• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Jennjenn91
    Sanlin90 skrev 2023-08-03 09:10:27 följande:
    Jag jar oxå gråtit en skvätt nu men försöker se fram mot min klocka som kommer så kan ju använda den redan mensens första dag
    Så bra att ha något att se fram emot! Jag ska försöka att meditera och lyssna på kroppen till nästa äl. Skiter det sig då med får jag väl också börja tempa eller leka med tester nästa månad :P
  • Alvedon83
    Jennjenn91 skrev 2023-08-03 08:49:54 följande:

Nedrans!

Mens som ett brev på posten idag. Stannar dock kvar i gruppen men flyttar ner mig själv ett par veckor.. heeee heeee heee hejdå nu ska jag gråta en skvätt.

Trist😓
  • Horisonten
    Är de någon annan här inne som lidit av hyperremissis under sin graviditet tidigare?? 
  • Anelaaa89
    Horisonten skrev 2023-08-03 13:23:08 följande:
    Är de någon annan här inne som lidit av hyperremissis under sin graviditet tidigare?? 
    Yes när jag var gravid med min dotter för 14 år sedan. Levde en sekund i taget de första 6 månaderna, minns det fortfarande som väldigt traumatiskt 😬
  • Horisonten
    Anelaaa89 skrev 2023-08-03 14:12:25 följande:
    Yes när jag var gravid med min dotter för 14 år sedan. Levde en sekund i taget de första 6 månaderna, minns det fortfarande som väldigt traumatiskt 😬

Jag förstår dig helt. Jag har ju haft de alla mina 3 graviditeter. Minns med dottern mådde jag illa innan jag tog test och jag bara visste att jag var gravid. Men med henne fick jag medicin tidigt. Med andra graviditeten hade jag men inte riktigt lika illa fick åka och få dropp en gång och överleva de som gick. Fick inte samma medicin då. Med sista graviditeten för 5 år sen fick jag dropp 2 gånger och inläggning en gång. Innan jag fick samma medicin som med dottern. Fick prova andra innan men ingen effekt. Men minns att jag mådde illa med honom också. 

jag funderar på eftersom man är mer känslig mot hormonet hag när man har hyperemiss om man mår illa tidigare då? Pga känsligheten. För jag har mått illa idag. Inte jättefarlig men lite lätt sådär diffust som en klump i halsen. Förutom att när vi köpte mat på mc Donalds blev jag så illa är de av doften. Men kan jag verkligen rimligt må illa redan?? Hade inget igår men idag kom de. 

• Anelaaa89
    Horisonten skrev 2023-08-03 14:18:44 följande:

Jag förstår dig helt. Jag har ju haft de alla mina 3 graviditeter. Minns med dottern mådde jag illa innan jag tog test och jag bara visste att jag var gravid. Men med henne fick jag medicin tidigt. Med andra graviditeten hade jag men inte riktigt lika illa fick åka och få dropp en gång och överleva de som gick. Fick inte samma medicin då. Med sista graviditeten för 5 år sen fick jag dropp 2 gånger och inläggning en gång. Innan jag fick samma medicin som med dottern. Fick prova andra innan men ingen effekt. Men minns att jag mådde illa med honom också. 

jag funderar på eftersom man är mer känslig mot hormonet hag när man har hyperemiss om man mår illa tidigare då? Pga känsligheten. För jag har mått illa idag. Inte jättefarlig men lite lätt sådär diffust som en klump i halsen. Förutom att när vi köpte mat på mc Donalds blev jag så illa är de av doften. Men kan jag verkligen rimligt må illa redan?? Hade inget igår men idag kom de. 

Det låter fruktansvärt, och alla 3 graviditeter också 😦 det är en sak jag är rädd för nu när vi försöker igen, att det ska bli likadant. Jag vet inte om det beror på känslighet för hormonet och därav är vanligt att det upprepas, hoppas inte!

Ser att du har BIM 6 dagar efter mig, lite tidigt är det väl så såklart. Men man vet aldrig, kroppen vet mer än vi gör! Minns att illamåendet började innan plus och sen mens för mig när jag väntade dottern också. Dock inte känt något illamående nu snarare tvärtom superhungrig och sugen på allt! (Äl+10). Håller ena tummen för dig att det är graviditet du känner av, och andra att det inte resulterar i hyperemesis 🙏🏼
  • Anelaaa89

Lägger in mig själv på listan, spännande och kul att följas åt 🥰

31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1/8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket
    5/8 SF123 - 2:a barnet, 1:a försöket
    5/8 Virrevarr - 2:a barnet, 8e försöket
    7/8 Anelaaa89 - 2:a barnet, 5:e försöket
    7/8 Summer13 - 3:e barnet 
    8/8 1986 - 3:e barnet, 1:a försöket
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    9/8 Notalonee - 2:a barnet, 3:e försöket
    12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 
    12/8-13/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    12/8-18/8 amiilee - 1:a barnet, 3:e försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    13/7 Sanlin90 - 2a barnet, försökt sedan 2021
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    17/8 Lina98 - 1:a barnet, 16:e försöket
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    22/8 Barbrastreisand - 2a barnet, 12+ försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Condii - 1:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Pälsboll, 1:a barnet, 3:e försöket
    25/8 AliciaNN - 1:a barnet, 5:e försöket
    25/8 Pannkakssmet, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/8 Jennjenn91 - 2:a barnet, 3:e försöket

• Bodbod

Hej! Brukar aldrig ha ömma bröst eller så efter äl, men nu gör det döont! Eftersom jag bara är på äl +3 är det ju omöjligt gravtecken, men undrar om det kan bero på att jag börjat med inositol. Om det liksom förstärker alla kroppsliga känningar? 

• Syskonförsök

Det hade jag också första månaden med inotisol!!! Så skumt!

Bodbod skrev 2023-08-03 16:03:17 följande:

Hej! Brukar aldrig ha ömma bröst eller så efter äl, men nu gör det döont! Eftersom jag bara är på äl +3 är det ju omöjligt gravtecken, men undrar om det kan bero på att jag börjat med inositol. Om det liksom förstärker alla kroppsliga känningar? 

• Kawa81
    Anonym (T) skrev 2023-07-30 19:48:27 följande:
    Jag blev gravid på andra ägglossningen efter MA som upptäcktes i februari. Är i v 20 nu. Håller tummarna ❤️
    Då är vi nära varann i tid 🤭, v18 här.. 
Svar på tråden BIM Augusti 2023