Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:20:44 följande:
Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?
De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?
Vad är skillnaden? På riktigt?
kvinnorna vill, förväntar sig, kräver att bli behandlade på samma sätt som män. samma möjlighet till utbildning, samma möjlighet och rätt att jobba, samma lön för samma jobb oavsett kön, att få likvärdig vård, samma möjligheter till bostadslån. Att få lov att ha den sexuella läggning man har, att själv få lov att välja om man vill skaffa familj och barn. Samt, att vi inte automatsikt ska bli den som bär huvudansvar för hem och barn utan även pappan/mannen/partnern har lika stort ansvar.
det måste såra ditt och många manliga egos att kvinnor ser sig lika mycket värda som en man. tycker du att det är fel av oss kvinnor att önska det ovan? Vad är fel isåfall? Dessa är saker som ni män tagit för givet sedan alltid i princip. och vill inte mötas av män som vill att vi ska visa tacksamhet för att vi ses som likvärdiga. eller *tänk vad bra ni har det mot kvinnorna i insert valfritt land*. Staten har alltså ett ansvar att styra för att jämna ut så vi kan leva så jämställt som möjligt.
vänskap och relationer är något som man själv ansvarar för, eftersom vi alla är unika. Staten ska inte tvinga en tystlåten ensamvarg att ha en kvoterad del av 5 bekanta. En utåtriktad lagspelare ska inte begränsas till kvoterad del av 5 bekanta. Samma med sex och relationer, så länge man inte har olagliga böjelser så har vi rätt att vara homosexuella, bisexuella, asexuella eller bara sexuella. så staten KAN inte styra utbud och marknad på relationsmarknaden då det inskränker på vår fria vilja och våra rättigheter. För jag som kvinna har rätt att säga nej tack till en man, exakt samma rätt har en man att säga till mig. där är rättvisan du ömmar så om.