• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 09:26:47 följande:

Jag har bara delvis hängt med i tråden, det räcker med att inte logga in på några dagar så är den 200inlägg rikare. 

Men säg en av användarna i tråden som har ett starkt hat mot kvinnor som grupp? Som inte påtalar olika perspektiv och olika förutsättningar kring kön?

På dig låter det som att tråden är full av dessa incels med ett avgrundsdjupt hat mot kvinnor. Nämn några nick så ska jag kolla vad dom skrivit?

alla män som vill reglera dejting och appar hatar kvinnor. och de hatar också män.
    det går inte att reglera dessa utan att inskränka på rättigheter och frivillighet. Dvs att vi kvinnor har en fri vilja att välja alternativt att välja att inte välja. Att reglera så vi inte har möjlighet att välja eller få välja är en inskränkning. mig veterligen brukar man inte inskränka de man påstår sig älska. Eller har du?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 09:26:54 följande:
    Båda två är lika befängda även om man kan ha större förståelse för den som utsatts för brott. Likväl är det oerhört obildat, destruktivt och kontraproduktivt att belasta en hel grupp för vad några individer i den gruppen gör.
    Och du tror inte att det finns en korrelation mellan dessa? Du tror inte detta +40000 kvinnor varje år blir MER selektiva med vilken eventuell man de väljer träffa? Dvs +40000 som kommer rata ännu fler män. och detta är siffror för ett år.

så fortsätter VISSA män bete sig som rövhattar så kommer det fortsätta påverka ALLA män. men det är långt för poletten att trilla ner
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 09:43:00 följande:
    Även om dom inte är många, så är inte heller kvinnohat obegripligt för vissa. I så fall skulle ju utfrysta skolelever inte komma till skolan med ett vapen i usa och skjuta några i klassen. Man bygger upp ett hat vid exkludering och utfrysning, det är ett känt faktum.

Däremot kan nog inte män känna ett fysiskt hot på samma sätt eftersom vi oftast är fysiskt starkare. I den aspekten förstår jag att det kan vara jobbigt för kvinnor i vissa sammanhang.

Men procentuellt tror jag det är väldigt liten grupp som tar till våld, och tyvärr drabbar statistiskt detta våld oftare oss män genom olika typer av överfall etc.

Jag vill vara tydlig med att såklart även jag skulle vilja att bpde våld mot kvinnor och män borde vara noll.
    Det i fetstil. vilken grupp utsätter män för våldsdåd som misshandel? och mord genom diverse skottlossningar och sprängdåd. Jo. Män.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 11:27:22 följande:
    Och du tror inte att det finns en korrelation mellan dessa? Du tror inte detta +40000 kvinnor varje år blir MER selektiva med vilken eventuell man de väljer träffa? Dvs +40000 som kommer rata ännu fler män. och detta är siffror för ett år.

så fortsätter VISSA män bete sig som rövhattar så kommer det fortsätta påverka ALLA män. men det är långt för poletten att trilla ner
    Självklart kommer det påverka men det är likväl fel.

Det är det där klassiska depraverade tankesättet: "en invandrare rånade mig" = "invandrare är idioter".
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 11:53:26 följande:
    Självklart kommer det påverka men det är likväl fel.

Det är det där klassiska depraverade tankesättet: "en invandrare rånade mig" = "invandrare är idioter".
    hur är det fel? jag har rätt att neka/rata/svepa nej/tacka nej till vissa män. oavsett anledning. Och anledningarna jag tidigare skrev är vissa. det är en rättighet jag har. Du har samma rättigheter. jag ska inte tvingas säga ja till en man bara för att. samma gäller dig
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 11:29:35 följande:
    Det i fetstil. vilken grupp utsätter män för våldsdåd som misshandel? och mord genom diverse skottlossningar och sprängdåd. Jo. Män.
    Jo jo, men jag och dom flesta andra män tillhör inte den skaran. Ska jag även ta ansvar för våldsbenägna incels, rasister, nazister, homofober, terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc bara för att dom är män?

Dessa individer är ett samhällsproblem som behöver tas av samhället. Det inkluderar politiker, poliser, vårdpersonal och även dig och mig.

