• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:10:42 följande:
    Att se till så att en person får ett arbete är aldrig en björntjänst.

Björntjänsten är om du låter honom komma undan med ett dåligt arbete.

Folk som mig kan sånt här. Att många saknar den typen av socialt skyddsnät jag pratar om är orsaken till att så många faller genom systemet. Det gör man inte med socialt skyddsnät. 

För det finns situationer i livet då en individ behöver hjälp. Och då ska man ge det.
    Det är ju det hela incel-grejen handlar om. Någon som förväntar sig att denne ska sitta passivt och med hjälp av folks sympatier bli serverad en flickvän.

Det är "dåligt arbete" där gör man någon en björntjänst.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-19 18:59:07 följande:

Vilket leder oss tillbaka till punkt ett: incels har ett egenansvar. De kan inte förvänta sig sig med kvinnor om du uppvisar misogyna attityder. 

Den punkten har återupprepats i säkert 500 inlägg i den här tråden trots att ingen säger emot. Det räcker nog nu...
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-19 19:14:19 följande:
    Det är ju det hela incel-grejen handlar om. Någon som förväntar sig att denne ska sitta passivt och med hjälp av folks sympatier bli serverad en flickvän.

Det är "dåligt arbete" där gör man någon en björntjänst.
    Vi pratar om helt olika scenarier.

Ensamma män förväntar sig inte i gemen att bli servad en flickvän. Det är liksom något på sin höjd 0,1 promille av alla singelmän gör. Ändå får det så stort utrymme för att de med de konstigaste ideerna är intressanta samtalsämnen.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:19:04 följande:
    Vi pratar om helt olika scenarier.

Ensamma män förväntar sig inte i gemen att bli servad en flickvän. Det är liksom något på sin höjd 0,1 promille av alla singelmän gör. Ändå får det så stort utrymme för att de med de konstigaste ideerna är intressanta samtalsämnen.
    Det har jag aldrig sagt. Har du fått för dig tråden handlar om "ensamma män"? Hela tråden handlar ju om män "med de konstigaste idéerna" dvs incels är samtalsämnet. Personen som startade tråden tycker själv att hans idéer är rimliga. Du kan inte läst mycket i så fall.
  • Anonym (Incel slem)

Folk som mig kan sånt här. Att många saknar den typen av socialt skyddsnät jag pratar om är orsaken till att så många faller genom systemet. Det gör man inte med socialt skyddsnät. 

För det finns situationer i livet då en individ behöver hjälp. Och då ska man ge det.
    Jasså? Är du utbildad beteendevetare? Intressant. Det har inte framgått i något av de andra inläggen. eller är det din egen uppfattning att du kan? En sån one size fits all? Den fungerar bra på incels?

det är skillnad på att hjälpa den som på riktigt vill ha och behöver hjälp. Eller kastar du pengar på fattiga spelmissbrukare med? det löser nog deras situation. bara vi vanligt *fotfolk* som inte fattat detta än verkar det som
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 19:45:13 följande:
    Jasså? Är du utbildad beteendevetare? Intressant. Det har inte framgått i något av de andra inläggen. eller är det din egen uppfattning att du kan? En sån one size fits all? Den fungerar bra på incels?

det är skillnad på att hjälpa den som på riktigt vill ha och behöver hjälp. Eller kastar du pengar på fattiga spelmissbrukare med? det löser nog deras situation. bara vi vanligt *fotfolk* som inte fattat detta än verkar det som
    Att inse att det är en tjänst att se till så en person får arbete och blir självförsörjande är inte direkt någon rocket science.

Då ökar man dessutom personens ansvarstagande för ansvaret som bidragstagare är inte särskilt betungande.
  • nihka

Nej, det ska man inte. Ibland har personen en så vidrig syn att man i första hand ska skydda omgivningen från personen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 19:55:49 följande:
    Nej, det ska man inte. Ibland har personen en så vidrig syn att man i första hand ska skydda omgivningen från personen.
    Eeeh!?

Du tror inte att man vet det eller? Jag säger inte att man ska hjälpa folk på gatan med arbete utan anhöriga och vänner som man känner.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:15:52 följande:
    Den punkten har återupprepats i säkert 500 inlägg i den här tråden trots att ingen säger emot. Det räcker nog nu...
    Fast du verkar inte ha förstått att personer som TS är på riktigt. Skulle du vilja para ihop honom med din syster?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:57:44 följande:
    Eeeh!?

Du tror inte att man vet det eller? Jag säger inte att man ska hjälpa folk på gatan med arbete utan anhöriga och vänner som man känner.
    Eeeh, så du tror inte att personer som TS kan ha anhöriga och personer som känner honom väl?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?