• Auditanne

Är incel något man förtjänar att vara?

Handlar nog om att många incels uttrycker sig ganska vidrigt om kvinnor, kallar dem "hora" och annat grovt. Talar illa om kvinnor i allmänhet och i vissa fall t.o.m. yrkar på att kvinnor ska förlora sina basala rättigheter i livet bara för att de förvägrar vissa män sex.

Tycker inte att sånt är okej, oavsett hur sexuellt frustrerad man är som ensam kille. Attackerar man halva jordens befolkning på det drastiska sättet så får man nog räkna med att denna grupp också går i försvar. 

Jag har inget emot incels som är vänliga och respektfulla mot sina medmänniskor. Något jag hittills mycket sällan sett hos den gruppen tyvärr.

• Auditanne
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 13:25:10 följande:
    Och om någon tillhör såkallade förlorade sidan så borde man lägga mer tid på något annat än att bli sur på dessa personer. 
    De har ju ändå sämre än vad man själv har. 
    Jaså, hur vet du detta? Även kvinnor bär på sina egna problem. Att de lättare kan få ytligt sex från män som bara vill utnyttja dem betyder inte att kvinnor skulle vara lyckligare än män.

Det är ingen ursäkt heller. Att vissa män är missnöjda för att de inte får sex innebär inte att de kan sprida hat och hot mot kvinnor utan att förvänta sig gensvar.

Om incels inte klarar av att få mothugg så behöver de inte attackera från första början. Handling och konsekvens.
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:09:19 följande:
    Finns ingen som har uttryck sig vidrigt om kvinnor i den här tråden, men på reaktionerna låter det som det. Man måste faktiskt hålla sig till fakta.
    Det har jag heller aldrig påstått. Min fakta kommer inte från denna tråd utan från andra forum där självutnämnda incels härjar för fullt med sitt hat. Något jag själv läst, sett och hört i ca 11 år nu och det börjar bli tröttsamt.

Det ligger inte på samhället att ta tag i incels icke existerande sexliv. Detta ansvar bär ni fullt ut själva på.
  • Auditanne
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-28 18:11:22 följande:
    Det finns inga hinder för att en kvinna vill ha ett onenightstand. Blir inte mer sex för misogyna incels bara för att du förespråkar att fler kvinnor vill ha det. Incels skrämmer iväg kvinnor på grund av deras misogyna åsikter som lyser igenom. 
    Plus att de har noll social kompetens. Detta är den rödaste av flaggor.

Lata, fega, bekväma autistmän oftast som inte fattar att det ligger hos dem själva att skärpa till sig om de nu vill ha något kvinnligt sällskap. 
  • Auditanne
    Hejhoppgummi skrev 2023-09-28 18:33:35 följande:
    Skrevs det alla män med autism? Eller en del av männen? Är det hela gruppen som pekas ut?

Nej. Syftade på personer med typ Aspergers som är normalbegåvade nog att kunna ändra på sig själva och utveckla sin sociala sida. 

Problemet ligger inte hos kvinnorna utan snarare i en brist på vilja och motivation hos dessa män. 

• Auditanne
    Anonym (L) skrev 2023-09-28 18:31:23 följande:
    Du raljerar kring de som är sjuka, autism är en sjukdom. Ganska osnyggt.

Nej, det är ingen sjukdom. Och nej, jag raljerar inte olikt incelsen som bara upprepar samma verklighetsfrånvända skit hela tiden.

Och är man kapabel nog att registrera sig på ett nätforum och skriva milslånga klagotexter om hur dumma kvinnor är så är man också kapabel nog i pallet att jobba på sin egen person för att uppnå en inre förändring. 

Det är viljan som hindrar er, inte ert intellekt.

• Auditanne
    Anonym (....) skrev 2023-09-28 19:34:51 följande:
    Att registrera sig på ett forum och skriva många inlägg där man klagar på kvinnor, det behöver inte alls säga något att man kan jobba på sig själv. 
    Kvinnor har vanligen dessutom inte bara ett krav på att det räcker att vara medi något forum på internet och där man klaga på andra. 
    En ren gissning från din sida. 

Min poäng var att om du klarar av saker som att slå på en dator, gå in på ett nätforum och både läsa och skriva texter till andra människor så klarar du också av att inhandla en bok med tips om hur man beter sig socialt mot kvinnor.

Om du inte är rörelsehindrad så kanske du också fixar att duscha regelbundet och hålla dig ren? Träna lite kanske och vara i trim?

Dessa nämnda ting här ovan är inga ouppnåeliga krav kvinnor har då de flesta män klarar att leva upp till dem om de bara vill själva.

• Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:06:07 följande:
    Jag skulle hellre leva kring sekelskiftet sen än i den dystopi som råder idag. Förvänta dig inte att alla ska älska det moderna kaossamhället.
    Det fanns incels på den tiden också. Problemet ligger i din egen ovilja att utvecklas och bidra som människa och partner, inte i vilken tidsepok du befinner dig. 
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:21:22 följande:
    Nej, det fanns inte incels på den tiden.

När jag skriver så syftar jag inte bara på incel-problemet. Folk hade bättre värderingar på den tiden. En framtidstro och framtidsanda. Idag har vi accepterat att samhället resignerar och att våra bästa dagar finns bakom oss. Hur hoppfullt är det?