Om en man mördar någon, har jag större ansvar för det som man än vad du har som kvinna?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 12:07:48 följande:
    Jo jo, men jag och dom flesta andra män tillhör inte den skaran. Ska jag även ta ansvar för våldsbenägna incels, rasister, nazister, homofober, terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc bara för att dom är män?

Dessa individer är ett samhällsproblem som behöver tas av samhället. Det inkluderar politiker, poliser, vårdpersonal och även dig och mig.

Om en man mördar någon, har jag större ansvar för det som man än vad du har som kvinna?
    har jag bett dig ta ansvar? eller har jag bett dig vara en  förebild? förebild = inte bete sig som en rövhatt. och inte sympatisera med rövhattar. Att när man har möjlighet ifrågasätta en rövhatt och säga att den har fel. Det kräver jag av dig, men OCKSÅ av kvinnor.

om folk låtsas som att det regnar när de ser/hör rövhattar så tolkas det som acceptans av rövhattar. Och acceptans av rövhattar är också lite rövhattigt. oavsett kön
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-18 22:18:48 följande:
    Jag bara analyserar situationen som sagt. Jag tycker inte heller det finns något staten kan göra inom rimlig kostnadsnivå.

Det man kan göra från statens sida ligger i förebyggande syfte och att minska risken att nya incels skapas. 

Nu är det en tolkning av dina inlägg jag gör så du får rätta mig om jag har fel. Jag får intrycket att du har en snål inställning gentemot dessa män. Samhället kan utifrån staten inte göra så mycket för dessa individer men samhället på individnivå kan givetvis hjälpa. Genom att ge ensamma Niclas ett jobb. Genom att bjuda ensamma Johanna och ensamma Peter på fest så att de har chans att träffas. Om inte det så i alla fall genom att bemöta dem med respekt på gatan eller på arbetsplatsen.
     Det kan vara svårt, ja för de sticker ofta ut med osäkert och tillbakadraget beteende, obefintligt kroppsspråk och flackande blick. Oftast överviktiga och dåligt tränade. 
    Jobb är inget företag "ger" till människor man tycker synd om och vill hjälpa utan man söker kompetenta medarbetare. Kanske att ett familjeföretag tar sig an sina närmaste mest i syfte att hjälpa dem framåt, men få företag har råd med personal som inte drar sin egen vikt. Så vem ska hjälpa ensamma Niclas?

Ensamma Niclas vill inte ha ett jobb på Samhall där han kan träffa Berta med en lätt intellektuell funktionsnedsättning. Ensamma Niclas vill ha ett "riktigt" jobb där han får träffa andra "riktiga" människor och då får han söka det som alla andra "riktiga" människor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 12:07:25 följande:
    hur är det fel? jag har rätt att neka/rata/svepa nej/tacka nej till vissa män. oavsett anledning. Och anledningarna jag tidigare skrev är vissa. det är en rättighet jag har. Du har samma rättigheter. jag ska inte tvingas säga ja till en man bara för att. samma gäller dig
    Hur det är fel att döma en grupp baserat på vad några individer i den gruppen gör?
    Behövrr jag verkligen motivera det utförligt?

Vad du personligen väljer är helt upp till dig. Inget jag har några synpunkter på över huvud taget.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Ok, läs den här artikeln där termen incel inte heller kopplas ihop med misogyna åsikter. En artikel som dessutom verkar ha det förfärliga perspektivet att incel-frågan beror på yttre omständigheter och inte bara på individen.
    I detta svar här så kommer jag att använda mig av ursprungs destinationen av incels.

MMMMM...

Och om du läste artikeln som även drog upp om historia, så berodde kvinnoöverskottet på att män drog ut i krig. Vilka var det "förr" som såg till att det blev krig? Jo MÄNNEN SJÄLVA.  Det är ju männen som har skapat det problemet från början om man skall gå i genom historien. 

Och av någon märklig anledning så lägger dessa "ofrivilliga singlar" hela skulden på kvinnorna och anser att det är kvinnor och samhället och kvinnorna som skall lösa deras sexbrist och deras dåliga personlighet, och så de kan och ältar hemma om hur synd det är om dem. 
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Är det inte konstigt att etablerade medier använder en annan defintion på order incel än din definition?

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-ar-det-mannen-som-drabbas-1.55634003
    Är det inte konstigt att du har svårt att förstå att för varje artikel du lägger in för att bevisa något så sitter du samtidigt och skjuter dig själv i din fot?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?