• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:08:21 följande:
    Det har han säkert men jag tror inte han har någon som hjälper honom. I så fall blir man inte sån.
    Jojo. Det är den vanliga incelkulturinställningen, det är någon annans fel. Han hade inte varit sån om omgivningen inte hade fallerat honom. Omgivningens fel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:17:28 följande:
    1. Nej

Om man parar ihop två personer med varandra så är det självklart för att hjälpa båda parter. Både kvinnan och mannen i fråga. Så man parar bara ihop bra personer med varandra.
    Och hur gör du med personer i din omgivning, släkt och vänner, som inte är "bra"?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-19 20:22:30 följande:
    Om vi applicerar det på hela incel frågan så är det då faktiskt incels eget fel att kvinnor inte vill ha dom. Det är incels eget ansvar att ta itu med sånt innan han träffar en kvinna. Så ja, personen "förtjänar" då att vara själv.
    Ja, och? Det har upprepats 501 gånger i tråden nu, några gånger säkert av mig själv. Det är plattityder.
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 20:34:58 följande:
    Och hur gör du med personer i din omgivning, släkt och vänner, som inte är "bra"?
    Har ingen dålig man bland släkt och vänner men om jag hade haft det så hade jag varken hjälpt honom med arbete eller date.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:47:08 följande:
    Har ingen dålig man bland släkt och vänner men om jag hade haft det så hade jag varken hjälpt honom med arbete eller date.
    Och orsaken till att han är "dålig" är även här att ingen hjälper honom?
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 21:42:58 följande:
    Och orsaken till att han är "dålig" är även här att ingen hjälper honom?
    Det är det mest troliga scenariot, ja.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 21:50:22 följande:
    Det är det mest troliga scenariot, ja.
    Så varför hjälper du honom inte när det är ditt fel att han är som han är? Är det inte ditt ansvar att reparera den skada du har orsakat?
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 21:56:47 följande:
    Så varför hjälper du honom inte när det är ditt fel att han är som han är? Är det inte ditt ansvar att reparera den skada du har orsakat?
    Din tolkning är helt annorlunda mot vad jag menar.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 22:02:32 följande:
    Din tolkning är helt annorlunda mot vad jag menar.
    Skriv vad du menar då om man skall tolka dig så som du vill att du skall bli tolkad...
    Hur svårt skall det vara?

Om du skriver "himlen är grön", så kan du ju inte förvänta dig att folk skall  tolka det som att du menar "himlen är blå".

Jag skall delge en liten hemlikhet om nihka hon är notorisk att läsa som det faktiskt står i inläggen.

Och ärligt.. Jag håller med nihka och hur hon tolkar  dina inlägg. Jag har sett att det är flera som tolkar inläggen på liknande sätt som henne.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-08-19 22:19:33 följande:
    Skriv vad du menar då om man skall tolka dig så som du vill att du skall bli tolkad...
    Hur svårt skall det vara?

Om du skriver "himlen är grön", så kan du ju inte förvänta dig att folk skall  tolka det som att du menar "himlen är blå".

Jag skall delge en liten hemlikhet om nihka hon är notorisk att läsa som det faktiskt står i inläggen.

Och ärligt.. Jag håller med nihka och hur hon tolkar  dina inlägg. Jag har sett att det är flera som tolkar inläggen på liknande sätt som henne.
    Jag skriver vad jag menar. Om någon gör egna fria tolkningar av det är det dennes ansvar, inte mitt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?