• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Auditanne

Handlar nog om att många incels uttrycker sig ganska vidrigt om kvinnor, kallar dem "hora" och annat grovt. Talar illa om kvinnor i allmänhet och i vissa fall t.o.m. yrkar på att kvinnor ska förlora sina basala rättigheter i livet bara för att de förvägrar vissa män sex.

Tycker inte att sånt är okej, oavsett hur sexuellt frustrerad man är som ensam kille. Attackerar man halva jordens befolkning på det drastiska sättet så får man nog räkna med att denna grupp också går i försvar. 

Jag har inget emot incels som är vänliga och respektfulla mot sina medmänniskor. Något jag hittills mycket sällan sett hos den gruppen tyvärr.

• Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 01:14:06 följande:
    Du skulle aldrig ställa dig bakom att låta de män som har kommit hit sist åka tillbaka.
    Blir man utkonkurrerad av en flykting hade man ingen chans ändå. Jag lovar.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:16:54 följande:
    Nej, jag vill ändra mer på männens beteende än på kvinnorna. Jag har inga synpunkter på vem du väljer om det inte är en man som träffar 5 andra kvinnor samtidigt. I slutändan valde du en incel, så den här idén om att du är så kräsen verkar mest vara en attityd utåt.
    Du kanske borde jobba för en dejtingsida då där de bortvalda männen får välja bland de bortvalda kvinnorna. Det vore väl rättvist då i din värld. 

Bland de som har det svårast i dejting är äldre kvinnor. Så då antar jag att du skulle vara okej med att underlätta för dessa kvinnor att dejta, genom att män fick välja främst bland dessa. På så vis uppnår du ju den här utjämnande effekten du verkar söka, som är viktigare än valfrihet. Att människor som har det svårt i dejting får det lättare med hjälp av reglering.

Något säger mig dock att du inte alls tycker förslagen är kul om man vänder på det. Både du och en till har redan sagt att ni inte vill dejta äldre kvinnor, trots att dessa har det svårt på dejtingsidor. Du pratar om hur viktigt det är med attraktion, trots att du tycker att kvinnor inte ska få välja bland attraktiva, bara du. Du kan ju fundera över hur mycket du själv skulle uppskatta att få ditt utbud begränsat till de bortvalda eller äldre kvinnorna. Du räknar nog kallt med att du skulle få ett bättre utbud än idag, men där tror du fel. Finns inte attraktionen, avstår man hellre. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-16 05:07:47 följande:
    Blir man utkonkurrerad av en flykting hade man ingen chans ändå. Jag lovar.
    Vad är det för konstig nedvärdering av flyktingar?

En bekant till mig är ihop med en flykting. Tog några år och sedan var han helt inne i det svenska samhället med jobb och allt.

Det är faktiskt ingen bra idé att ta emot 75 procent män eller liknande som vi gör idag.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:11:28 följande:
    Nej, varje familj har inte rätt att välja sin egen fördelning. Du har inte koll på det. Det finns tvingande regler.
    Fel. Staten lägger sig inte i alls om du vill vara hemma med barnen eller jobba. Båda föräldrar kan vara hemma 100% - om de bara kan finansiera det själv. Men om staten betalar har staten också rätt att ställa krav.

Staten betalar oss inte för att knulla och då får vi lägga upp det som vi vill. Om staten skulle betala ut en knullpeng och du vill åt den, får du också knulla enligt reglerna, men vi lever som tur är i ett fritt land.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:11:28 följande:
    Nej, varje familj har inte rätt att välja sin egen fördelning. Du har inte koll på det. Det finns tvingande regler.

samt inlägg #3845
    * Du vill att föräldradagar ska kvoteras helt och delas 50/50 mellan mamman och pappan. Betyder det att du inte gör din plikt mot samhället för att du inte är nöjd med dagens regler?*

jag skrev hur JAG anser det borde vara eftersom du säger att jag vill. minns du inte ens vad du skriver?????

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:16:54 följande:
    Nej, jag vill ändra mer på männens beteende än på kvinnorna. Jag har inga synpunkter på vem du väljer om det inte är en man som träffar 5 andra kvinnor samtidigt. I slutändan valde du en incel, så den här idén om att du är så kräsen verkar mest vara en attityd utåt.
    du vill reglera de populära männen. Du vill påverka kvinnorna. Du vill styra människor som schackpjäser. DET är en sunkig människosyn. både mannen och kvinnan har rätt att välja själva hur många eller få partners.

jag valde INTE en incel för 715 gången. Jag föll för en ensam man som var BLYG. Som jobbade med sin blyghet och som tog modet att bjuda på dejt. det är enormt stor jävla skillnad.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:20:03 följande:
    "Misogyn", "rasist"... Har du några andra argument? Du har en väldigt stark världsbild där du inte tar in några andra perspektiv, men din enformiga världsbild blev besegrad av en majoritet i valet förra året. Du tillhör förlorarna.
    Tillhör jag förlorarna? Hela ditt argument i tråden är att jag är vinnare för att jag är kvinna. hur ska du ha det? oavsett så är jag en vinnare, jag är lycklig i mig själv, har utbildning och jobb som betalar bra, jag äger min bostad i storstad. Jag har en sambo som jag uppskattar, och som uppskattar mig tillbaka, jag är frisk och min familj och vänner är friska. kan slå vad om att jag är mer vinnare än *vissa andra*. Men kalla mig gärna förlorare om du sover bättre av det
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:22:32 följande:
    Du är helt fel ute om du tror att incels är män anser sig vara bättre än kvinnor. Incels är blyga självkritiska män som inte anser sig vara bättre andra.
    om de inte anser sig bättre än andra, varför anser de då att staten ska reglera marknaden till deras fördel? de måste ju anse att de är jävligt viktiga om staten ska inskränka på våra friheter och rättigheter för deras skull. De tror att staten har ansvar för deras dejtingliv och att det är samhällets fel att dessa män blir bortvalda. De kan/vill inte inse att det ligger på dom själva.

varför tror du att så många män blir bortvalda? Är det kräsna kvinnor eller beror det på populära *alpha-män*?
  • Fiona M

Om apparna inte visar män man tycker är attraktiva kommer de flesta kvinnor inte gå emot vad de vill ha, utan snarare sluta använda apparna.
    Hur ska det då regleras för att bli jämnare fördelat? 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?