• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:48:50 följande:

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

Say what? Hur skulle man minska antalet män? 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:06:09 följande:
    Nej, jag har inget emot det. Inför åldersregler på dejtingappar så man inte kan dejta med för stor åldersskillnader. Det skulle gynna äldre kvinnor om män i samma ålder inte hade tillgång till yngre kvinnor samtidgt.

Allt som tyder på ett ansvarslöst och degenererat beteende är jag principiellt kritisk till.
    Men du är inte kritisk mot incels.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:37:34 följande:
    Nej, jag har väldigt svårt att se den skillnaden eftersom jag själv blir beskriven som en incel enligt den dåliga definitionen. Av dina exempel stämmer jag dock mer in på din nuvarande än på ditt ex. Det är helt otänkbart att jag skulle "raljera över kvinnor" med någon jag är ihop med. Ingen av de som hävdar att jag är en dålig incel vet ens hur jag mot andra, men ändå sätter de den stämpeln på mig.

Alltså tror jag inte att kan bedöma skillnaden mellan en bra och en dålig person på ett objektiv sätt.
    Nej,det kan du uppenbarligen inte.
    Men då kanske du borde lyssna mer på de som försöker förklara skillnaden för dig.
    Du vill t ex gärna ha det till att Anonym (Incelslem)s man var en incel,men inte min?
    Hur kommer det sig? För att min man,enligt ditt tycke,påminner mer om dig?

Du har själv skrivit här i tråden om att du tycker att man ska regelera dejtingappar så att attraktiva män inte ska synas för kvinnor.
    Och du har även skrivit att du tycker det var fel av männen att ge efter för kvinnorna som de har gjort. Att dte var bättre som det var för 100 år sedan.
    Du vill med andra ord att vi ska ha det som förr i tiden,då kvinnorna hade dte sämre.
    Och du kan inte förstå varför andra ser dig som en incel?
    Har du ventilerat de här åsikterna med dina kvinnliga vänner?
    Om inte,varför? Vågar du inte av rädsla för vad de ska tycka?
  • Anonym (Incel slem)

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

tror du på fullaste allvar att incels slutar existera den dagen det finns lika många kvinnor som män? Varför har england/uk problem med incels trots de är 51% kvinnor. Hur förklarar du det?

vissa män kommer inte bli attraktiva eller charmiga hur mycket ni önskar det via olika regleringar. Majoriteten om inte alla kvinnor jag känner är lyckliga i sig själva och är hellre singlar än tar en man med dåliga värderingar. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 11:17:21 följande:

"Bästa TS, du frågar vad skillnaden är. Låt mig ge ett exempel

Vi feminister tycker faktiskt att det jätteviktigt att svenska bolagsstyrelser har en jämn könsfördelning. I varje bolagsstyrelse skall det finnas lika många kvinnor som män. I detta fallet måste vi ju styra mot jämställda Styrelse-relationer, eller hur? Nu visade det sig också vara fullt möjligt att lagstifta om detta! Hurra!

I Sverige finns visserligen 10 miljoner människor men att det finns en jämn könsfördelning mellan antalet män och kvinnor i samhälle  (och därmed också på dejtingappar) som helhet, det är inte så viktigt.  

För det är ju en Helt annan sak, det vore ju Helt omöjligt att reglera balansen, hur skall detta gå till?

(Plus att skulle ju missgynna oss kvinnor, Hihihi)

Nä, jag lovar dig, TS. Vi svenska feminister är ju inte alls egoistiska, vi är konsekventa och vi bryr oss jättemycket om jämställdhet mellan män och kvinnor."

Jo, tjena!
    1) ska du minska antalet män? Hur?
    2) ska du öka antalet kvinnor? Hur?
    3) folk träffas utanför appar
    4) hur ska du/ni förhindra att folk träffas utanför appar? Eller ska ni reglera statligt tvång på det med?
    5) bränn den där foliehatten
    6) utbilda er
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 14:35:36 följande:
    tror du på fullaste allvar att incels slutar existera den dagen det finns lika många kvinnor som män? Varför har england/uk problem med incels trots de är 51% kvinnor. Hur förklarar du det?

vissa män kommer inte bli attraktiva eller charmiga hur mycket ni önskar det via olika regleringar. Majoriteten om inte alla kvinnor jag känner är lyckliga i sig själva och är hellre singlar än tar en man med dåliga värderingar. 
    USA har också ett något högre antal  kvinnor men ändå incels.
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 14:38:43 följande:
    1) ska du minska antalet män? Hur?
    2) ska du öka antalet kvinnor? Hur?
    3) folk träffas utanför appar
    4) hur ska du/ni förhindra att folk träffas utanför appar? Eller ska ni reglera statligt tvång på det med?
    5) bränn den där foliehatten
    6) utbilda er
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!
  • molly50

Minska antalet män? Och hur menar du att det ska gå till?
  • Anonym (Sol)

Hu ska det minskas, ska vi skjuta folk? Vi har liksom de medborgarna vi har, de har rätt att bo här. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:03:42 följande:
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!
    Du har inte kommenterat varför du skriver att bolagsstyrelser har regleringar angående kön. En ren lögn från din sida, samma sak med att du använder ordet inkompetent kvinna. Varför så nedlåtande mot kvinnor? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?