• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:03:42 följande:
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!
    att alla har lika många relationer är inte jämställdhet. bara en sidonotis. Att vi alla har samma rättigheter kring relationer, det är jämställdhet.

så med det sagt är jag 110% för jämställdhet. och där skulle jag snarare säga att vi har större problem med bostadsbrist, nu inflationen etc. Unga kan inte flytta hemifrån för studier/jobb pga brist på bostäder, långa köer, höga andrahandshyror. där de med rika föräldrar har möjlighet att stötta på annat sätt än de med mindre bemedlade föräldrar. Det spär på ett klassamhälle och det tycker jag går emot jämställdhet. Och det anser jag är större problem än tafatta män som inte vill vara med på 2000-talet. Vad är din seriösa lösning? eftersom fler kvinnor inte löser incel-problematiken. Se på uk exempelvis som sagt, läs på lite vet jag.

så med det sagt gör jag noll för incels, vill de inte ta ansvar för sitt eget liv. Varför ska jag? Jag har inte tillräckligt med timmar på dygnet för välgörenhet också. Vad gör du med än försvarar dom?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:03:42 följande:
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!

Varför tror du att det kan bli jämställt på dejtingmarknaden? Det har det aldrig varit, för det fungerar inte så.

Däremot har både män och kvinnor idag samma möjligheter att träffa någon och själv bestämma huruvida de ska bli tillsammans eller inte. Där finns ingen skillnad. Men då måste de ensamma männen gå utanför hemmet så de kan träffa någon. Men ingen hindrar dom, de har samma möjligheter och rättigheter som kvinnor att vistas i samhället och att ta kontakt med det motsatta könet. 

Så vad är ojämlikt? Att kvinnor precis som män får säga nej?

• Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 14:35:36 följande:
    tror du på fullaste allvar att incels slutar existera den dagen det finns lika många kvinnor som män? Varför har england/uk problem med incels trots de är 51% kvinnor. Hur förklarar du det?

vissa män kommer inte bli attraktiva eller charmiga hur mycket ni önskar det via olika regleringar. Majoriteten om inte alla kvinnor jag känner är lyckliga i sig själva och är hellre singlar än tar en man med dåliga värderingar. 
    Som jag också har sagt tidigare kommer inte Incels att totalt att elimineras om antal män minskar, däremot blir det en jämnare balans. 

När det gäller U.K. I åldersgruppen 0-64 år finns en relativt stark övervikt av män. Det kan förklara att det finns många Incels där. 
    Du har rätt i att finns fler kvinnliga pensionärer i U.K (som i de flesta länder)
    Källa: Wikipedia
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:43:45 följande:
    Som jag också har sagt tidigare kommer inte Incels att totalt att elimineras om antal män minskar, däremot blir det en jämnare balans. 

När det gäller U.K. I åldersgruppen 0-64 år finns en relativt stark övervikt av män. Det kan förklara att det finns många Incels där. 
    Du har rätt i att finns fler kvinnliga pensionärer i U.K (som i de flesta länder)
    Så incels blir plötsligt attraktiva och vågar ta initiativ om antalet  män minskar?

Hur ska antalet minska? Ska vi utvisa svenska medborgare?
  • Anonym (Incel slem)

Jasså jämnare balans? så dessa män kan ratas av fler kvinnor menar du? För det är så det kommer bli.

så vad gör du för dessa incels? Mer än försöker sälja in en rosaskimrande lögn till dessa män som inte vill ta ansvar för sitt liv?
  • Anonym (Perka)

Hur ska vi ens minska antalet män? Om vi tar bort incels så minskar antalet incels, men nåt säger mig stt det inte är dem du avser ta bort.
  • Anonym (Incel slem)

Och är du för jämställdhet? Vad är jämställdhet för dig? Samma utfall för alla, eller att alla ska ha samma rättigheter?
  • Anonym (Cloffe)

Tror du verkligen att du blir mindre "vardagsmisogyn" om antalet män minskar? Det är nämligen det som är den största orsaken till incels.

Även om det skulle finnas 50% mer kvinnor så blir inte fler män attraktiva. Det är faktiskt bara att läsa kvinnors inlägg för att förstå det. Du ser saken från ett manligt perspektiv. Från någon som kan känna sig beredd att sätta på i princip vem som helst så handlar det enbart om kvantitet. Kvinnor resonerar uppenbarligen inte så.

Så frågan är igen: tror du misogyniteten hos män försvinner då? Är det därför du får för dig att incels får möjligheten till sex.
  • Fiona M
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:48:50 följande:

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

Jag anser inte att jämn könsfördelning i sig är jämställdhet eller nåt att sträva efter (speciellt inte eftersom du inte förklarar hur du menar att antalet män ska minskas, det låter brutalt).
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:46:33 följande:
    Vad är det som jag inte har?
    det är helt uppenbart att tråden handlar om dej
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?