• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-02 12:55:19 följande:

Okej så skall jag räkna från första positiva testet då?? Detta var första som jag räknar positivt sen fick jag ännu starkare samma tid med fredagen men svart fredag vid 17. För kan äl varit fredag istället för lördagen då?? Så att jag ev är på Äl+ 5 idag? istället för äl+4. För fått lite molande värk nu idag långt ner i magen men väldigt väldigt lätt. Men känns för tidigt. Folk säger att de är för tidigt men känner ju de jag känner. 

Detta testet är taget onsdagen den 26:7 kl 13.20

Detta test är taget torsdagen 27/7 kl13.40

Det sista testet är taget fredagen den 28/7 kl. 13.00

så när skulle ni räknar äl?? Första testet?? Lite förvirrad eftersom jag fått molande värk nu. Snälla hjälp 

Det första testet är inte positivt. Andra tveksamt, tredje ja. Räkna med ÄL på lördagen.
  • Horisonten

Tack! tycker de bara är konstigt och redan känna symptom. Dock vet jag inte än hur jag skall räkna min cykel. Utgår ju ifrån 28 dagar för appen sa de också. Men har ju bara haft en cykel sen jag tog ut spiralen. 

tog ut spiralen den 20/6 hade en blödning från 21/6 till 24/6. 
    Sen fick jag en riktig ordentlig mens den 16/7-20/7 men då var cykeln bara 25 dagar lång. Vet ju inte om jag hade äl mellan de 2 cyklarna men då fick jag ändå utslag på äl-test 30/6 alltså dag 10 cykeln. Denna gången fick jag positivt på dag 12-13 i cykeln så när hade ni satt bim? 14 dagar senare ifrån den 29/7 då senast äl kan ha varit eller hur hade ni räknat tänkt. För vet ju inte om de blir 28 dagar. Lite sugen att redan testa måndag. Dumt jag vet så stoppa mig nu!! Haha 

• Syskonförsök

Skulle säga torsdag pos test och troligt äl fredag 

Horisonten skrev 2023-08-02 12:55:19 följande:

Okej så skall jag räkna från första positiva testet då?? Detta var första som jag räknar positivt sen fick jag ännu starkare samma tid med fredagen men svart fredag vid 17. För kan äl varit fredag istället för lördagen då?? Så att jag ev är på Äl+ 5 idag? istället för äl+4. För fått lite molande värk nu idag långt ner i magen men väldigt väldigt lätt. Men känns för tidigt. Folk säger att de är för tidigt men känner ju de jag känner. 

//

Detta testet är taget onsdagen den 26:7 kl 13.20

Detta test är taget torsdagen 27/7 kl13.40

Det sista testet är taget fredagen den 28/7 kl. 13.00

så när skulle ni räknar äl?? Första testet?? Lite förvirrad eftersom jag fått molande värk nu. Snälla hjälp 

• Syskonförsök

Ja så skulle jag också tänkt 

Bodbod skrev 2023-08-02 13:52:50 följande:

@Horisonten

Hm jag skulle räkna med att ägglossning skedde på lördagen om jag var du, eftersom fredagstestet är starkast. 

mina test ser ut såhär, och då räknar jag med att det var äl på sö/må eftersom det var första dagen med starka streck? Skulle ni också tänkt så? Idag, onsdag, är strecket nästan helt borta. 

Söndag:

Måndag:

Tisdag:

• Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-02 14:38:30 följande:

Tack! tycker de bara är konstigt och redan känna symptom. Dock vet jag inte än hur jag skall räkna min cykel. Utgår ju ifrån 28 dagar för appen sa de också. Men har ju bara haft en cykel sen jag tog ut spiralen. 

Sen fick jag en riktig ordentlig mens den 16/7-20/7 men då var cykeln bara 25 dagar lång. Vet ju inte om jag hade äl mellan de 2 cyklarna men då fick jag ändå utslag på äl-test 30/6 alltså dag 10 cykeln. Denna gången fick jag positivt på dag 12-13 i cykeln så när hade ni satt bim? 14 dagar senare ifrån den 29/7 då senast äl kan ha varit eller hur hade ni räknat tänkt. För vet ju inte om de blir 28 dagar. Lite sugen att redan testa måndag. Dumt jag vet så stoppa mig nu!! Haha 

Var det en hormonspiral kan det ta ett tag för cykeln att hitta tillbaka igen. Men det låter lovande att du fick mens såpass bra inpå uttag.

