• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-16 16:10:03 följande:
    Bra män är när man anser att kvinnor ska ha det bättre än männen. 

Det är ju det du skriver!!!!!!!!

Din grammatiska och språkliga förmåga är så låg så du förstår inte ens dig själv. 
    Jag är kanske otydlig när jag skriver.
  • Anonym (Skild)
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:07:40 följande:
    Kvinnor ska få behålla det som kvinnor har en fördel jämfört med männen. 
    Samt när kvinnor missgynnas så ska systemet också ändras. 
    Exempelvis kvinnor ska ha det lättare att få sex än männen generellt sett och det ska vara orättvist när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    Din slutledningsförmåga är helt otroligt märklig och annorlunda. 
    Hur har du fått för dig att sex och förhållanden fungerar som du tror? 
    Vem har lärt dig det? 
    Märker du inte att du är ganska ensam om dina åsikter? 
    Undrar du inte varför övriga protesterar och försöker få dig se att du missförstår en del? 
    Varför vill du inte ta in att det är dina "sanningar" som hindrar dig från att träffa kvinnor? 

Vill du inte ha en förändring? 
    Du verkar inte gilla oss så jag undrar varför du håller på så här. Det är väl över 1000 inlägg vid det här laget och inte en gång har du lyssnat. 
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:47:42 följande:
    Ni påstår att jag är emot jämställdhet när jag sagt att jag vill att det ska vara lika för män och kvinnor. 
    Hur vill du att det ska vara lika?

Ska alla män och kvinnor lottas ut till varandra?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:45:23 följande:
    Man borde ha lättare att kunna hantera det då. 
    Lättare att hantera vad? För vem? Får man bete sig hur som helst bara för att man är vad du kallar för *förlorare*?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:11:42 följande:
    Förtydligande.
    Allstå det som ni kallar vad som är bra män.
    Inte vad jag tycker vad som är bra män. 
    Vad är det dessa män vill att vi ska ha det bättre med, kan du ge exempel?
  • Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:58:10 följande:
    Och vid aborter så kan hel del kvinnor säga att man ska inte ifrågasätta kvinnors val. 

Det är allstå okej att ifrågasätta kvinnors val för du får snacka om "bra män"? 

Kan du förklara hur du menar här?
    Hur hör aborträtt ihop med kvinnors vilja att kunna välja de män de vill ha?

• Anonym (Intet nytt under solen)

Det är nu jag passar på att påminna om att även folk som inte har alla hästar hemma och med diverse kognitiva problem, får lov att finnas på forum.

• Fiona M
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:42:32 följande:
    Varför är det okej då med att kvinnor får bättre villkor än männen för sex och förhållande?
    Vad är det för villkor vi har som är bättre?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:07:40 följande:
    Kvinnor ska få behålla det som kvinnor har en fördel jämfört med männen. 
    Samt när kvinnor missgynnas så ska systemet också ändras. 
    Exempelvis kvinnor ska ha det lättare att få sex än männen generellt sett och det ska vara orättvist när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    Har du googlat på jämställdhet, rättvisa och rättighet än?

vad är jämställdhet för dig? Är det att vi är fria att göra det val som passar oss själva, eller är det att utfallet ska vara identiskt för alla?

vad är rättvisa för dig? Är det att lagen är lika för oss alla, eller att alla ska knulla exakt lika mycket/lite?

vad är rättighet för dig? Är det att vi har en rättighet att vara en sexuell varelse och ha lagligt sex med vem vi vill oavsett kön/etnicitet eller religiös tillhörighet? Eller är det att du har rätt till kvinna oavsett?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-16 16:21:28 följande:

Det är nu jag passar på att påminna om att även folk som inte har alla hästar hemma och med diverse kognitiva problem, får lov att finnas på forum.

staten och internetoperatörerna kanske skulle införa bankid på internet, så de som sprider odemokratiska värderingar blir av med förmånen till www.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?