• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:42:04 följande:
    Tillhör jag förlorarna? Hela ditt argument i tråden är att jag är vinnare för att jag är kvinna. hur ska du ha det? oavsett så är jag en vinnare, jag är lycklig i mig själv, har utbildning och jobb som betalar bra, jag äger min bostad i storstad. Jag har en sambo som jag uppskattar, och som uppskattar mig tillbaka, jag är frisk och min familj och vänner är friska. kan slå vad om att jag är mer vinnare än *vissa andra*. Men kalla mig gärna förlorare om du sover bättre av det
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:46:28 följande:
    om de inte anser sig bättre än andra, varför anser de då att staten ska reglera marknaden till deras fördel? de måste ju anse att de är jävligt viktiga om staten ska inskränka på våra friheter och rättigheter för deras skull. De tror att staten har ansvar för deras dejtingliv och att det är samhällets fel att dessa män blir bortvalda. De kan/vill inte inse att det ligger på dom själva.

varför tror du att så många män blir bortvalda? Är det kräsna kvinnor eller beror det på populära *alpha-män*?
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-16 09:27:09 följande:

Om apparna inte visar män man tycker är attraktiva kommer de flesta kvinnor inte gå emot vad de vill ha, utan snarare sluta använda apparna.
    Hur ska det då regleras för att bli jämnare fördelat? 

Om folk slutar använda apparna löses problemet av sig själv, för då minskar utbudet av män som finns att tillgå. Resultatet blir samma som med kvoterade dejtingappar.

Det fanns inte lika många incels på den tiden när folk träffades på riktigt.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-16 13:10:56 följande:
    Du verkar ha väldigt svårt att se skillnad på ensamma män och incels.
    Jag är en av de som valde det du kallar en incel.
    Men en incel för mig är en ensam man som är bitter och sprider kvinnoförakt och tycker att samhället ska inskränka på kvinnors rättigheter så att de ska få ligga mer.
    Min man var allt annat än en incel.
    Han var visserligen ensam,men absolut inte bitter och han utstrålade en värme och trygghet som jag aldrig känt hos någon annan.
    Och han har aldrig visat något kvinnoförakt.
    Det ska också tilläggas att jag har vart tillsammans med en man som kan betäcknas som incel.
    Men honom lämnade jag då jag inte orkade med hans ständiga klagomål över kvinnor.
    Ser du skillnaden?
    Nej, jag har väldigt svårt att se den skillnaden eftersom jag själv blir beskriven som en incel enligt den dåliga definitionen. Av dina exempel stämmer jag dock mer in på din nuvarande än på ditt ex. Det är helt otänkbart att jag skulle "raljera över kvinnor" med någon jag är ihop med. Ingen av de som hävdar att jag är en dålig incel vet ens hur jag mot andra, men ändå sätter de den stämpeln på mig.

Alltså tror jag inte att kan bedöma skillnaden mellan en bra och en dålig person på ett objektiv sätt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:18:04 följande:
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:42:04 följande:
    Tillhör jag förlorarna? Hela ditt argument i tråden är att jag är vinnare för att jag är kvinna. hur ska du ha det? oavsett så är jag en vinnare, jag är lycklig i mig själv, har utbildning och jobb som betalar bra, jag äger min bostad i storstad. Jag har en sambo som jag uppskattar, och som uppskattar mig tillbaka, jag är frisk och min familj och vänner är friska. kan slå vad om att jag är mer vinnare än *vissa andra*. Men kalla mig gärna förlorare om du sover bättre av det
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
    Hon har allt du inte har men du har svart bälte i mental gymnastik så du vinner sist med fyra hästlängder och ger dej själv en guldmedalj, friskt vågat hälften vunnet 👍
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-17 01:40:55 följande:
    Hon har allt du inte har men du har svart bälte i mental gymnastik så du vinner sist med fyra hästlängder och ger dej själv en guldmedalj, friskt vågat hälften vunnet 👍
    Vad är det som jag inte har?
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:09:19 följande:
    Finns ingen som har uttryck sig vidrigt om kvinnor i den här tråden, men på reaktionerna låter det som det. Man måste faktiskt hålla sig till fakta.
    Det har jag heller aldrig påstått. Min fakta kommer inte från denna tråd utan från andra forum där självutnämnda incels härjar för fullt med sitt hat. Något jag själv läst, sett och hört i ca 11 år nu och det börjar bli tröttsamt.

Det ligger inte på samhället att ta tag i incels icke existerande sexliv. Detta ansvar bär ni fullt ut själva på.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:20:44 följande:
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?
    Skillnaden ligger i att samhället har ett ansvar och en moralisk plikt att förhindra könsdiskriminering och sexism i arbetssammanhang. 

Hur ska samhället kunna hjälpa kåta män mer än genom att erbjuda den hjälp som redan finns? Finns ex. massor med olika dejtingkurser och böcker att läsa om dejting och hur man förbättrar sin sociala förmåga. 

Många platser, föreningar, klubbar, dansställen och övriga platåer där folk har möjlighet att mötas och skapa sociala kontakter. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:14:02 följande:
    Om några inte kan välja hur många partners de vill ha är det stötande att hävda att det är andras rätt att ha hur många partners de vill. Ett beteende som aldrig har socialt accepterat genom historien.

Varför är det så känsligt att säga att han var en incel? Skäms du för att du inte fick ihop det med någon som var mer eftertraktad? Det borde du inte göra, tycker jag.
    Spelar ingen roll hur stötande du tycker det är. om en man vill och kan dejta 5 olika samtidigt är det hans rätt att ha möjlighet att göra det. Vill jag och kan dejta 5 eller noll är det med min rätt att göra det,

det är inte orättvist, det är inte ojämställdhet. visst att man kanske medvetet eller omedvetet sårar en av de man träffar om någon vill vara exklusiv. men det är inte olagligt, och ska inte bli olagligt heller för sådana regleringar hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:18:04 följande:
    var finns denna majoritet? menar du att sd fick mest röster? tragiskt resonemang
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?