• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:46:37 följande:
    Så du tror att dessa män kommer bli så förkrossade av att apparna avvecklas att de slutar ragga? Och som en magisk ande som gjort sitt så blir alla incels trevliga, charmiga OCH goda värderingar och människosyn, och de ensamma männen som är exempelvis blyga vågar helt plötsligt  prata med någon på lunchrasten? märk väl skillnad på incel och ensam man
    De populäraste männen kommer alltid att klara sig och ha ett bättre utgångsläge, men försprånget skulle minska.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:49:08 följande:
    Att låsa in folk utan anledning är odemokratiskt. Att vilja ha regler för en digital tjänst är inte odemokratiskt.
    Statliga regelverk där visst organ bedriver förhör och utfärdar böter för som uppnått sina sexkvoter är fascistiskt och inte alls demokratiskt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:41:57 följande:
    Vidareutveckla? På vilket sätt hålls män tillbaka som grupp? Och män/kvinnor ska bara hållas tillbaka inom sex och relationer? men i alla andra områden ska vi ha friheter menar du? undra varför. sex och relationer är det mest intima vi har, men SJÄLVKLART ska farbror staten ta vår intimitet från oss så även kalle palle roffe leffe och övriga incele med får knulla lite.
    Det har jag väl redan beskrivit flera gånger hur det uppstår en könsobalans.

Nej, de flesta andra områden är också begränsade som att köpa alkohol till exempel.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:45:55 följande:
    Samma personer som skriver det kan åtminstone tänka sig att inleda relationer med män utan tidigare erfarenhet av relationer, vilket i ärlighetens namn inte skiljer sig så mycket från incels.
    för att vi sätter inte etikett så som du tror. min sambo hade jag inte bilden *ensam man* i huvudet, och det lös ingen sådan lampa i pannan som du kanske tror.

han var med på aw, satt tyst och hummade med. Efter några öl började vi prata musik, vi hade samma musiksmak. Kul. Sen sågs vi en annan aw, han var återigen tyst, och avvaktande. Inte otrevlig men svår at börja prata med. ett par öl senare pratade vi spelningar vi sett live, och vilka vi hade som dröm att se. Så här fortsatte det ett par aw tills han tog modet att fråga om en dejt. Innan det så var han bara en blyg, men trevlig man med samma musiksmak. hade han varit otrevlig, varit misogyn, sagt olämpliga saker, kollat olämpligt så hade jag aldrig fortsatt prata musik med han. men det är väl här det blir för avancerat för incels att förstå?
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-17 22:51:24 följande:
    Statliga regelverk där visst organ bedriver förhör och utfärdar böter för som uppnått sina sexkvoter är fascistiskt och inte alls demokratiskt.
    Nä, fast när samma statliga regelverk utfärdar böter för företag som inte uppnått könsfördelningkvot i styrelsen då är det INTE fascistiskt , då är det bara helrätt, eller hur?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:24:01 följande:
    din verklighetsuppfattning är skrämmande. hur vet du att jag inte har en medkännande attityd? bara för att jag inte kunde bry mig mindre om de som är otacksamma och som inte kan ta ansvar för sitt eget liv? varför lyckas så många men inte du/ni incels?
    Jag menade att du visst har en medkännande attityd. Problemet är att vi har för många som har medkännande attityder, men för få som faktiskt gör saker för att lösa riktiga problem som finns.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:59:01 följande:
    och vad vill du uppnå med detta? vill du legalisera detta så ensamma män/incels kan få sin *sexkvot*????
    Nej, jag vill inte legalisera det. Jag vill visa på hur polisen jobbar för att förhindra att folk har sex på fel sätt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:57:13 följande:
    Det har jag väl redan beskrivit flera gånger hur det uppstår en könsobalans.

Nej, de flesta andra områden är också begränsade som att köpa alkohol till exempel.
    det är inte män som grupp; då hade det inte funnits populära män. Utan det är vissa tafatta män som inte blir valda, dels på grund av överskott av män men också på grund av att kvinnor hellre är singlar än träffar en misogyn man med all rätt.

så hur är män som grupp drabbade? ska det vara samma regleringar för ensamma kvinnor? de där kvinnorna du garanterat ratar på grund av en exempelvis ensamstående, överviktiga, avsaknad av bröst. då kan du istället utveckla en app för alla som drar det kortaste strået såväl män som kvinnor.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?