• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:20:44 följande:
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?
    Vad är skillnaden? På riktigt?

kvinnorna vill, förväntar sig, kräver att bli behandlade på samma sätt som män. samma möjlighet till utbildning, samma möjlighet och rätt att jobba, samma lön för samma jobb oavsett kön, att få likvärdig vård, samma möjligheter till bostadslån. Att få lov att ha den sexuella läggning man har, att själv få lov att välja om man vill skaffa familj och barn. Samt, att vi inte automatsikt ska bli den som bär huvudansvar för hem och barn utan även pappan/mannen/partnern har lika stort ansvar.

det måste såra ditt och många manliga egos att kvinnor ser sig lika mycket värda som en man. tycker du att det är fel av oss kvinnor att önska det ovan? Vad är fel isåfall? Dessa är saker som ni män tagit för givet sedan alltid i princip. och vill inte mötas av män som vill att vi ska visa tacksamhet för att vi ses som likvärdiga. eller *tänk vad bra ni har det mot kvinnorna i insert valfritt land*. Staten har alltså ett ansvar att styra för att jämna ut så vi kan leva så jämställt som möjligt.

vänskap och relationer är något som man själv ansvarar för, eftersom vi alla är unika. Staten ska inte tvinga en tystlåten ensamvarg att ha en kvoterad del av 5 bekanta. En utåtriktad lagspelare ska inte begränsas till kvoterad del av 5 bekanta. Samma med sex och relationer, så länge man inte har olagliga böjelser så har vi rätt att vara homosexuella, bisexuella, asexuella eller bara sexuella. så staten KAN inte styra utbud och marknad på relationsmarknaden då det inskränker på vår fria vilja och våra rättigheter. För jag som kvinna har rätt att säga nej tack till en man, exakt samma rätt har en man att säga till mig. där är rättvisan du ömmar så om.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:18:04 följande:
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
    Det är lite rich att du kallar andra för förlorare när du har ju underkänts av ett helt kön, kvinnor, och alla män som inte delar dina åsikter hämtade från incelkulturen.

Inte ens ditt kära SD är intresserade av dina sjuka idéer om att reglera dejtingmarknaden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:02:35 följande:
    Dina värderingar är ett bra exempel på allt som är fel med Sverige. Att du ömmar för utländska män, samtidigt som du säger att svenska män har "fått allt gratis".  Du har även jämfört incels med gängkriminella, vilket visar på en total brist på moral när det kommer till synen på brottsliga handlingar. Du hjälper inte samhället, du stjälper det.
    Var har jag jämfört dem med gängkriminella?

Till skillnad från dig GÖR jag faktiskt nåt för killar i utanförskap, det som stjälper är att trumfa upp galna idéer och att man inte har eget ansvar, du gör verkligen skada om nån kille tror dig.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:18:04 följande:
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
    Vilka värderingar? Vilken majoritet?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:37:34 följande:
    Nej, jag har väldigt svårt att se den skillnaden eftersom jag själv blir beskriven som en incel enligt den dåliga definitionen. Av dina exempel stämmer jag dock mer in på din nuvarande än på ditt ex. Det är helt otänkbart att jag skulle "raljera över kvinnor" med någon jag är ihop med. Ingen av de som hävdar att jag är en dålig incel vet ens hur jag mot andra, men ändå sätter de den stämpeln på mig.

Alltså tror jag inte att kan bedöma skillnaden mellan en bra och en dålig person på ett objektiv sätt.
    Du erkänner alltså att du skyller på kvinnor och är misogyn? Då är vi överens om NÅT iaf.

Ingen här känner dig, men du har också skrivit att du inte skulle lägga fram de här argumenten inför dina vänner, vad säger det då? Självklart kan man bedöma nån efter hur de uttrycker sig i en tråd på tusentals inlägg, eller är det inte som du skriver här som du egentligen är?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:06:09 följande:
    Nej, jag har inget emot det. Inför åldersregler på dejtingappar så man inte kan dejta med för stor åldersskillnader. Det skulle gynna äldre kvinnor om män i samma ålder inte hade tillgång till yngre kvinnor samtidgt.

