• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Auditanne
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 13:25:10 följande:
    Och om någon tillhör såkallade förlorade sidan så borde man lägga mer tid på något annat än att bli sur på dessa personer. 
    De har ju ändå sämre än vad man själv har. 
    Jaså, hur vet du detta? Även kvinnor bär på sina egna problem. Att de lättare kan få ytligt sex från män som bara vill utnyttja dem betyder inte att kvinnor skulle vara lyckligare än män.

Det är ingen ursäkt heller. Att vissa män är missnöjda för att de inte får sex innebär inte att de kan sprida hat och hot mot kvinnor utan att förvänta sig gensvar.

Om incels inte klarar av att få mothugg så behöver de inte attackera från första början. Handling och konsekvens.
  • ClumsySmurf
    Fiona M skrev 2023-08-16 09:27:09 följande:

Om apparna inte visar män man tycker är attraktiva kommer de flesta kvinnor inte gå emot vad de vill ha, utan snarare sluta använda apparna.
    Hur ska det då regleras för att bli jämnare fördelat? 

Det är en väldigt enkel ekvation.
    Man börjar med att utgå från att alla andra är lika ytlig som en själv, och har inga särskilda krav på intelligens, humor, empti osv
    Det enda som skiljer en incel från en alfa chad är utseendet och självförtroende och eftersom allt sex är bätte än inget sex
    inte bara hos vissa män som incels utan även för kvinnor så räcker det med att begränsa alternativen för att kvinnor ska vilja åka kukkarusell på vilken byfåne som helst, även om han misslyckas med att få manliga kompisar IRL eftersom det är någon annans fel.

Om det inte funkar som det var tänkt har man ju ändå förstört för andra män, och kvinnor så man kan bli lite gladare.

During the last few days, as lockdowns started to look inevitable, the general public began to prepare for a potentially grim few months. They worried about loneliness among those isolated from others, the ability to get food safely, and what it might mean to spend the entire spring indoors, unable to get any real reprieve from cabin fever.

But on Reddit, 4chan, and misogynistic online forums, incels have been celebrating the fact that attractive people are about to be stuck inside - living their lives just like incels, and crucially, unable to have casual sex.

www.newstatesman.com/science-tech/2020/03/incels-celebrating-lockdown-casual-sex-chad-stacy-4chan-reddit
  • molly50
    nihka skrev 2023-08-16 20:32:26 följande:
    Hahaha. Dagens tiopoängare! Fast troligtvis flyger den rätt över huvudet.
    Ja,risken att budskapet ska gå fram är nog ganska liten,misstänker jag. Flört
  • nihka
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-16 20:41:57 följande:

Nej. Lovar att jag träffar betydligt fler nyanlända än du gör. Många vill träffa någon med samma kulturella bakgrund, speciellt när att strta om livet i Sverige ör så pass omvälvande som det är, och sen dröjer det (som du själv säger) ÅR innan man kan språket och är en del av samhället.

Vad säger det om incels, som fått allt gratis redan av att födas här, om de då slås ut direkt?

Att de står längre ner på samhällsstegen än de invandrare de SD-hatar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-16 20:41:57 följande:

Nej. Lovar att jag träffar betydligt fler nyanlända än du gör. Många vill träffa någon med samma kulturella bakgrund, speciellt när att strta om livet i Sverige ör så pass omvälvande som det är, och sen dröjer det (som du själv säger) ÅR innan man kan språket och är en del av samhället.

Vad säger det om incels, som fått allt gratis redan av att födas här, om de då slås ut direkt?

Dina värderingar är ett bra exempel på allt som är fel med Sverige. Att du ömmar för utländska män, samtidigt som du säger att svenska män har "fått allt gratis".  Du har även jämfört incels med gängkriminella, vilket visar på en total brist på moral när det kommer till synen på brottsliga handlingar. Du hjälper inte samhället, du stjälper det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-16 06:23:49 följande:
    Du kanske borde jobba för en dejtingsida då där de bortvalda männen får välja bland de bortvalda kvinnorna. Det vore väl rättvist då i din värld. 

