Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 00:40:50 följande:
#4147"
Ingen hatar en person ENDAST på grund av kön. Idioti."
nä, man tycker ju också att det könet har så dåliga egenskaper att det ska hatas.
När jag svarade på ditt inlägg om manshatare svarade du att det beror på erfarenheter från män, det är ofta viktigt att tillägga att det är män som orsakat manshat så jag undrade om det låter det bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter.
Ser du någon likhet i dessa tankar?
Du svarade inte på frågan om ouppnåeliga barbie ideal, om de också tycker att det är det som är orsaken.
Jag förstår inte heller varför du jämför med de kvinnliga singlar du känner, det säger ju inte så mycket om alla andra kvinnliga singlar.
skillnaden är väl ändå att i princip noll och ingen kvinna vill reglera marknaden oavsett vad de tycker om män eller ej. Hur många av dessa kvinnor som hatar vissa män skriver det på olika forum? alla kvinnor som årligen misshandlas, våldtas, sexuellt ofredad etc. med tanke på hur många tusen detta är per år skulle jag snarare säga att dessa kvinnor Hörs för lite. Eller visa mig gärna dessa tusentals trådar.
Hur många kvinnliga incels har du stött på i verkliga livet eller på www? misogyna incels är primärt ett MANLIGT problem. Men visa gärna din forskning som påvisar skillnaden.
problemet är alltså vissa män; inte alla män. Och det är väl dessa män som är ämnet för denna tråd? vi är många kvinnor i tråden som upprepat samma sak men vad vet väl vi. vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är kvinnor som framför åsikterna?
29224 anmälningar mot misshandel år 2022
https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html
4810 anmälningar om våldtäkt och ett antal tusen sexuellt ofredande https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html
ska jag fortsätta? Det är över 40000 kvinnor årligen som skadas av män, och av naturliga skäl hatar vissa män. visa mig dessa 40000 trådar och inlägg om manshat. notera att detta är anmälda brott ett är, lägg till mörkertal och sen räkna år bakåt. På hur många år är det 400000 anmälda brott? 4000000? Men det är klart det är SÅ synd om männen på grund av detta. Spyr
problemet är alltså vissa män; inte alla män. Och det är väl dessa män som är ämnet för denna tråd? vi är många kvinnor i tråden som upprepat samma sak men vad vet väl vi. vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är kvinnor som framför åsikterna?
Om jag hade skrivit
de män som hatar kvinnor, eller vissa kvinnor, är det på grund av erfarenheter från kvinnor. de andra manliga singlar jag känner som aktivt letar, så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga maskulinitets-ideal. de skyller inte på kvinnorna
Kanske någon (kanske du) hade svarat att de manliga singlar jag känner inte är representativt för alla manliga singlar och undrat om det är deras egna eller kvinnors ouppnåeliga ideal det sitter i.
Tycker du då att frågan "
vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är män som framför åsikterna?" blir ett bra svar?
Hur många kvinnliga incels har du stött på i verkliga livet eller på www? misogyna incels är primärt ett MANLIGT problem. Men visa gärna din forskning som påvisar skillnaden.
Det är ju män som är misogyna incels (bortsett från den jag citerat) så det är ju ett manligt problem. Antar att du menar att jag ska visa "min" forskning som påvisar likheterna (inte skillnaden) när jag inte ens påstått att de är lika medan det räcker med att du nämner de du känner.
ska jag fortsätta?
Om du inte brukar kalla kvinnor som hatar män som misshandlat dem för manshatare förstår jag inte varför du drar in dem i det hela, om du brukar göra det förstår jag inte varför just dessa skulle vilja ha statlig rätt till kuk.
Du har inte svarat på om det låter bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter och om de kvinnliga singlarna du känner bara jämför de sej med ouppnåeliga barbie ideal eller också tycker att det är det som är orsaken.