• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 10:07:09 följande:
    Dessa ideer kommer såklart heller aldrig bli verklighet i samhället. Lyssna på hur det låter, droga kvinnor för att synka mäns sexlust. Man kan verkligen inte ta alla ideer på allvar.
    Ändå är det en realitet. Kvinnor drogas på krogen. Steget till att legalisera är inte långt för somliga.
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 12:07:48 följande:
    Jo jo, men jag och dom flesta andra män tillhör inte den skaran. Ska jag även ta ansvar för våldsbenägna incels, rasister, nazister, homofober, terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc bara för att dom är män?

Dessa individer är ett samhällsproblem som behöver tas av samhället. Det inkluderar politiker, poliser, vårdpersonal och även dig och mig.
    En god start är att ta ett rejält avstånd från misogyna åsikter och de sjuka förslag de genererar. Den här gruppen har en oerhört dimmig syn gällande vad människor menar med det de skriver och säger och tar väldigt, väldigt mycket som medhåll. De griper väl efter varenda halmstrå.

Orsaken till att incelkulturen växer är att de i dessa uppkopplade tider får kontakt med varandra, har skapat sig tillhåll som hunnit bli etablerade och inbillar sig att de har en massa stöd de inte har utanför dessa tillhåll så fler "vågar" gå ut med sina sjuka tankar och idéer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 15:54:41 följande:

tolka hur du vill. du blandar ihop äpplen med päron.

ts och de övriga kvinnohatarna vad är deras svar när man ifrågasätter deras jävla argument? *är du för jämställdhet* *ni hatar män* *varför försöker bara staten hjälpa kvinnor* har du läst i samma tråd? eller är du lika blind som vissa andra *som måste balansera debatten*

kvinnor vill inte ha misogyna män. kvinnor vill inte ha män som slår, våldtar eller mördar. Kvinnor klarar sig utan män. det är fakta. eller bevisa gärna motsatsen. på vilket sätt behöver en kvinna en man år 2023? Desto mer män som fortsätter vara misogyna, som fortsätter slå, våldta eller mörda kommer fortsätta öka motsättningar. Oavsett vad ni *tror*/vill/hoppas. och kvinnornas frigörelse kommer fortsätta oavsett vad ni vill. allt fler kvinnor blir högavlönade. Desto fler kvinnor kommer alltså avstå män för de tillför inget. Speciellt inte de som är misogyna, eller är gärningsmän.

jag har försökt förklara varför vissa kvinnor hatar vissa män, eftersom gud nåde att vi kvinnor står upp för våra friheter och rättitgheter. Wow. Fruktansvärt av oss kvinnor. om vi bara kunde bli lite *mer kuvade och omhändertagande igen* 

"jag har försökt förklara varför vissa kvinnor hatar vissa män"
    Du gjort det flera gånger och jag har påpekat bristerna i ditt resonemang lika många men du ligger kvar på ts nivå och blandar ihop äpplen med päron (manshatare med icke manshatare) för att slippa svara på om det låter bätte om incels skyller kvinnohat på erfarenheter.

"Kvinnor klarar sig utan män. det är fakta. eller bevisa gärna motsatsen"
    Vad har det med mina frågor att göra?
    Landar du medvetet så långt från sakfrågan med en halmgubbe motfråga för att slippa svara på frågan?
  • nihka
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 12:12:55 följande:
    har jag bett dig ta ansvar? eller har jag bett dig vara en  förebild? förebild = inte bete sig som en rövhatt. och inte sympatisera med rövhattar. Att när man har möjlighet ifrågasätta en rövhatt och säga att den har fel. Det kräver jag av dig, men OCKSÅ av kvinnor.

om folk låtsas som att det regnar när de ser/hör rövhattar så tolkas det som acceptans av rövhattar. Och acceptans av rövhattar är också lite rövhattigt. oavsett kön
    Jag älskar det nya adverbet: "rövhattigt" Glad
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-19 12:23:44 följande:
    I detta svar här så kommer jag att använda mig av ursprungs destinationen av incels.

MMMMM...

Och om du läste artikeln som även drog upp om historia, så berodde kvinnoöverskottet på att män drog ut i krig. Vilka var det "förr" som såg till att det blev krig? Jo MÄNNEN SJÄLVA.  Det är ju männen som har skapat det problemet från början om man skall gå i genom historien. 

Och av någon märklig anledning så lägger dessa "ofrivilliga singlar" hela skulden på kvinnorna och anser att det är kvinnor och samhället och kvinnorna som skall lösa deras sexbrist och deras dåliga personlighet, och så de kan och ältar hemma om hur synd det är om dem. 
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Är det inte konstigt att etablerade medier använder en annan defintion på order incel än din definition?

