• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:51:10 följande:
    De populäraste männen kommer alltid att klara sig och ha ett bättre utgångsläge, men försprånget skulle minska.
    Hur skulle incels ens interagera med kvinnor utan hjälp av appar?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 23:00:09 följande:
    Jag menade att du visst har en medkännande attityd. Problemet är att vi har för många som har medkännande attityder, men för få som faktiskt gör saker för att lösa riktiga problem som finns.
    Det är inte mitt jobb att få dig eller andra incels att söka terapi
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 23:00:09 följande:
    Jag menade att du visst har en medkännande attityd. Problemet är att vi har för många som har medkännande attityder, men för få som faktiskt gör saker för att lösa riktiga problem som finns.
    Vad gör du själv för att lösa riktiga problem som finns?

Jag tror för övrigt att även attityder spelar in. Till exempel som att stryka incels medhårs, att låta dem spy ur sig kvinnohat och konspirationsteorier utan att säga emot bara styrker deras uppfattning att de tänker rätt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 23:01:56 följande:
    Nej, jag vill inte legalisera det. Jag vill visa på hur polisen jobbar för att förhindra att folk har sex på fel sätt.
    polisen bötfäller ett brott. sexköp är ett brott.

att dejta en, två, tre, tio eller noll samtidigt är inte ett brott. Det finns inget polisen ska göra mot det.

vad ska det vara för brott? *egenmäktigt knullande* så det inte räcker till alla incels.

vad ska det vara för straff? Böter? Vem ska kunna polisanmäla ett sådan brott? ska grannar börja rapportera *orimligt knullande*. vad är det för bevisbörda på ett sådant brott? ska polisen hålla förhör *nej vet du va Lukas, nu får det vara färdigknullat för dig. Ge mig namnet på dina senaste kvinnor så ska de bokföras de med* eller ska polisen övervaka all vår datortrafik så när man bestämmer dejt nummer fyra, då går kod röd och piketstyrkan kommer???
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 23:01:56 följande:
    Nej, jag vill inte legalisera det. Jag vill visa på hur polisen jobbar för att förhindra att folk har sex på fel sätt.
    ?Har sex på fel sätt? är här köpt sex där man inte vet om den som säljer sex faktiskt vill. 
    Stor skillnad mot samtyckande sex mellan vuxna.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:45:55 följande:
    Samma personer som skriver det kan åtminstone tänka sig att inleda relationer med män utan tidigare erfarenhet av relationer, vilket i ärlighetens namn inte skiljer sig så mycket från incels.
    Det skiljer sig lika mycket som det i din värld skiljer sig mellan att inleda en relation med Ireen von Wachenfeldt och Snövit.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 22:59:07 följande:
    Nä, fast när samma statliga regelverk utfärdar böter för företag som inte uppnått könsfördelningkvot i styrelsen då är det INTE fascistiskt , då är det bara helrätt, eller hur?
    Du anser med andra ord att det är fullt rimligt att utfärda böter om folk har nått sina sexkvoter alltså? Har för mig att det fanns mer män med namnet "Göran" i styrelser för inte så länge sen. Tycker du den systematiska bortväljningen av kvinnor i styrelser kan jämföras med att en kvinna inte vill ha sex med en incel för att denne föraktar hon? 

Varför inte föreslå kvoter för kvinnor vem dom har sex med då? Nu har "Göran" varit utan sex i en vecka, då är det "berits" tur.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:12:52 följande:
    Nej, det har jag inte påstått att din man skiljer sig från hennes.
    Nej,men du skrev ändå att hennes man var en incel,.men inte min.
    Fast båda verkar påminna om varandra i mångt och mycket.
    Så vad är då skillnaden?
    Ingen av dem var uppenbarligen incels.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?