• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 23:02:22 följande:
    det är inte män som grupp; då hade det inte funnits populära män. Utan det är vissa tafatta män som inte blir valda, dels på grund av överskott av män men också på grund av att kvinnor hellre är singlar än träffar en misogyn man med all rätt.

så hur är män som grupp drabbade? ska det vara samma regleringar för ensamma kvinnor? de där kvinnorna du garanterat ratar på grund av en exempelvis ensamstående, överviktiga, avsaknad av bröst. då kan du istället utveckla en app för alla som drar det kortaste strået såväl män som kvinnor.
    Jag har redan sagt att det skulle vara samma regler för män som för kvinnor. Skillnaden skulle dock bli större för män, för det är betydligt fler män som blir bortvalda än kvinnor. Om folk bara dejtade genom appar och inte på riktigt hade andelen manliga incels kunnat överstiga 60-70%. Det är en så hög andel av män som blir bortvalda på dejtingappar.

Konstigt att du tror att tafatta män är misogyna, när du säger att din sambo var blyg.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:14:50 följande:
    Hur passar din definition av incels in i den här rubriken?

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8Jz8JW/jag-alskar-fan-fredliga-incels
    Hon skriver ju explicit "incels som står kvar i sin egen smärta utan att göra våld på andra". Dvs incels som egentligen är det vi här menar är ensamma män, dvs inte dessa incels som tycker att andra ska ändra på sig för att passa dem. Dvs inte incels som vill reglera folks dejting. Hon kallar dem incels, vi kallar dem ensamma män. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-18 10:41:18 följande:
    Hon skriver ju explicit "incels som står kvar i sin egen smärta utan att göra våld på andra". Dvs incels som egentligen är det vi här menar är ensamma män, dvs inte dessa incels som tycker att andra ska ändra på sig för att passa dem. Dvs inte incels som vill reglera folks dejting. Hon kallar dem incels, vi kallar dem ensamma män. 
    Ja, poängen är att hon kallar de för incels också precis som jag gör.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:21:25 följande:
    Jag argumenterar på ett sätt som är lösningsorienterat, snarare än att vara inriktad på att brännmärka vissa åsikter.

Ditt fokus på att döma folk som har fel åsikter löser inga problem alls.
    Jag argumenterar också på ett sätt som är lösningsorienterat. Jag tycker att staten i jämlikhetens namn ska inskränka sura bittra incels yttrandefrihet och ge dem höga böter om de använder internet så jag slipper höra dem. Jag vill också slippa bli dömd av sura bittra incels bara för att jag har "fel" åsikt och är för jämlikhet.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:47:43 följande:
    Förstår inte varför termen är så viktig. Här vill vi skilja på ensamma män (som hon menar heter fredliga incels), och incels. Vi menar samma sak, olika terminologi. Det kvittar ju. Skillnaden är ju i sak: är det en man som vill att andra ska ändra på sig och göra inskränkningar för andra eller inte? Är det en man som skyller på andra eller inte? Jag kan verkligen förstå att man vill tydliggöra skillnaden och det gör ju ingen praktisk skillnad vad de kallas.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:36:36 följande:
    Jag har redan sagt att det skulle vara samma regler för män som för kvinnor. Skillnaden skulle dock bli större för män, för det är betydligt fler män som blir bortvalda än kvinnor. Om folk bara dejtade genom appar och inte på riktigt hade andelen manliga incels kunnat överstiga 60-70%. Det är en så hög andel av män som blir bortvalda på dejtingappar.

Konstigt att du tror att tafatta män är misogyna, när du säger att din sambo var blyg.
    Ja så män skulle få välja på kvinnor med få eller inga matchningar. Väldigt svårt att tro att män skulle vara nöjda med den lösningen. För vilka kvinnor är det som får få eller inga matchningar, tror du? 
  • Anonym (Sol)
    Jag argumenterar på ett sätt som är lösningsorienterat, snarare än att vara inriktad på att brännmärka vissa åsikter.

Lösningsorienterat? Tror du någon här på FL kommer att införa dina förslag?

Du gör ingenting, du vågar inte ens prata om detta IRL, trots ditt skryt om att den rätta sidan valet. Inget parti driver dina frågor och förslag. Inget parti kommer att lägga sig i hur privata företag styr sina appar för dejting. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:47:43 följande:
    Hon delar upp dem i två kategorier, alana incels och terrorist incels
    men du att låtsas att det är samma sak.
    De som vill att staten ska lägga sej i vilka folk knullar med kallar terrorist incels.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:36:36 följande:

Men återigen baseras hela ditt antagande på att kvinnor kommer fortsätta använda en app man inte är nöjd med. Att det kommer få dessa *desperata kvinnor* att sänka sina *orimligt höga krav* och på så vis lyckas fler män. vilket är en naiv tanke, och det är här det sker en tankevurpa.

kvinnor klarar sig själva år 2023, kvinnor behöver inte en man. Kvinnor vill ha en man de attraheras av, och som har goda värderingar och ser kvinnan som jämlike. Hittar vi inte vad vi söker på appen så går vi ut, träffar folk på gymmet, i sociala sammanhang, kanske vi har en bekant som har en bekant etc. Vi kommer inte sänka våra krav, troligen höja våra krav med olika regleringar och inskränkningar.

var har jag skrivit att en tafatt man är detsamma som misogyn? Jag har skrivit att vi kvinnor generellt inte attraheras av män som är tafatta eller misogyna. Tafatt kan utforma sig som exempelvis blyghet, som min sambo, han var i den så kallade *friendzone* länge på grund av sin blyghet, när han väl visade mod så blev han attraktiv i mina ögon samt att jag hade lärt känna honom och visste hans värderingar som också bidragit till att jag började se han mer och mer på ett romantiskt vis än bara vänskap. Så återigen, han gjorde jobbet. en parantes, under tiden vi lärde känna varandra (månader alltså) så dejtade jag för fullt via både tinder och män jag träffade ute.

tafatt från saol:
    1ta|­fatt [ta`?] adjektivn. ~, ~a fumlig, klumpig

• nihka

Du argumenterar som en misogynist som fastnat i incelkulturens träsk. Finns inte en orginell tanke utan hela det toxiska paketet med synen att sex är en rättighet som staten ska reglera så de bortvalda ska få knulla är standard på incelsajter med klonade misfits.

När ska det sjunka att ingen är intresserad ge "lösningar" gällande om du får knulla eller inte. Det är ditt problem att lösa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?