• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Horisonten
    Bodbod skrev 2023-08-02 11:12:56 följande:

@Syskonförsök

Jag med!! 

@Horisonten 

Jag känner också massa grejjer (ömma bröst, flytningar, molvärk) och jag är två dar efter äl ... man är ju expert på att inbilla sig!!! Det senaste halvpret har jag känt mig gravid i två veckor varje mån, fr dan efter äl hehe. Med det sagt kan dina symptom mkt väl vara "verkliga" såklart. Jag hoppas det! Men det är ett gissel att inte tolka varenda liten känsla i kroppen!

Ja men man försöker ju att inte tolka allting men de är ju skit svårt!! Både jag och sambon har ju en känsla denna gången att de är en bebis. Och varje gång jag tänker liksom nej de vet jag inte för att jag inte vill bli ledsen och besviken så säger kroppen jo de är visst en bebis. Tycker de är tidigt och ha lätt lätt värk redan nu och ömma bröst så vill inte tolka men gör ju det. Är ju bara äl+4 idag vad jag tror!! Äl+5 från starkaste testet men fick ju positivt äl-test redan den 27/7 så ingen aning. Men bim-11 så långt kvar 
  • Bodbod

@Horisonten

Då ligger vi ungefär lika, du lite före. Jag fick mitt starkaste teststreck i lördags :) Sen starka streck tre dagar i rad men efter vad jag förstår räknar man endast fr första gången d visar sig? Jag vet känns så långt till bim!!! 

Asså jag tror ändå det är lika bra att hoppas o bli besviken, för tidigare månader har jag ba neeej d kommer inte bli något, inte vågat hoppas. Och sen blir jag ju ändå lika ledsen när mensen kommer. Så tänker unna mig att leta tecken och hoppas den här månaden haha. 

• Jennjenn91
    Alvedon83 skrev 2023-08-02 09:27:56 följande:
    Du har inte tagit nåt idag då? 

Nej.. Vet inte varför jag väntar. Vill heller inte be min man att köpa ett test för då blir han nog ledsen om man inte skulle se ett positivt besked.

Testar imorgon om inget tråkigt sker innan det :)

• Fruffe
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 05:57:42 följande:

Jag beställde en apple warch 8 igår som ska kunna mäta basaltempen, dels för den funktionen och dels för att peppa igång mig att träna!

Ååh jag går i samma tankar. 

så smart när man har den på hela tiden plus att den mäter temp. Är det någon annan som kör Apple Watch 8 och kan ge lite omdöme? 😍

• Horisonten
    Bodbod skrev 2023-08-02 11:43:16 följande:

@Horisonten

Då ligger vi ungefär lika, du lite före. Jag fick mitt starkaste teststreck i lördags :) Sen starka streck tre dagar i rad men efter vad jag förstår räknar man endast fr första gången d visar sig? Jag vet känns så långt till bim!!! 

Asså jag tror ändå det är lika bra att hoppas o bli besviken, för tidigare månader har jag ba neeej d kommer inte bli något, inte vågat hoppas. Och sen blir jag ju ändå lika ledsen när mensen kommer. Så tänker unna mig att leta tecken och hoppas den här månaden haha. 

Okej så skall jag räkna från första positiva testet då?? Detta var första som jag räknar positivt sen fick jag ännu starkare samma tid med fredagen men svart fredag vid 17. För kan äl varit fredag istället för lördagen då?? Så att jag ev är på Äl+ 5 idag? istället för äl+4. För fått lite molande värk nu idag långt ner i magen men väldigt väldigt lätt. Men känns för tidigt. Folk säger att de är för tidigt men känner ju de jag känner. 

Detta testet är taget onsdagen den 26:7 kl 13.20

Detta test är taget torsdagen 27/7 kl13.40

Det sista testet är taget fredagen den 28/7 kl. 13.00

så när skulle ni räknar äl?? Första testet?? Lite förvirrad eftersom jag fått molande värk nu. Snälla hjälp 

• Tingel

Hej allihop! Först av allt - grattis till alla +! 

Har aldrig hängt i något forum, men har följt denna tråd några dagar nu och det känns härligt att inte vara ensam om denna längtan, iver och ständigt sökande efter symptom ;) 

Vi är på 7:e försöket, första barnet. Idag är jag på äl+11 bim-2 eller -3. Sedan äl har jag känt smått molvärk till och från som sedan avtog för någon dag sedan. Inga mer framträdande symptom mer än önsketänkande. 

Igår fick jag däremot en märklig smärta i livmodern när jag låg ner, i typ 5-10 min. Inte alls som mensvärk. Det var en ihållande ilande smärta från blygdbenet och uppåt som högg till när jag försökte resa mig upp. Så fort jag spände magmusklerna fick jag liksom VÄRLDENS sendrag i livmodern. Antingen är det mensen som är på gång ändå (temp fortfarande hög idag dock och brukar inte ha mensvärk så tidigt från bim), eller så funderar jag på om det var en implantationskramp. Någon med liknande? Kan implantation ske så sent som äl+11?

Tog ett neg test idag.. (rfsu testa tidigt)

• Bodbod

@Horisonten

Jag skulle tolka de tidigare testen som stegring och peak på fredagen :) Så att äl var något dygn därefter. Jag är verkligen ingen expert men så har jag fattat det efter mkt googlade och familjelivsläsande :)

• Alvedon83
    Jennjenn91 skrev 2023-08-02 11:49:09 följande:

Nej.. Vet inte varför jag väntar. Vill heller inte be min man att köpa ett test för då blir han nog ledsen om man inte skulle se ett positivt besked.

Testar imorgon om inget tråkigt sker innan det :)

Håller tummarna!😊
  • Horisonten
    Bodbod skrev 2023-08-02 13:25:07 följande:

@Horisonten

Jag skulle tolka de tidigare testen som stegring och peak på fredagen :) Så att äl var något dygn därefter. Jag är verkligen ingen expert men så har jag fattat det efter mkt googlade och familjelivsläsande :)

Ja de är ju en stegring men fråga. Är om de blev släppt fredag och inte lördag eftersom jag hade starkast från torsdag 13 till fredag 13. Skulle du räkna äl fredag eller lördag? För är de inte tidigt med molande värk idag annars?? 
  • Bodbod

@Horisonten

Hm jag skulle räkna med att ägglossning skedde på lördagen om jag var du, eftersom fredagstestet är starkast. 

mina test ser ut såhär, och då räknar jag med att det var äl på sö/må eftersom det var första dagen med starka streck? Skulle ni också tänkt så? Idag, onsdag, är strecket nästan helt borta. 

Söndag:

Måndag:

Tisdag:

Svar på tråden BIM Augusti 2023