• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Sanlin90

Är så nojjig över min graf, vill så gärna nu jag vill inte vänta mer på en graviditet nu, 2,5 år är tillräckligt!
  • Alvedon83
    Macbookpro skrev 2023-09-06 08:02:48 följande:
    Japp 

Positivt ÄL test 23e aug. 

i alla fall de senaste 6 månaderna har jag haft 12 dagar mellan ÄL och mens. Innan dess har testade jag inte. 
    Äl-test visar ju på hormonet som ökar vid ägglossning sen behöver ju inte ägglossningen ske ändå. Äl kanske kom senare ändå?
  • Macbookpro
    Alvedon83 skrev 2023-09-06 09:00:06 följande:
    Äl-test visar ju på hormonet som ökar vid ägglossning sen behöver ju inte ägglossningen ske ändå. Äl kanske kom senare ändå?
    Vi får väl se vad som händer här I dagarna... så jobbigt att inte få mens :(. Brukar aldrig vara sen
  • Alvedon83
    Villblimamma98 skrev 2023-09-06 12:18:48 följande:

Vad är er erfarenhet av testerna från abblo testa tidigt ?

Jag fick starkt falskt positivt på dom, det var något fel på testet färgen torkade aldrig upp. Kommer inte köpa igen.
  • Natalina1451

Jag plussade med dom i början på augusti, hade också hört att de kunde bli spökstreck på som men tyckte inte Det var någon tvekan, det var ju rosa liksom. Åkte och köpte ett digitalt testa tidigt som fick bekräfta samma dag i samma urin som jag hade sparat. Kan lägga in bilden här så du ser, det var på äl+ 9/10. Färgen syns kanske inte så tydligt här men det syntes i verkligheten att det inte var gett utan det hade svag rosa färg. 
  • Anonym (TarraL)

Tempen droppade imorse och nu kom mensen. Håller tummarna för er andra!! 🤞🏻

Skriver ur mig från listan. 

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - hejsan91hejsan, 1a försöket, 2a barnet
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket

10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 

11/9 - Tussilago4, 1: barnet, försökt 1 år
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    13/9 - Höst2023, 1:a barnet, 1:a försök
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)
    24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
    26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

• Syskonförsök

Det blir typ alltid ett grått streck men så länge du kör enligt det Natalina skriver med att om de är rosa så är det något så går det bra. Men jag kommer inte köpa igen för trodde det ordentligt grå strecket absolut var ett plus. 

• Horisonten

Här har mensen kommit. Har hela dagen haft mensvärk så jag mått illa och imorse hade jag lite rosa på pappret och de har ökat. Så räknar med dag ett på cykel. Idag. Så appen räknar med att jag har 26 dagar cykel nu och äl redan på dag 12. Misstänkte ju att mensen skulle komma idag eller imorgon. För tror mer jag har 26-27 dagar cykel. Och misstänker också att jag inte hade någon ägglossning denna månaden så hade på känn att de inte skulle bli och hade inga symptom typ förutom mensvärken som blev mer och mer. Hade ingen äl värk eller ömma bröst där eller trådiga flyttningar. Så varit mycket stress. Så hoppas de lugnar sig. 

Så ny tag och försök numer 3. Har alltid innan blivit gravid snabbare, aldrig försökt så länge innan. Dock har jag då haft 2-3 månader utan p-piller/spiral. Denna gången körde vi direkt när spiralen var ute och dessutom är jag äldre väger lite mer och ny partner. Så bara hoppas stress mm är lugnare och nästa månad är våran månad. 

Önskar er alla stort lycka till!!!

• Tussilago4
    Horisonten skrev 2023-09-06 17:08:57 följande:

Här har mensen kommit. Har hela dagen haft mensvärk så jag mått illa och imorse hade jag lite rosa på pappret och de har ökat. Så räknar med dag ett på cykel. Idag. Så appen räknar med att jag har 26 dagar cykel nu och äl redan på dag 12. Misstänkte ju att mensen skulle komma idag eller imorgon. För tror mer jag har 26-27 dagar cykel. Och misstänker också att jag inte hade någon ägglossning denna månaden så hade på känn att de inte skulle bli och hade inga symptom typ förutom mensvärken som blev mer och mer. Hade ingen äl värk eller ömma bröst där eller trådiga flyttningar. Så varit mycket stress. Så hoppas de lugnar sig. 

Så ny tag och försök numer 3. Har alltid innan blivit gravid snabbare, aldrig försökt så länge innan. Dock har jag då haft 2-3 månader utan p-piller/spiral. Denna gången körde vi direkt när spiralen var ute och dessutom är jag äldre väger lite mer och ny partner. Så bara hoppas stress mm är lugnare och nästa månad är våran månad. 

Önskar er alla stort lycka till!!!

Vad tråkigt för dig. Har du testat att tempa? Det lugnar mig för när jag får ägglossning så höjs tempen och då vet jag att ägglossningen skett i alla fall. Skönt att veta det när tankarna spökar och man blir orolig. En del blir stressade av tempning så det kanske inte är för alla.
Svar på tråden BIM September 2023