Eftersom du inte tempar kan du inte veta när BIM är exakt, så räkna med 14 dagar eftersom det är "standard" som vården och graviditetsteststillverkarna räknar på. Men allt feån 12-16 dagar är normalt. Jag själv har 12 dagars lutealfas och har alltid haft. Men jag tempar så jag har ju stenkoll 🙃 

Oavsett hur lång lutealfas du har så är ÄL+9/10 då man först kan börja få ett positivt test, beroende på testets känslighet. När tester säger "resultat från 6 dagar innan missad mens" räknar de med att alla har en lutealfas på 14 dagar, så ÄL+15 är "missad mens". Dvs positivt från tidigast ÄL+9. 

Så om du definitivt fick positivt ÄL-test i fredags och vi räknar med att ägget släppte i lördags är 7/8 ÄL+9. Jag själv skulle testa tidigast då men vet att vissa börjar redan ÄL+7 eller +8. 

Lycka till!
  • Anonym (T)
    Horisonten skrev 2023-08-02 14:38:30 följande:

PS. Eftersom du inte tempar så har appen ingen aning om hur lång din cykel borde vara. Och eftersom det bara är andra cykeln efter spiraluttag är det ändå för lite data för att vara säker än 🙂
  • Horisonten
    Anonym (T) skrev 2023-08-02 16:38:21 följande:
    Var det en hormonspiral kan det ta ett tag för cykeln att hitta tillbaka igen. Men det låter lovande att du fick mens såpass bra inpå uttag.

Eftersom du inte tempar kan du inte veta när BIM är exakt, så räkna med 14 dagar eftersom det är "standard" som vården och graviditetsteststillverkarna räknar på. Men allt feån 12-16 dagar är normalt. Jag själv har 12 dagars lutealfas och har alltid haft. Men jag tempar så jag har ju stenkoll 🙃 

Oavsett hur lång lutealfas du har så är ÄL+9/10 då man först kan börja få ett positivt test, beroende på testets känslighet. När tester säger "resultat från 6 dagar innan missad mens" räknar de med att alla har en lutealfas på 14 dagar, så ÄL+15 är "missad mens". Dvs positivt från tidigast ÄL+9. 

Så om du definitivt fick positivt ÄL-test i fredags och vi räknar med att ägget släppte i lördags är 7/8 ÄL+9. Jag själv skulle testa tidigast då men vet att vissa börjar redan ÄL+7 eller +8. 

Lycka till!
    Det var en mini hormon spiral. Men fick ju riktigt mens när de var tänkt den jag hade sist. Men vet ju inte alls eftersom jag inte hade men typ med den i slutet. Hade en kyleena spiral så väldigt lite hormoner i den. 

ja jag fick ju en riktig mens och hade ägglossning nu med skelett liksom. Hade jag inte efter första blödningen efter spiralen och nästa mens. Så känns som kroppen är i fas igen. Jag förstår men 14 dagar från vilken dag?? Okej utgår ifrån de dö
  • Sanlin90

Horisonten när du haft ägglossning ökar hormonet progesteron som ofta ger exakt samma symtom som vid en graviditet så på äl+4 är det mer troligt att det är progesteronet du känner av än en tidig graviditet då ägger fäster som tidigast äl+5 vad jag hört sen måste ju hcg börja öka med, har man symtom som beror på graviditet bör man minst få positivt på ett testa tidigt tyvärr! Tråkigt svar men jag säger bara som det är :(

• Horisonten
    Sanlin90 skrev 2023-08-02 20:06:34 följande:

Horisonten när du haft ägglossning ökar hormonet progesteron som ofta ger exakt samma symtom som vid en graviditet så på äl+4 är det mer troligt att det är progesteronet du känner av än en tidig graviditet då ägger fäster som tidigast äl+5 vad jag hört sen måste ju hcg börja öka med, har man symtom som beror på graviditet bör man minst få positivt på ett testa tidigt tyvärr! Tråkigt svar men jag säger bara som det är :(

Antagligen är de så men aldrig haft så innan att jag känt av de därför jag är förvånad. Sen jag har känt av graviditeter innan positivt test tidigare. Speciellt min dotter mådde jag illa innan positivt test och visste att jag var gravid. Jag är nog känslig mot hormonet då jag alla mina 3 tidigare graviditeter fått hyperemissis. Men bara och vänta och se vad testen visar nästa vecka. Tänker att kroppen får reagera och vara som den är får vi se vad de beror på sen ☺️ Men ja tidigt. Är ju bara äl+4/5 och bim-10/11. Bara njuta av dagen och hoppas drömma. För vet att vare sig jag hoppas och tror nu eller ej kommer jag bli lika besviken när mensen kommer ändå. 
Svar på tråden BIM Augusti 2023