• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Janbo
    pannkakssmet skrev 2023-08-28 12:44:30 följande:

Testet jag tog igår, ett svagt svagt rött streck syns. Letade igenom lådorna hemma efter ett nytt test idag men hittade inget imorse. En kompis kom förbi med ett CB testa tidigt o det ser ut såhär, dock inte morgonurin. Är jag gravid? Förvånad
    Det ser så ut, grattis 😃 Såg ditt RFSU test också! När är bim?
  • Anonym (Undrar)

Hej alla!
    har följt tråden men inte skrivit något. Jag är på äl+11 nu. hade ett tidigt missfall förra månaden, hann plussa men fick blödning bara några dagar senare.

imorse tog jag det här testet, och vet inte vad jag ska tro riktigt. Är det här positivt tror ni? Jag tycker mig kunna se något väldigt svagt, men har inte vågat säga Nåt till sambon än. Vad tror ni?

• Janbo
    Anonym (Undrar) skrev 2023-08-28 17:40:21 följande:

Hej alla!
    har följt tråden men inte skrivit något. Jag är på äl+11 nu. hade ett tidigt missfall förra månaden, hann plussa men fick blödning bara några dagar senare.

imorse tog jag det här testet, och vet inte vad jag ska tro riktigt. Är det här positivt tror ni? Jag tycker mig kunna se något väldigt svagt, men har inte vågat säga Nåt till sambon än. Vad tror ni?

Jag var med om precis samma förra månaden och har nu plussat igen!
    Jag skymtar ett svagt streck! 😊 Testa imorgon igen!
  • Anonym (Undrar)
    Janbo skrev 2023-08-28 17:49:51 följande:
    Jag var med om precis samma förra månaden och har nu plussat igen!
    Jag skymtar ett svagt streck! 😊 Testa imorgon igen!
    åh grattis till dig! Jag hoppas verkligen att samma sak gäller mig? ska ta ett test imorgon!
  • pannkakssmet
    Janbo skrev 2023-08-28 17:33:54 följande:
    Det ser så ut, grattis 😃 Såg ditt RFSU test också! När är bim?
    Tack! ❤️ Imorgon! 😊
  • Anonym (Anonym)

Pannkakssmet jag skulle säga att det är positivt.

• Natalina1451
    Malmötjej- vad tråkigt att mensen kom. Hopps på
    nästa månad då 🤞🏻

pankaksmet och Anonym (undrar) - grsttis till plussen 👏🏻
  • Anonym (Anonym)

Känns lite betryggande efter förra månadens tidiga missfall att testerna ökar. Imorgon ska jag göra glukos belastning och på fredag ska jag på VUL
  • condii

Jag igen? varför är jag så ängslig?? 

NC beräknar BIM till igår eller idag. Har fortfarande inte fått mensen. Iom oregelbunden cykel så finns det ju en risk att den kommer imorgon, trots att jag brukar ha en regelbunden lutealfas. En del av mig har fortsatt förhoppningar, medan en mer rationell sida förstår att det inte kan ha blivit något denna gång iom att min temperaturkurva har vänt nedåt. 

Jag vågar inte testa för är rädd för att få negativt svart på vitt, samtidigt så känns det som att jag nu bara går runt och är orolig över ovissheten istället. Kan denna ängslan göra att mensen blir försenad? 

Hur hade ni gjort? 

• condii

Stort grattis! 🌸 Har du haft några symptom redan? 

pannkakssmet skrev 2023-08-28 12:44:30 följande:
    Testet jag tog igår, ett svagt svagt rött streck syns. Letade igenom lådorna hemma efter ett nytt test idag men hittade inget imorse. En kompis kom förbi med ett CB testa tidigt o det ser ut såhär, dock inte morgonurin. Är jag gravid? Förvånad
  • cutepenguin
    condii skrev 2023-08-29 16:41:07 följande:

Jag igen? varför är jag så ängslig?? 

NC beräknar BIM till igår eller idag. Har fortfarande inte fått mensen. Iom oregelbunden cykel så finns det ju en risk att den kommer imorgon, trots att jag brukar ha en regelbunden lutealfas. En del av mig har fortsatt förhoppningar, medan en mer rationell sida förstår att det inte kan ha blivit något denna gång iom att min temperaturkurva har vänt nedåt. 