Allt som tyder på ett ansvarslöst och degenererat beteende är jag principiellt kritisk till.
    Du är alltså emot incels. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:25:16 följande:
    Om folk slutar använda apparna löses problemet av sig själv, för då minskar utbudet av män som finns att tillgå. Resultatet blir samma som med kvoterade dejtingappar.

Det fanns inte lika många incels på den tiden när folk träffades på riktigt.
    Männen försvinner inte för att apparna försvinner. Incels försvinner inte för att apparna försvinner. Incels blir inte ner attraktiva för att apparna försvinner.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:25:16 följande:
    Om folk slutar använda apparna löses problemet av sig själv, för då minskar utbudet av män som finns att tillgå. Resultatet blir samma som med kvoterade dejtingappar.

Det fanns inte lika många incels på den tiden när folk träffades på riktigt.

Eh, nej. 

De som du kallar de populära och framgångsrika männen finns även på krogen, i föreningar, på gymmet. Gör incels det?
    Jag har fått uppfattningen att de sällan har ett socialt sammanhang (det är väl ett större problem än sex?) utan lever via datorn. Med ditt förslag skulle kvinnor sluta använda appar. Hur klarar incels någonsin interagera med kvinnor då?

• Anya80

Som flera  redan konstaterat sitter problemet djupare än dejtinngappars existens. Jag har läst en del böcker om incels, bla psykiatrikern Stefan Krakowskis bok med djupintervjuer av självutnämnda incels. 

Många  av dessa lider av någon slags social dyslexi, ensamhet, parat med uselt självförtroende samt en kvinnosyn de bekräftar tillsammans med incelforum där de bekräftar varandras världsbild. Där finner de ändå en slags gemenskap, om än ofta destruktiv. 
    Kvinnor i västvärlden är inte längre lika beroende av att inleda relationer med män av ekonomiska eller pga sociala förväntningar på äktenskap och barn. Det kanske gör att fler män står utanför relationsmarknaden.men  Kvinnor skulle inte välja dessa män om man begränsar dejtingsidor, och det är inte heller det som kan ändra deras situation.

Terminologin som används inom incelsfären skapar bilden av att de har en förvrängd uppfattning om hur relationer fungerar, att kvinnor antingen är golddiggers, sönderknullade slampor eller feta Feminister. De tror att män måste ha perfekte utseenden för att träffa kvinnor, eller vara förmögna.  vissa verkar lida av fixering vid sitt egna utseenden med extremt fokus på käklinjer och biceps. En sådan här inställning kanske kan tolkas som att det är bättre att tro att kvinnor har extrema ouppnåeliga krav, som de aldrig kan åka upp till så det är ingen idé att försöka/att förändring är meningslöst så behöver man inte ta ansvar för sin situation. Många verkar inte vilja anstränga sig helt enkelt.

har även läst Peter surfas bok ?man går sin egen väg? och det verkar som att de  män som till slut träffat en partner har börjat inse att kvinnor också är människor,  och ändrat inställning till sig själva. Svårt men vad är alternativet? Att styra människors relationsskapande är något vi lämnat bakom oss. 

• Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:20:44 följande:
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?

"Bästa TS, du frågar vad skillnaden är. Låt mig ge ett exempel

Vi feminister tycker faktiskt att det jätteviktigt att svenska bolagsstyrelser har en jämn könsfördelning. I varje bolagsstyrelse skall det finnas lika många kvinnor som män. I detta fallet måste vi ju styra mot jämställda Styrelse-relationer, eller hur? Nu visade det sig också vara fullt möjligt att lagstifta om detta! Hurra!

I Sverige finns visserligen 10 miljoner människor men att det finns en jämn könsfördelning mellan antalet män och kvinnor i samhälle  (och därmed också på dejtingappar) som helhet, det är inte så viktigt.  

För det är ju en Helt annan sak, det vore ju Helt omöjligt att reglera balansen, hur skall detta gå till?

(Plus att skulle ju missgynna oss kvinnor, Hihihi)

Nä, jag lovar dig, TS. Vi svenska feminister är ju inte alls egoistiska, vi är konsekventa och vi bryr oss jättemycket om jämställdhet mellan män och kvinnor."

Jo, tjena!
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?