Alla problem vi har idag är en direkt konsekvens av de moderna värderingar som ni incel-motståndare uppvisar. Det är värderingar som hade varit helt otänkbara för 100 år sen.
    Hur vet du det? Det har alltid funnits folk som "blivit över" av olika skäl, ex. i tider där det varit ojämn fördelning mellan män och kvinnor, fattigdom, där män inte kunde stå för försörjningen av en familj, eller bara av ren social svagbegåvning där vissa enstöringar till män inte kunde föra sig på ett normalt sätt bland folk. 

Jaså? Jag håller inte med dig och inte andra heller med tanke på den riktning vi utvecklats i med jämställdhet som råder i detta land numera. Mellan alla grupper då och inte bara män mot kvinnor. 

Jag är ingen incelmotståndare. Är ju snarare ni incels som protesterar högst om att ni finns och frodas. 
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:24:32 följande:
    Dessutom är det extremt fördomsfullt av dig att insinuera att jag inte bidrar med något som människa. Föraktfullt. Förklara vad du menar.
    Är ju snarare du som missuppfattar allt jag säger. 

Är du incel så bidrar du knappast till något i en romantisk relation, eller hur? 
    Eftersom du sitter dagarna långa och beklagar dig på nätforum så gissar jag att du inte heller gör nån större ansträngning i att förbättra dig på det planet.

Gör dig till en attraktiv människa om du nu vill haffa en partner. Att sitta härinne o gnälla hjälper dig föga. 
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-10-01 00:57:14 följande:
    Skitsnack. Jag skriver bara här på kvällarna när jag har tid. Du skriver också i det här forumet, så det måste med samma logik betyda att du är en inkapabel värdelös människa som inte lyfter ett finger för att bidra till din omgivning.
    Nej, det är det inte. Du har startat en milslång tråd som du sitter och upprepar dig i dag som natt utan att komma nån vart. Både med namnet i trådstarten plus en jäkla massa alias. Samma tröttsamma blaj som tuggas gång efter en annan.

Jag lär nog bidra mer än vad du gör iallafall. Du tråkar ut folk och tar inte åt dig av andras hjälp heller så man kan ju undra varför du alltjämt fortsätter med ditt trams. Folk tröttnar på en papegoja. 
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-10-01 01:03:10 följande:
    Ja, det har alltid funnits enstaka personer som inte passade in. Det är dock inte det som menas med incels. En incel är en person som till 90% sannolikhet hade uppfyllt kraven som ställdes på en partner i föregående tidsperioder. Därför pratades det aldrig om incels när det bara omfattade ett fåtal personer.
    För att kvinnor förr i tiden var mer beroende av män och inte kunde ställa krav på samma sätt som idag. Som tur är. Fy fagulen för att behöva "nöja sig" med något halvdant som inte gör en lycklig för fem öre.

Må dessa vedervärdiga tider aldrig komma åter. Spyr bara av tanken på det Kräks
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-10-01 01:20:30 följande:
    Blir så jävla trött på det här. Idag har jag umgåtts med min familj hela dagen. Läs tråden från början så ser du att dina lögner inte stämmer angående alias.

Om du tror att du kan hata incels utan att bli utpekad för ditt beteende så kan du glömma det.
    Jag hatar inte incels. Jag hatar misogyna papegojor. 
  • Auditanne
    Anonym (hej) skrev 2023-10-01 01:30:42 följande:
    Nej, för att folk tvingades att leva i monogama relationer. Man tog någon på samma nivå som sig själv. När du menar att det var hemskt mot kvinnorna måste det betyda att du tycker att kvinnor generellt står över män. Varför skulle annars kvinnor ha lidit av att gifta sig med män och inte tvärtom?
    Ja, kvinnor mer eller mindre tvingades till att gifta sig och stanna kvar i dåliga äktenskap genom att göra dem ekonomiskt beroende av sina makar plus att skilsmässor var kraftigt stigmatiserade av vidriga religiösa skitnormer.

Hur vet du att de var på samma nivå? Män är duktiga på att överskatta sig själva. Kvinnor tvärtom. Många kvinnor fick nöja sig med skräp i desperata försök att rätta sig efter de misogyna värderingar som styrde med järnhand förr. För att inte de skulle hamna utanför gemenskapen. Så skönt att dessa sjuka normer luckrats upp mer och mer med tiden.

Det ses som normalt idag att vara ensamboende och singel. Vad ska din bakåtsträvande papegojnäbb göra åt detta då?
  • Auditanne
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-02 17:59:50 följande:
    Frivilligt leva ensam är "fel" alltså?
    Inte hans sak att avgöra precis. Vilar förövrigt nåt tradigt gammelreligiöst i TS resonemang.

Att han tror sig veta bäst vad precis alla människor behöver i sina liv bara för att det står så i en sagobok som uppdiktats av misogyna män för 2000 år sen. 
  • Auditanne

När ska denna tjötiga tråd gå i graven då? Ingen kommer nånvart med trådstartaren ändå ju. Tror denne att han, med sitt ihärdiga postande, tillslut ska kunna övertala någon dame härinne att bli hans gemål? 

Ett tips från mig är isåfall att sluta skuldbelägga kvinnor för din ensamhet. Kvinnor blir inte attraherade av att pådyvlas skam och skuld. Blir en rak motsatt effekt av detta istället.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?