• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:47:08 följande:
    Har ingen dålig man bland släkt och vänner men om jag hade haft det så hade jag varken hjälpt honom med arbete eller date.
    Så bra att du tänker så.
    Men alla gör inte det.
    Min man råkade ut för en person som inte tänkte så.
    Hams väns dåvarande flickvän föröskte para ihop min man med en av sina väninnor.
    Min man var inte intresserad av henne,men denna kvinnan föll uppenbarligen för honom då hon fortsatte att försölja honom en lpng tid efteråt.
    Hon försökte kontakta honom på olika sätt,skickade en massa kärleksbrev hem till honom osv.
    Så sla man försöka para ihop två personer med varandra så tycker jag man ska vara på det klara med att båda vill det innan.
    Annars kan det lätt bli fel. 
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 22:36:10 följande:
    Så du och nihka är 100 personer?

Om man inte förstår hur någon menar så frågar man. Hur svårt ska det vara?
    De är inte de enda.
    Jag har också lite svårt att förstå vad du menar när du skriver en sak men egentligen menar något annat.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 11:22:31 följande:
    hur länge skulle du försöka hjälpa din bekanta innan du ger upp? Får man ge upp? Vems fel är det då? den bekanta som inte tar ansvar trots hjälp eller samhället som *skapat* dessa värderingar hos individen?

trots det finns män i överskott så väljer ändå fler och fler kvinnor att leva utan en man. det måste antingen betyda:
    - kvinnor klarar sig utan en man, har egen god ekonomi och fokuserar på vänskapsband istället.
    - att det finns otroligt många män med underbetyg, troligen till följd av värderingar och misogyn människosyn.
    - kvinnor är rädda för män, de vill inte bli ännu en siffra i statistiken eller ännu en nyhetsartikel så de undviker sätta sig i den potentiellt riskfyllda situationen.

undra vad det kan bero på, och vad samhället *gjort för fel* för ovan scenarion
    Helt riktigt. TS och andra män med liknande åsikter borde ställa sig frågan om varför allt fler kvinnor väljer att leva ensamma, trots att överskott på män finns. Att försöka manipulera någon att bli mindre "kräsen" kommer inte att hjälpa om man redan aktivt valt att leva själv, vilket alltfler kvinnor verkar göra. 

De anledningar du listat känns trovärdiga: kvinnor klarar sig själva och fokuserar på andra värden i livet, kvinnor kan välja bort män som inte passar dem eller är misogyna, kvinnor har dåliga erfarenheter och är rädda. 
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-20 12:14:57 följande:
    Fast en helt avgörande faktor var ju ändå enligt dig om man får hjälp och stöd av sin omgivning eller inte: "jag tror inte han har någon som hjälper honom. I så fall blir man inte sån."
    Med hjälp menar inte jag vad en person gör utan hela omgivningen runt honom.

En person som växer upp i bra kärleksfull miljö blir i regel en bra person. Forskaren Fallon menade t.o.m. att även om du så har genetik som en psykopat så kommer du trots det med största sannolikhet att bli en bra person med en bra uppväxtmiljö.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 23:43:30 följande:
    Fast du måste väl ändå förstå att man kan hjälpa på fler sätt än genom date och arbete?

En man med skeva värderingar som inte är redo för varken förhållande eller arbetslivet ska inte börja där. Han behöver jobba på sig själv. Jag hade pratat med honom. Satt honom på träning och bra kost samt rekommenderat honom en lång utbildning på universitetet.
    Han tycker inte han behöver jobba med sig själv eftersom kvinnorna som ratar honom inte uppmanas att jobba på sig själva. Det är samhället det är fel på.

Han lyssnar bara på andra som delar hans vettiga åsikter och syn, inte på radikalfeminister, vänsterblivna eller män som går i deras ledband och fjäskar för att belönas med knull.

Han vill inte träna eller äta annorlunda eftersom ingen uppmanar de kvinnor som ratar honom att träna och äta annorlunda. Det är samhället det är fel på som låter kvinnor få denna upphöjda position där allt ska gynna dem och trycka ner män.

Han vill inte gå universitet som styrs av radikalfeminister och studier i genusvetenskap som går ut på att forma om alla män till kvinnor. Han vill som man inte bli rödlistad, utrotningshotad eller extinkt.

