• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Cinapuffen
    Barbrastreisand skrev 2023-09-02 11:40:47 följande:

Äl+1 idag. Mannen kom hem igår så vi hann få till sex en gång. Blir idag också för att säkerställa, sen är det bara att hålla tummarna. 

MEN vad knasig jag blir i magen runt äl! Det bubblar och jag behöver gå ofta på toa för nummer 2. Någon mer som har så?!

Jag blir "dålig" i magen vid äl. 😅 Ingen aning om varför dock. 
  • Fruffe

Hej på er!
    håller typ på att tappa det lite. Får inte positivt på mina ägglossningstest?. Har varit låg hela denna cykeln än så länge.. vad kan det bero på? nån som vet? Så ledsamt bara. 

• Abrakadbra
    Fruffe skrev 2023-09-02 11:55:32 följande:

Hej på er!
    håller typ på att tappa det lite. Får inte positivt på mina ägglossningstest?. Har varit låg hela denna cykeln än så länge.. vad kan det bero på? nån som vet? Så ledsamt bara. 

Jag brukar ha äl på dag cd14 men denna månaden kom den på dag cd19. Vilken dag är du på? :)
  • Abrakadbra
    Horisonten skrev 2023-09-02 09:58:33 följande:

Hur mycket påverkar stress och oro chanserna för att bli gravid??  Har extremt mycket stress ångest och oro just nu i livet. Och känner mig inte gravid och tror absolut inte att jag är de vilket gör mig så sjukt ledsen. Men är de ens någon idé och testa nästa vecka eller bör jag bara spara testen jag har? Har bim runt torsdag fredag skulle jag säga. Appen säger lördag. Hur hade ni tänkt gjort ?? 

Jag hade kört på som vanligt och kommer inte mensen efter nästa helg kan du ju testa. Inte innan! Vet exakt hur besviken man kan bli då man tagit test för tidigt...
    När det kommer till stress och ångest vet jag inte hur det påverkar. Har själv känt så men det gjorde att jag sov dåligt och åt dåligt och där tror jag problemet kanske blir större. Men om man ser till de kvinnor som svälter i andra länder och går igenom krig (oro och ångest på maximal nivå) blir ju också gravida!
  • Horisonten
    Abrakadbra skrev 2023-09-02 12:00:27 följande:
    Jag hade kört på som vanligt och kommer inte mensen efter nästa helg kan du ju testa. Inte innan! Vet exakt hur besviken man kan bli då man tagit test för tidigt...
    När det kommer till stress och ångest vet jag inte hur det påverkar. Har själv känt så men det gjorde att jag sov dåligt och åt dåligt och där tror jag problemet kanske blir större. Men om man ser till de kvinnor som svälter i andra länder och går igenom krig (oro och ångest på maximal nivå) blir ju också gravida!
    Det är sant. Äter ju ändå och sover hyfsat. Sover kanske orolig men mycket eller är väldigt trött hela tiden. Men bara och vänta och se. Som sagt känner ingenting så tror inte alls på någon graviditet  Förra månaden tyckte jag att jag hade massa symptom ju men känner inget som jag kan härleda till de denna gången 
  • Syskonförsök

Det är de månader jag inte känt något alls som jag varit grsvid 🥰

Horisonten skrev 2023-09-02 12:19:23 följande:
    Det är sant. Äter ju ändå och sover hyfsat. Sover kanske orolig men mycket eller är väldigt trött hela tiden. Men bara och vänta och se. Som sagt känner ingenting så tror inte alls på någon graviditet  Förra månaden tyckte jag att jag hade massa symptom ju men känner inget som jag kan härleda till de denna gången 
  • Anonym (Anonym)
    Horisonten skrev 2023-09-02 11:10:29 följande:
    Har ju fått mensen som jag skall typ om inte en dag tidigare senaste 2 gångerna. Tog ju ut spiralen i juni så detta blir min 3 riktiga mens sen spiralen togs ut. Så än har inte mensen blivit påverkad men ännu mer stressad nu än tidigare månader så får la se. Spara och spara. Kan köpa nya så sätt men har inte många kvar. Köpte många i början när vi försökte för visste ju inte hur mensen skulle hamna. Men skulle du Ta in bim någon dag eller vid bim om du var inte min sits? Om vi tänker att de inte handlar om att spara test

Ja skulle nog i så fall ta ett test på BIM-dagen 👍🏼 Håller tummarna för er! 

• Sanlin90

Blir så osäker på om jag har haft ägglossning nu när tempen sjönk idag, känner mig jätteledsen.
    slutade med inositolen för 2 dagar sedan då jag trodde jag hft ägglossning?
  • Bodbod

@Fruffe
    Får inte heller några positiva äl-test den här mån verkar d som. Superdeppigt.

Förra mån hade jag jättetydligt sekret, tydlig stegring och kortare cykel, och trodde det var för att jag börjat med inositol'... men tydligen inte. Den här cykeln verkar allt va helt kajko trots inositolen :(

• Macbookpro

Bim -3 idag och har testat negativt med ett testa tidigt :( så blev inget gång heller. kände det på mig hela tiden så är ändå ok

Svar på tråden BIM September 2023