Jag vågar inte testa för är rädd för att få negativt svart på vitt, samtidigt så känns det som att jag nu bara går runt och är orolig över ovissheten istället. Kan denna ängslan göra att mensen blir försenad? 

Hur hade ni gjort? 

Jag var med om samma sak förra veckan.. har aldrig haft längre lutealfas än 10 dagar. Mensen kom dag 12.. 🥲 Det var inte lättare att få mensen, men jag velade som du och tog aldrig något test innan. Så jag skulle säga: det är lika jobbigt båda två, att ett test visar negativt eller att man går på toa och mensen har kommit. ❤️ 

Men! Ditt kan ju faktiskt visa positivt, det vet du inte! Så ta ett test 😁 

• Anonym (Planerar nr 5)

Hej
    hoppar in här. Är på Bim plus 6 idag.
    ingen mens syns till. Är rädd att testa mig då jag alltid får negativa tester. Har 4 barn sedan innan. Har nu en ny man och vi vill försöka få ett gemensamt barn. Men det verkar aldrig vilja hända för oss. Jag känner mig väldigt trött orkeslös hade ont i brösten i helgen och höll på somna på jobbet. Känner mig svälld som en ballong om magen. Har noll hunger känsla. Är så rädd att ständigt få dessa negativa test. Brukar aldrig vara såhär mycket sen.

• Nomen123
    Anonym (Planerar nr 5) skrev 2023-08-29 20:26:36 följande:

Hej
    hoppar in här. Är på Bim plus 6 idag.
    ingen mens syns till. Är rädd att testa mig då jag alltid får negativa tester. Har 4 barn sedan innan. Har nu en ny man och vi vill försöka få ett gemensamt barn. Men det verkar aldrig vilja hända för oss. Jag känner mig väldigt trött orkeslös hade ont i brösten i helgen och höll på somna på jobbet. Känner mig svälld som en ballong om magen. Har noll hunger känsla. Är så rädd att ständigt få dessa negativa test. Brukar aldrig vara såhär mycket sen.

Förstår din känsla, men är du på BIM 5 eller 6 och inte brukar vara så sen så hade jag testat 🤗🙏
  • pannkakssmet
    condii skrev 2023-08-29 16:46:50 följande:

Stort grattis! 🌸 Har du haft några symptom redan? 

Anledningen till att jag testade var extremt illamående, ovanligt spända/ömma bröst när jag vaknade. Var helt säker på att jag inte var gravid då jag testat 3 dagar innan o fått blankt.
    Men fick efter det en annorlunda mensvärk, brukar sällan ha mensvärk innan mensen 😊

Nu gör brösten fruktansvärt ont, kan inte sova på mage längre 🥲 Känner även av molvärk och huggliknande smärta ibland.
  • Anonym (Undrar)

Den här stegringen ser inte så lovande ut, eller vad tror ni? Översta testet är äl+11, understa är äl+14 (idag).

det känns som att det kommer bli en kemisk graviditet precis som förra månaden. 😔

• SeptemberB
    Anonym (Undrar) skrev 2023-08-31 06:35:15 följande:

Den här stegringen ser inte så lovande ut, eller vad tror ni? Översta testet är äl+11, understa är äl+14 (idag).

det känns som att det kommer bli en kemisk graviditet precis som förra månaden. 😔

Jag tycker den ser okej ut! Svårt att säga utan fler dagar testade, men testerna ser ut att öka bra från varannan/var tredje dag 😊
  • Natalina1451
    Anonym (Undrar) skrev 2023-08-31 06:35:15 följande:

jag tycker också att det ser normalt ut, det har tagit en till en vecka efter bim för mig och då starka plus i tidigare graviditeter så än finns det hopp tror jah 😊

• Anonym (Undrar)

Hoppas ni har rätt! Ska vänta några dagar innan jag testar igen.

• Natalina1451

Idag fick jag se ett litet tickande hjärta på ultraljud, två väldigt stora hematom också, men hoppas på det bästa och att det får fortsätta såhär 🤞🏻

Svar på tråden BIM Augusti 2023