Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:16:54 följande:
Nej, jag vill ändra mer på männens beteende än på kvinnorna. Jag har inga synpunkter på vem du väljer om det inte är en man som träffar 5 andra kvinnor samtidigt. I slutändan valde du en incel, så den här idén om att du är så kräsen verkar mest vara en attityd utåt.
Du kanske borde jobba för en dejtingsida då där de bortvalda männen får välja bland de bortvalda kvinnorna. Det vore väl rättvist då i din värld.
Bland de som har det svårast i dejting är äldre kvinnor. Så då antar jag att du skulle vara okej med att underlätta för dessa kvinnor att dejta, genom att män fick välja främst bland dessa. På så vis uppnår du ju den här utjämnande effekten du verkar söka, som är viktigare än valfrihet. Att människor som har det svårt i dejting får det lättare med hjälp av reglering.
Något säger mig dock att du inte alls tycker förslagen är kul om man vänder på det. Både du och en till har redan sagt att ni inte vill dejta äldre kvinnor, trots att dessa har det svårt på dejtingsidor. Du pratar om hur viktigt det är med attraktion, trots att du tycker att kvinnor inte ska få välja bland attraktiva, bara du. Du kan ju fundera över hur mycket du själv skulle uppskatta att få ditt utbud begränsat till de bortvalda eller äldre kvinnorna. Du räknar nog kallt med att du skulle få ett bättre utbud än idag, men där tror du fel. Finns inte attraktionen, avstår man hellre.