• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 21:48:08 följande:
    Kvinnor förväntar sig med all rätt att ha samma möjligheter som män. Jag vill att män inte ska hållas tillbaka på andra områden, men det är tydligen omöjligt. Det är inte konstigt att man undrar varför.
    Vidareutveckla? På vilket sätt hålls män tillbaka som grupp? Och män/kvinnor ska bara hållas tillbaka inom sex och relationer? men i alla andra områden ska vi ha friheter menar du? undra varför. sex och relationer är det mest intima vi har, men SJÄLVKLART ska farbror staten ta vår intimitet från oss så även kalle palle roffe leffe och övriga incele med får knulla lite.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-17 22:19:33 följande:
    Varför tror du själv du benämns som den dåliga definitionen av incel?

Du brinner för det så pass att du startar och håller igång en tråd på många 100 sidor. Så ointresserad verkar du inte.

Jag tycker för övrigt alla tre ämnen du nämner är intressanta, och samhällsfrågor (även bostadsbristen som jag väntar på ditt svar om) diskuterar jag ofta med polare.
    Själv tycker jag inte att incel borde ha en negativ betydelse.

Absolut, jag är intresserad av incel-diskussionen. De jag känner tror jag dock inte skulle vara det alls.
  • Fiona M
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-17 22:40:56 följande:
    Faktiskt ointressant vad kvinnorna eller incelsen säger i den frågan faktiskt. Det är enkel logik att ett ökat utbud av män leder till fler män utan sex.

Nej, det betyder inte att alla ensamma män skulle få kvinnor om utbudet minskade men några fler skulle få det.
    Ensamma män som inte bara sitter hemma kanske. Incels skulle däremot inte träffa kvinnor alls.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:05:20 följande:
    Nej, hur får du det till det? Jag skrev att jag inte skyller några samhällsproblem på kvinnor och att jag inte är misogyn. Kan du läsa?

Jag förstår inte varför just jag skulle prata om incels med mina vänner. Tror inte att de flesta av er andra gör det heller. Det är ett helt ointressant ämne att ta upp när man träffar vänner och bekanta. Ungefär som att jag skulle börja prata om de senaste börskurserna eller litteratur från 1800-talet. 
    Du tror säkert att du inte är misogyn. Du beskriver dig säkert som en "snäll" kille på dejtingapparna också. Jag vet inte hur många gånger jag behöver upprepa det, men att tycka att männen historiskt "gett upp" ekonomisk makt till kvinnor" var osmart, och att det var så mycket bättre förr är en misogyn syn på kvinnor.

Du hittar på förevändningar till att inte prata om dina fascistiska åsikter om reglering av dejting, men du vet säkert att det Inte skulle falla väl hos dina vänner.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:42:53 följande:

Absolut, jag är intresserad av incel-diskussionen. De jag känner tror jag dock inte skulle vara det alls.
    Självklart ska incels ha en negativ betydelse! Det neutrala ordet är istället ensamma män.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-17 22:34:35 följande:
    Fast det är inte det. Läs bara vad kvinnorna skriver i tråden. Incels är inte intressanta för dom, och det beror inte på att dom inte har sex. Incels ser det enbart från sitt perspektiv. Eftersom de då ser det som en kvantitativ fråga så förväntar dom att kvinnor ska ligga med incels om utbudet stryps. Kvinnorna kommer inte att göra det. Det är enkel logik. Skulle det bli 100% fler kvinnor så genererar det inte fler ligg för inceln.

En attitydförändring gentemot kvinnor måste ske. Allt handlar om inceln, inte samhället/ andra män eller kvinnor.
    Samma personer som skriver det kan åtminstone tänka sig att inleda relationer med män utan tidigare erfarenhet av relationer, vilket i ärlighetens namn inte skiljer sig så mycket från incels.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:42:53 följande:

Folk som skyller alla sina misslyckanden på andra och på något sätt kräver sex från samhället, har en negativ betydelse. Oavsett vad du tycker eller inte.

Skulle någon fråga efter tips på hur han träffar en tjej, så genererar det inte negativitet.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:34:18 följande:
    Jag tror inte att de kommer ragga på mataffären eller på bussen. Däremot kanske fler relationer skulle inledas på jobbet som i ditt fall och det skulle antagligen vara mer seriösa relationer som vara längre.
    Så du tror att dessa män kommer bli så förkrossade av att apparna avvecklas att de slutar ragga? Och som en magisk ande som gjort sitt så blir alla incels trevliga, charmiga OCH goda värderingar och människosyn, och de ensamma männen som är exempelvis blyga vågar helt plötsligt  prata med någon på lunchrasten? märk väl skillnad på incel och ensam man
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:45:55 följande:
    Samma personer som skriver det kan åtminstone tänka sig att inleda relationer med män utan tidigare erfarenhet av relationer, vilket i ärlighetens namn inte skiljer sig så mycket från incels.
    Män som inte har sex är inte per automatik incels, förknippa dig inte med dom. Det är en milsvid skillnad.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:33:02 följande:
    Det är odemokratiskt att styra människor. eller tycker du det är demokratiskt om vi istället enas om att låsa in alla incels? Vi kan ha omröstning om det här i tråden, om majoriteten säger ja måste det ju vara demokratiskt framröstat. Eller är det inte lika kul?
    Att låsa in folk utan anledning är odemokratiskt. Att vilja ha regler för en digital tjänst är inte odemokratiskt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?