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-ar-det-mannen-som-drabbas-1.55634003
    Är det inte konstigt att du har svårt att förstå att för varje artikel du lägger in för att bevisa något så sitter du samtidigt och skjuter dig själv i din fot?

Artikeln med terrorist incel sköt av halva benet men det kan ju ha varit var någon annans fel att han bara läste rubriken.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 12:23:22 följande:
    Hur det är fel att döma en grupp baserat på vad några individer i den gruppen gör?
    Behövrr jag verkligen motivera det utförligt?

Vad du personligen väljer är helt upp till dig. Inget jag har några synpunkter på över huvud taget.
    Man dömer inte en grupp baserat på vad några individer i den gruppen gör, men eftersom man inte vet vilka individer som är subversiva iakttar man försiktighet mot alla man inte är känd med.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 16:13:43 följande:
    Ok, hur har du kommit fram till att jag är misogyn?
    Du har ju själv skrivit att "kvinnor anser sig ha inneboende goda värderingar" du tillskriver sarkastiskt en och samma egenskap för kvinnor, tydligen inte för att du själv anser det utan för att du tror att kvinnor gör det. I din värld så tycker du att kvinnor anser sig tro bättre saker än män. Du gör därmed en polarisering genom dina egna tillskrivna åsikter om kvinnor.

Ja, det är en dos "vardagsmisogynitet" men du reflekterar inte ens över det. Ts och hans anhängare läser det och liknande saker. Förstår att världen har ett mått av kvinnoförakt och det rättfärdigar deras egna skruvade idéer. Tydligen så förväntas såna saker bara passera utan att någon ska reagera, för världen är misogyn tydligen i din värld. En, normal, helt vanlig dag.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 12:27:53 följande:
    Kanske funkar så för dig, inte för mig och många andra. Man ser helt enkelt till att anhöriga och vänner får jobb och partner.

Det blir problematiskt för Niclas om han står utan familj och vänner. I synnerhet om han inte har något driv i karriären.
    Nej, jag har inga jobb och partners att dela ut till stugsittare. Sedan betvivlar jag stark att "många andra" har det. I synnerhet om ensamma Nicklas är vuxen.
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 16:19:04 följande:
    "jag har försökt förklara varför vissa kvinnor hatar vissa män"
    Du gjort det flera gånger och jag har påpekat bristerna i ditt resonemang lika många men du ligger kvar på ts nivå och blandar ihop äpplen med päron (manshatare med icke manshatare) för att slippa svara på om det låter bätte om incels skyller kvinnohat på erfarenheter.

"Kvinnor klarar sig utan män. det är fakta. eller bevisa gärna motsatsen"
    Vad har det med mina frågor att göra?
    Landar du medvetet så långt från sakfrågan med en halmgubbe motfråga för att slippa svara på frågan?
    Bristerna? absolut. Det finns ingen kvinna som vill reglera. Har jag sagt att dessa kvinnor som är utsatta för brott vill reglera? Att vi bör reglera? Eller är det ditt egna antagande? Vi kvinnor vill inte reglera åt något håll. Vi vill ha frihet. men det är tydligen för mycket begärt. jag har skrivit att konsekvensen av vissa mäns beteenden drabbar de själva, men det betyder inte att det ska regleras för sakens skull. Något mer du vill läsa in mer egna tolkningar? sakfrågan i tråden är incels, män som hatar kvinnor. Återigen är det det äckligt många män som sympatiserar med detta.

så leta efter dina egna halmgubbar du. Eller vet du inte vilken tråd du skriver i?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:13:02 följande:
    Ok, läs den här artikeln där termen incel inte heller kopplas ihop med misogyna åsikter. En artikel som dessutom verkar ha det förfärliga perspektivet att incel-frågan beror på yttre omständigheter och inte bara på individen.

Är det inte konstigt att etablerade medier använder en annan defintion på order incel än din definition?

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-ar-det-mannen-som-drabbas-1.55634003
    Det är väl ingen här i tråden som har förnekat att mansöverskottet är en orsak?
    Men fortfarande så har man ett eget ansvar för att försöka lösa sin situation.
    Det ansvaret kan aldrig läggas på andra.

Och du svarade inte på frågan.
    Vart läste du in att min man är en incel?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-19 02:17:31 följande:
    Att kalla personer som inte är terrorister för terrorincels är i allra högsta grad osakligt och förnedrande.
    Det som avses med det uttrycket är väl de incels som blir aggressiva mot kvinnor.
    Jag tror att det även stod i länken du hänvisade till.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?