• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 04:21:52 följande:
    problemet är alltså vissa män; inte alla män. Och det är väl dessa män som är ämnet för denna tråd? vi är många kvinnor i tråden som upprepat samma sak men vad vet väl vi. vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är kvinnor som framför åsikterna?
    Om jag hade skrivit de män som hatar kvinnor, eller vissa kvinnor, är det på grund av erfarenheter från kvinnor. de andra manliga singlar jag känner som aktivt letar, så skyller de på sig själva och jämför sig med ouppnåeliga maskulinitets-ideal. de skyller inte på kvinnorna

Kanske någon (kanske du) hade svarat att de manliga singlar jag känner inte är representativt för alla manliga singlar och undrat om det är deras egna eller kvinnors ouppnåeliga ideal det sitter i.

Tycker du då att  frågan "vår erfarenhet kan man tydligen inte ge vatten värt eftersom det är män som framför åsikterna?" blir ett bra svar?Det är ju män som är misogyna incels (bortsett från den jag citerat) så det är ju ett manligt problem. Antar att du menar att jag ska visa "min" forskning som påvisar likheterna (inte skillnaden) när jag inte ens påstått att de är lika medan det räcker med att du nämner de du känner.
    ska jag fortsätta?
    Om du inte brukar kalla kvinnor som hatar män som misshandlat dem för manshatare förstår jag inte varför du drar in dem i det hela, om du brukar göra det förstår jag inte varför just dessa skulle vilja ha statlig rätt till kuk.

Du har inte svarat på om det låter bättre om incels säger att de hatar kvinnor pga erfarenheter och om de kvinnliga singlarna du känner bara jämför de sej med ouppnåeliga barbie ideal eller också tycker att det är det som är orsaken.
    Männen hatar kvinnor för att de ratas, att kvinnor vill ha samma friheter som kvinnor. män hatar inte kvinnor som begått brott mot dom, i denna tråd verkar ingen av männen som hatar kvinnor blivit utsatta för brott. Mer än *den djupa kränkning* att bli ratad.

du ser fortfarande ingen skillnad? det är ett antal knäskålar i tråden som säger att vi accepterar manshat man inte kvinnohat. då försöker jag förklara varför VISSA kvinnor hatar VISSA män. men eftersom dessa knäskålar upprepar att vi är manshatare för att vi INTE VILL reglera dejting så får man väl förklara. Även om det är för blinda öron. 

så vilka erfarenheter är rimliga att hata för? att man blivit utsatt för brott. Eller för att man inte lyckas dejta på egen hand? anser du att det är jämförbara scenarion?????
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 09:16:58 följande:
    Männen hatar kvinnor för att de ratas, att kvinnor vill ha samma friheter som kvinnor. män hatar inte kvinnor som begått brott mot dom, i denna tråd verkar ingen av männen som hatar kvinnor blivit utsatta för brott. Mer än *den djupa kränkning* att bli ratad.

du ser fortfarande ingen skillnad? det är ett antal knäskålar i tråden som säger att vi accepterar manshat man inte kvinnohat. då försöker jag förklara varför VISSA kvinnor hatar VISSA män. men eftersom dessa knäskålar upprepar att vi är manshatare för att vi INTE VILL reglera dejting så får man väl förklara. Även om det är för blinda öron. 

så vilka erfarenheter är rimliga att hata för? att man blivit utsatt för brott. Eller för att man inte lyckas dejta på egen hand? anser du att det är jämförbara scenarion?????

Jag har bara delvis hängt med i tråden, det räcker med att inte logga in på några dagar så är den 200inlägg rikare. 

Men säg en av användarna i tråden som har ett starkt hat mot kvinnor som grupp? Som inte påtalar olika perspektiv och olika förutsättningar kring kön?

På dig låter det som att tråden är full av dessa incels med ett avgrundsdjupt hat mot kvinnor. Nämn några nick så ska jag kolla vad dom skrivit?

• Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 09:16:58 följande:

Båda två är lika befängda även om man kan ha större förståelse för den som utsatts för brott. Likväl är det oerhört obildat, destruktivt och kontraproduktivt att belasta en hel grupp för vad några individer i den gruppen gör.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 09:26:54 följande:
    Båda två är lika befängda även om man kan ha större förståelse för den som utsatts för brott. Likväl är det oerhört obildat, destruktivt och kontraproduktivt att belasta en hel grupp för vad några individer i den gruppen gör.
    Det är ju bara att kolla brottsstatistiken. 

Hur ska en kvinna som går in i en relation kunna veta att hon inte råkar bli en av de 10-15 kvinnor årligen som dödas just för att de vill lämna en relation? Siffran borde vara noll, precis som den var för män 2022. Noll män dog av partnervåld då. 

Likadant med sexualbrott, som gör att kvinnor dagligen begränsar och förväntas begränsa sina liv för att undvika att detta sker. Det är lite svårt att veta vilka män ute i gatubilden eller av dem man dejtar som är kapabla till detta. Som kvinna får man ta en del risker kring att umgås med män. I de flesta fall går det bra men det finns inga garantier på förhand. 

Män verkar inte känna rädsla i umgänget med främmande kvinnor. 