Bland de som har det svårast i dejting är äldre kvinnor. Så då antar jag att du skulle vara okej med att underlätta för dessa kvinnor att dejta, genom att män fick välja främst bland dessa. På så vis uppnår du ju den här utjämnande effekten du verkar söka, som är viktigare än valfrihet. Att människor som har det svårt i dejting får det lättare med hjälp av reglering.

Något säger mig dock att du inte alls tycker förslagen är kul om man vänder på det. Både du och en till har redan sagt att ni inte vill dejta äldre kvinnor, trots att dessa har det svårt på dejtingsidor. Du pratar om hur viktigt det är med attraktion, trots att du tycker att kvinnor inte ska få välja bland attraktiva, bara du. Du kan ju fundera över hur mycket du själv skulle uppskatta att få ditt utbud begränsat till de bortvalda eller äldre kvinnorna. Du räknar nog kallt med att du skulle få ett bättre utbud än idag, men där tror du fel. Finns inte attraktionen, avstår man hellre. 
    Nej, jag har inget emot det. Inför åldersregler på dejtingappar så man inte kan dejta med för stor åldersskillnader. Det skulle gynna äldre kvinnor om män i samma ålder inte hade tillgång till yngre kvinnor samtidgt.

Allt som tyder på ett ansvarslöst och degenererat beteende är jag principiellt kritisk till.
  • Anonym (hej)
    Auditanne skrev 2023-08-16 04:00:13 följande:

Handlar nog om att många incels uttrycker sig ganska vidrigt om kvinnor, kallar dem "hora" och annat grovt. Talar illa om kvinnor i allmänhet och i vissa fall t.o.m. yrkar på att kvinnor ska förlora sina basala rättigheter i livet bara för att de förvägrar vissa män sex.

Tycker inte att sånt är okej, oavsett hur sexuellt frustrerad man är som ensam kille. Attackerar man halva jordens befolkning på det drastiska sättet så får man nog räkna med att denna grupp också går i försvar. 

Jag har inget emot incels som är vänliga och respektfulla mot sina medmänniskor. Något jag hittills mycket sällan sett hos den gruppen tyvärr.

Finns ingen som har uttryck sig vidrigt om kvinnor i den här tråden, men på reaktionerna låter det som det. Man måste faktiskt hålla sig till fakta.
  • Anonym (Smurf)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:06:09 följande:
    Nej, jag har inget emot det. Inför åldersregler på dejtingappar så man inte kan dejta med för stor åldersskillnader. Det skulle gynna äldre kvinnor om män i samma ålder inte hade tillgång till yngre kvinnor samtidgt.

Allt som tyder på ett ansvarslöst och degenererat beteende är jag principiellt kritisk till.
    "Degenererat", enligt vem?

"Entartete kunst" gillar du heller inte va?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:37:04 följande:
    du vill reglera de populära männen. Du vill påverka kvinnorna. Du vill styra människor som schackpjäser. DET är en sunkig människosyn. både mannen och kvinnan har rätt att välja själva hur många eller få partners.

jag valde INTE en incel för 715 gången. Jag föll för en ensam man som var BLYG. Som jobbade med sin blyghet och som tog modet att bjuda på dejt. det är enormt stor jävla skillnad.
    Om några inte kan välja hur många partners de vill ha är det stötande att hävda att det är andras rätt att ha hur många partners de vill. Ett beteende som aldrig har socialt accepterat genom historien.

Varför är det så känsligt att säga att han var en incel? Skäms du för att du inte fick ihop det med någon som var mer eftertraktad? Det borde du inte göra, tycker jag.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Smurf) skrev 2023-08-17 01:11:49 följande:
    "Degenererat", enligt vem?

"Entartete kunst" gillar du heller inte va?
    De flesta har genom historien alltid tyckt att det är viktigt att följa normer och regler. Din liknelse är historielös.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?