• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-18 19:19:51 följande:
    Jag säger inte ska. jag säger kan, att det är en möjlighet, och att det är ett val som kvinnan har rätt att göra. jag är hellre ensamstående mamma med alla de nackdelar, än skaffar en manlig partner med de värderingar som ts och andra misogyna män i denna tråd visar.

det är alltså mer avskräckande att välja en sådan man än livet som ensamstående.
    Jag har inget att invända mot att kvinnor hellre väljer att leva ensamma än att välja en oattraktiv man.

Men som poängteras gång efter gång i denna tråd så är inte kvinnor i gemen gifta med supermän utan ordinärt attraktiva män med ordinära inkomster och ordinär social kompetens. Samtidigt finns det många andra ordinärt attraktiva män  som går ensamma.
  • Anonym (Jakob)

Ja. Vi incels passar ju inte i några attraktivitetsramar eller andra ramar som människor, så vi förtjänar väl att vara ensamma....

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-08-18 19:59:47 följande:

Ja. Vi incels passar ju inte i några attraktivitetsramar eller andra ramar som människor, så vi förtjänar väl att vara ensamma....

Har du uppsökt hjälp för din inställning? Eller anser du att allt är utom din kontroll?
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 19:33:15 följande:
    Tycker du med andra ord att det är orimligt att en ful kvinnohatare får skylla sig själv för att han blir utan sex?
    Säg så här då
    En människohatare har lite att jobba innan hen kan inleda en relation. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 19:54:24 följande:
    Jag har inget att invända mot att kvinnor hellre väljer att leva ensamma än att välja en oattraktiv man.

Men som poängteras gång efter gång i denna tråd så är inte kvinnor i gemen gifta med supermän utan ordinärt attraktiva män med ordinära inkomster och ordinär social kompetens. Samtidigt finns det många andra ordinärt attraktiva män  som går ensamma.
    men vem har krävt att mannen ska vara en superman? Min sambo är inte superman, men för mig är han superman. Han har goda värderingar, han är rolig, vi går på massa musik tillsammans, han berikar mig. jag har aldrig krävt en superman. Jag vill ha en man jag attraheras av, den där sweet spot där utseende och intellekt möts. jag tjänar mer än min sambo, jag klarar mig mer än väl på min lön. men tillsammans kan vi göra mer kul saker ihop, absolut. men jag hade inte valt livet med han om han vore misogyn.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-08-18 19:59:47 följande:

Om du är ensam man med goda värderingar så kan jag lova att din tur kommer, ge inte upp. Du kommer blomma ut när du hittar rätt, och när du hittar rätt kommer hon se att du är en diamant och inte en zirkon.

men är du misogyn, och vill reglera samhället för din skull och vinna fördelar, då förtjänar du faktiskt ensamhet då den är självvald med en sådan inställning
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-18 20:16:05 följande:
    Säg så här då
    En människohatare har lite att jobba innan hen kan inleda en relation. 
    Varför det? Är det inte enklare att kräva att samhället tillgodoser en relation.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 19:54:24 följande:

Tydligen så är dessa "ordinärt attraktiva män" inte tillräckligt attraktiva för att en kvinna ska vilja ha en relation med dom. Har dessa kvinnor fel tycker du? 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 20:34:55 följande:
    Tydligen så är dessa "ordinärt attraktiva män" inte tillräckligt attraktiva för att en kvinna ska vilja ha en relation med dom. Har dessa kvinnor fel tycker du? 
    Varför skulle de ha det?

Jag analyserar situationen utan att lägga in värderingar.
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-18 20:31:38 följande:
    Varför det? Är det inte enklare att kräva att samhället tillgodoser en relation.
    Som vi också har varit inne på tidigare...
    Samhället skall inte tillgodose relationen, samhället skall genom jämställdhet se till att människor ges lika möjligheter

Detta fritar inte Inceln/manshataren från ansvar. Denne måste jobba med sig själv OCKSÅ. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?