Fler förslag?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-20 12:32:17 följande:
    Han tycker inte han behöver jobba med sig själv eftersom kvinnorna som ratar honom inte uppmanas att jobba på sig själva. Det är samhället det är fel på.

Han lyssnar bara på andra som delar hans vettiga åsikter och syn, inte på radikalfeminister, vänsterblivna eller män som går i deras ledband och fjäskar för att belönas med knull.

Han vill inte träna eller äta annorlunda eftersom ingen uppmanar de kvinnor som ratar honom att träna och äta annorlunda. Det är samhället det är fel på som låter kvinnor få denna upphöjda position där allt ska gynna dem och trycka ner män.

Han vill inte gå universitet som styrs av radikalfeminister och studier i genusvetenskap som går ut på att forma om alla män till kvinnor. Han vill som man inte bli rödlistad, utrotningshotad eller extinkt.

Fler förslag?
    Då har jag inga mer förslag. Hans enda räddning är att han når botten och tvingas vakna.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 12:31:42 följande:
    Med hjälp menar inte jag vad en person gör utan hela omgivningen runt honom.

En person som växer upp i bra kärleksfull miljö blir i regel en bra person. Forskaren Fallon menade t.o.m. att även om du så har genetik som en psykopat så kommer du trots det med största sannolikhet att bli en bra person med en bra uppväxtmiljö.
    Och den som kommer från en bra och kärleksfull bakgrund som ändå inte blir en "bra" person. Vad gör du då?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 12:34:49 följande:
    Då har jag inga mer förslag. Hans enda räddning är att han når botten och tvingas vakna.
    Fast han når botten och går ut och skjuter de han anser är ansvariga för hans bottenstötning. Dig kanske?
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-20 12:37:33 följande:
    Fast han når botten och går ut och skjuter de han anser är ansvariga för hans bottenstötning. Dig kanske?
    Men sluta att skriva dåliga egenskaper på dessa män. Det är främsta anledningen till att jag skriver i tråden. För att de här männen skrivs ner så och incels med kassa värderingar och ensamma män vävs in i varandra.

Nästa gång en kvinna går på en dejt med en 30-årig man som inte haft relation kommer hon mycket sannolikt att få inceltankar om honom vilket kommer att försämra hans chanser ytterligare. Detta trots att de flesta ensamma män är vanliga schyssta män men som är tafatta med kvinnor.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 12:52:03 följande:
    Men sluta att skriva dåliga egenskaper på dessa män. Det är främsta anledningen till att jag skriver i tråden. För att de här männen skrivs ner så och incels med kassa värderingar och ensamma män vävs in i varandra.

Nästa gång en kvinna går på en dejt med en 30-årig man som inte haft relation kommer hon mycket sannolikt att få inceltankar om honom vilket kommer att försämra hans chanser ytterligare. Detta trots att de flesta ensamma män är vanliga schyssta män men som är tafatta med kvinnor.
    Varför det?

Den här tråden handlar om någon som beskriver sig själv som en reko ensam man fast han har värderingar, åsikter, tankar och idéer som placerar honom bland de allra mest ljusskygga. Det lite ovanliga är att han går ut så öppet med det bland icke-likasinnade. Dessa män har häckat länge på FL och mer muttrat och släppt fragment, men blivit mer och mer "modiga" på senare år. DET är ett varningstecken i sig. Man ser sig själv som en grupp som halkat efter gällande jämställdhet såsom HBTQ-personer och försöker flytta fram positionerna för sina sjuka åsikter bland vanliga människor. Vanliga i bemärkelsen inte del av incelkulturen.

Du läser in allt för mycket av din egen situation, extremt blyg och ingen framgång med kvinnor förrän senare i livet och vill inte att du och de i en liknande situation ska få ännu mer uppförsbacke. Men du behöver inte skydda personer med sjuka värderingar. Vi kvinnor har faktiskt mer än en hjärncell mellan oss. Det finns ganska säkra tecken på att allt inte står rätt till som vi är kapabla att plocka upp. Vi kan se skillnaden som flera i tråden har vittnat om när de har berättat om sina på riktigt reko ensamma män som blev deras partner.

Lita på att kvinnor har ett lika gott omdöme och kan bedöma människors karaktär som du har när det gäller vem du vill hjälpa och inte.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?