• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-16 16:21:28 följande:

Det är nu jag passar på att påminna om att även folk som inte har alla hästar hemma och med diverse kognitiva problem, får lov att finnas på forum.

Ja, fast det är tankar som dessa som även TS och andra ställer sig bakom. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:11:42 följande:
    Förtydligande.
    Allstå det som ni kallar vad som är bra män.
    Inte vad jag tycker vad som är bra män. 
    Berätta gärna vad du anser är en bra man i dina ögon
  • Anonym (Cloffe)

Är någon en incel så kanske denne ska fundera en sväng runt "victim mentality" det börjar bli dags att ta itu med sitt problem. (och det är absolut inte "brist på sex")

Individuals harboring a victim mentality would believe that:[1]

their lives are a series of challenges directly aimed at them;

most aspects of life are negative and beyond their control;

because of the challenges in their lives, they deserve sympathy;

as they have little power to change things, little action should be taken to improve their problems.

med efterföljande beteende 

Identifying others as the cause for an undesired situation and denying a personal responsibility for one's own life or circumstances.[9]

Exhibiting heightened attention levels (hypervigilance) when in the presence of others.

Awareness of negative intentions of other people.

Believing that other people are generally more fortunate.

Gaining relief from feeling pity for oneself or receiving sympathy from others.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:58:10 följande:
    Och vid aborter så kan hel del kvinnor säga att man ska inte ifrågasätta kvinnors val. 

Det är allstå okej att ifrågasätta kvinnors val för du får snacka om "bra män"? 
    Aborter är en helt annan diskussion. Det handlar om kvinnans kropp och hennes rätt att bestämma äver den.
    Det kan snarare kämföras med att en kvinna skulle kräva att en man ska genomgå en vasektomi mot sin vilja.
    Det har ingenting med sex att göra.

Jag förstår inte vad du menar med frågan.
    Varken jag eller någon annan här har ifrågasatt att ni får ha åsikter om kvinnor.
    Däremot så har många av oss här reagerat på de förslag fyllda med kvinnoförakt som har skrivits här i tråden.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 15:58:10 följande:
    Och vid aborter så kan hel del kvinnor säga att man ska inte ifrågasätta kvinnors val. 

Det är allstå okej att ifrågasätta kvinnors val för du får snacka om "bra män"? 
    För att försöka svara på din fråga:

Jag tycker det är en väsentlig skillnad på att ha åsikter om vad som är en "bra man" mot att ha rent kvinnofientliga åsikter.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:01:31 följande:
    Och i så fall får man ifrågasätta kvinnors val. 
    Du vill alltså ifrågasätta varför jag valde att lämna en man som ständigt klagade på kvinnor?
    Kan du ge mig en bra förklaring till varför jag skulle ha stannat kvar hos honom?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:08:33 följande:
    Olika kvinnor kan redan från början diskutera på ett taskigt sätt.
    Jag tvivlar på att någon.oavsett kön,börjar med att skriva på ett otrevligt sätt till en person.
    Det måste ha föregåtts av något.
    T ex att den man diskuterar med har kvinnofientliga (eller för den delen mansfientliga) åsikter och inte drar sig för att sprida dem öppet på ett diskussionsforum som detta.
  • nihka
    molly50 skrev 2023-08-16 14:08:32 följande:
    Då borde väl det gälla även incels.
    Hahaha. Dagens tiopoängare! Fast troligtvis flyger den rätt över huvudet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-16 07:34:17 följande:
    Vad är det för konstig nedvärdering av flyktingar?

En bekant till mig är ihop med en flykting. Tog några år och sedan var han helt inne i det svenska samhället med jobb och allt.

Det är faktiskt ingen bra idé att ta emot 75 procent män eller liknande som vi gör idag.

Nej. Lovar att jag träffar betydligt fler nyanlända än du gör. Många vill träffa någon med samma kulturella bakgrund, speciellt när att strta om livet i Sverige ör så pass omvälvande som det är, och sen dröjer det (som du själv säger) ÅR innan man kan språket och är en del av samhället.

Vad säger det om incels, som fått allt gratis redan av att födas här, om de då slås ut direkt?

• Anonym (Perka)
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-16 16:21:28 följande:

Det är nu jag passar på att påminna om att även folk som inte har alla hästar hemma och med diverse kognitiva problem, får lov att finnas på forum.

Är man inte tillräknelig för att argumentera på nätet bör man inte heller få ha sex.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?