få ett starkare test och du råkar vara som jag. Stort lycka till!
  • Abrakadbra
    Anonym (Hoppas) skrev 2023-09-01 20:50:30 följande:
    Grattis till plusset! Jag plussade på äl+11 och mina tester har sett ut såhär äl+11-äl+14. Av någon anledning verkar jag få starkare test på eftermiddagen, så ett tips är att ta test då om du vill få ett starkare test och du råkar vara som jag. Stort lycka till!
    Tack snälla för bilden. Mitt test idag ser ungefär ut som ditt andra test och då är jag på äl+15 . Bör man vara orolig, någon ?
  • Anonym (Hoppas)
    Abrakadbra skrev 2023-09-01 21:17:05 följande:
    Tack snälla för bilden. Mitt test idag ser ungefär ut som ditt andra test och då är jag på äl+15 . Bör man vara orolig, någon ?

Såhär såg stegringen ut under sonens graviditet. 

överst är äl+13, sedan äl+15, äl+17 och äl+19

den graviditeten gick fint och jag har alltid koll på ägglossning med clearblues ägglossningsstickor med glad gubbe.

• Abrakadbra
    Anonym (Hoppas) skrev 2023-09-01 22:39:59 följande:

Såhär såg stegringen ut under sonens graviditet. 

överst är äl+13, sedan äl+15, äl+17 och äl+19

den graviditeten gick fint och jag har alltid koll på ägglossning med clearblues ägglossningsstickor med glad gubbe.

Så betryggande att se! Då har jag ungefär samma som dig på äl+15. Av någon anledning fick jag för mig att det skulle vara starkt när man gått över BIM. Tack snälla!
  • Oväntadedrömmen

Så irriterande, jag vill ju börja äta min nya medicin. Men mensen är som bortflugen.  Hade mensvärk igår på Bim, men inte ett spår av mens. Tänkte att den kommer säkert inatt, men icke.
    Tog ett cb digital (det med 10mlu) imorse, men den hånade texten inte gravid dyker såklart upp.

Idag känner jag ingen mensvärk och bara tycker att mensen ska dyka upp nu 

• Horisonten

Hur mycket påverkar stress och oro chanserna för att bli gravid??  Har extremt mycket stress ångest och oro just nu i livet. Och känner mig inte gravid och tror absolut inte att jag är de vilket gör mig så sjukt ledsen. Men är de ens någon idé och testa nästa vecka eller bör jag bara spara testen jag har? Har bim runt torsdag fredag skulle jag säga. Appen säger lördag. Hur hade ni tänkt gjort ?? 

• Anonym (Anonym)
    Horisonten skrev 2023-09-02 09:58:33 följande:

Hur mycket påverkar stress och oro chanserna för att bli gravid??  Har extremt mycket stress ångest och oro just nu i livet. Och känner mig inte gravid och tror absolut inte att jag är de vilket gör mig så sjukt ledsen. Men är de ens någon idé och testa nästa vecka eller bör jag bara spara testen jag har? Har bim runt torsdag fredag skulle jag säga. Appen säger lördag. Hur hade ni tänkt gjort ?? 

Det kan ju påverka på så sätt att mensen blir förskjuten/uteblir. Du kan ju alltid vänta tills mensen uteblir och i så fall testa då? Så slipper du använda testen om du vill spara dom. 😊 

• Horisonten
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-02 10:08:27 följande:

Det kan ju påverka på så sätt att mensen blir förskjuten/uteblir. Du kan ju alltid vänta tills mensen uteblir och i så fall testa då? Så slipper du använda testen om du vill spara dom. 😊 

Har ju fått mensen som jag skall typ om inte en dag tidigare senaste 2 gångerna. Tog ju ut spiralen i juni så detta blir min 3 riktiga mens sen spiralen togs ut. Så än har inte mensen blivit påverkad men ännu mer stressad nu än tidigare månader så får la se. Spara och spara. Kan köpa nya så sätt men har inte många kvar. Köpte många i början när vi försökte för visste ju inte hur mensen skulle hamna. Men skulle du Ta in bim någon dag eller vid bim om du var inte min sits? Om vi tänker att de inte handlar om att spara test
  • Barbrastreisand

Äl+1 idag. Mannen kom hem igår så vi hann få till sex en gång. Blir idag också för att säkerställa, sen är det bara att hålla tummarna. 

MEN vad knasig jag blir i magen runt äl! Det bubblar och jag behöver gå ofta på toa för nummer 2. Någon mer som har så?!

Svar på tråden BIM September 2023