Kvinnohat är obegripligt då kvinnor inte utgör ett hot, manshat kan vara ren självbevarelsedrift. Eftersom det inte står skrivet i pannan vem som är farlig och inte.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 09:26:47 följande:

Jag har bara delvis hängt med i tråden, det räcker med att inte logga in på några dagar så är den 200inlägg rikare. 

Men säg en av användarna i tråden som har ett starkt hat mot kvinnor som grupp? Som inte påtalar olika perspektiv och olika förutsättningar kring kön?

På dig låter det som att tråden är full av dessa incels med ett avgrundsdjupt hat mot kvinnor. Nämn några nick så ska jag kolla vad dom skrivit?

Jag skulle säga att regleringar för kvinnor inom dejting samt att föreslå droger för ökad sexlust tyder på en fullkomlig likgiltighet inför kvinnor som människor. Kvinnohat. Kvinnor existerar för att uppfylla ett behov, inget annat.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:32:41 följande:

Hur ska en kvinna som går in i en relation kunna veta att hon inte råkar bli en av de 10-15 kvinnor årligen som dödas just för att de vill lämna en relation? Siffran borde vara noll, precis som den var för män 2022. Noll män dog av partnervåld då. 

Likadant med sexualbrott, som gör att kvinnor dagligen begränsar och förväntas begränsa sina liv för att undvika att detta sker. Det är lite svårt att veta vilka män ute i gatubilden eller av dem man dejtar som är kapabla till detta. Som kvinna får man ta en del risker kring att umgås med män. I de flesta fall går det bra men det finns inga garantier på förhand. 

Kvinnohat är obegripligt då kvinnor inte utgör ett hot, manshat kan vara ren självbevarelsedrift. Eftersom det inte står skrivet i pannan vem som är farlig och inte.
    Även om dom inte är många, så är inte heller kvinnohat obegripligt för vissa. I så fall skulle ju utfrysta skolelever inte komma till skolan med ett vapen i usa och skjuta några i klassen. Man bygger upp ett hat vid exkludering och utfrysning, det är ett känt faktum.

Däremot kan nog inte män känna ett fysiskt hot på samma sätt eftersom vi oftast är fysiskt starkare. I den aspekten förstår jag att det kan vara jobbigt för kvinnor i vissa sammanhang.

Men procentuellt tror jag det är väldigt liten grupp som tar till våld, och tyvärr drabbar statistiskt detta våld oftare oss män genom olika typer av överfall etc.

Jag vill vara tydlig med att såklart även jag skulle vilja att bpde våld mot kvinnor och män borde vara noll.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:32:41 följande:

Både kvinnohat och manshat är befängt. Statistiken du skriver förändrar inte det. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 09:48:07 följande:
    Både kvinnohat och manshat är befängt. Statistiken du skriver förändrar inte det. 
    Det är din åsikt. Min är en annan. Att rädsla leder till hat är inte konstigt. Däremot verkar inte kvinnor reagera med hat på exkludering på samma sätt som män gör. Ensamma eller bortvalda kvinnor lider själva, men verkar inte kanalisera det till ett hat som ska gå ut över andra. Manshat leder inte till våld, men kvinnohat kan göra det. Det ser du ju här. Hur enkelt det är för vissa att vilja kontrollera kvinnors preferenser eller sexlust, för sitt eget höga nöjes skull. Är det inte dags att vi lämnar såna tankar därhän 2023, och låter alla människor åtnjuta frihet i den grad det är möjligt.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:34:43 följande:
    Jag skulle säga att regleringar för kvinnor inom dejting samt att föreslå droger för ökad sexlust tyder på en fullkomlig likgiltighet inför kvinnor som människor. Kvinnohat. Kvinnor existerar för att uppfylla ett behov, inget annat.
    Alla fyller behov hos varandra.. oavsett om det gäller partners, arbete eller vänner. Vi dras inte bara till varandra i livet för den andra individens blotta existens.

Men jag håller med om att de saker du tar upp i övrigt är märkliga ideer som är uppdiktade för att tillfredsställa en person som inte får sitt behov tillgodosett annars.

Dessa ideer kommer såklart heller aldrig bli verklighet i samhället. Lyssna på hur det låter, droga kvinnor för att synka mäns sexlust. Man kan verkligen inte ta alla ideer på allvar.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:52:49 följande:
    Det är din åsikt. Min är en annan. Att rädsla leder till hat är inte konstigt. Däremot verkar inte kvinnor reagera med hat på exkludering på samma sätt som män gör. Ensamma eller bortvalda kvinnor lider själva, men verkar inte kanalisera det till ett hat som ska gå ut över andra. Manshat leder inte till våld, men kvinnohat kan göra det. Det ser du ju här. Hur enkelt det är för vissa att vilja kontrollera kvinnors preferenser eller sexlust, för sitt eget höga nöjes skull. Är det inte dags att vi lämnar såna tankar därhän 2023, och låter alla människor åtnjuta frihet i den grad det är möjligt.
    Och jag håller inte med om att kvinnohat inte skulle leda till våld. Företeelserna lever inte i vakuum utan påverkar varandra. 

De här individerna du talar om vill men får inte kontrollera kvinnorna. Att vilja och att faktiskt kunna göra det är två olika saker.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?