Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 10:07:09 följande:
Dessa ideer kommer såklart heller aldrig bli verklighet i samhället. Lyssna på hur det låter, droga kvinnor för att synka mäns sexlust. Man kan verkligen inte ta alla ideer på allvar.
Ändå är det en realitet. Kvinnor drogas på krogen. Steget till att legalisera är inte långt för somliga.
Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 12:07:48 följande:
Jo jo, men jag och dom flesta andra män tillhör inte den skaran. Ska jag även ta ansvar för våldsbenägna incels, rasister, nazister, homofober, terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc bara för att dom är män?
Dessa individer är ett samhällsproblem som behöver tas av samhället. Det inkluderar politiker, poliser, vårdpersonal och även dig och mig.
En god start är att ta ett rejält avstånd från misogyna åsikter och de sjuka förslag de genererar. Den här gruppen har en oerhört dimmig syn gällande vad människor menar med det de skriver och säger och tar väldigt, väldigt mycket som medhåll. De griper väl efter varenda halmstrå.
Orsaken till att incelkulturen växer är att de i dessa uppkopplade tider får kontakt med varandra, har skapat sig tillhåll som hunnit bli etablerade och inbillar sig att de har en massa stöd de inte har utanför dessa tillhåll så fler "vågar" gå ut med sina sjuka tankar och idéer.