• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Anonym (T)
    Anonym (1986) skrev 2023-07-31 21:28:20 följande:

Vad räknas som ÄL egentligen när man säger t ex ÄL+9. Är det dagen när man fick utslag på ägglossningsstickan eller dagen efter? Man släpper väl ägget efter att stickan är som starkast. 

vi hade sex 24/7 två gånger ocj jag hade som starkast på ägglossningsstickan dagen innan . Är jag då på äl+7 idag? Och borde testa tidigast torsdag morgon? 

Om du inte tempar så skulle jag räkna med dagen efter positivt test. Men ägget kan släppa ca 12-48h efter positivt ÄL-test, så kan vara samma dag eller två dagar efter. Enda sättet att veta på riktigt är att tempa. 
  • Sanlin90

Tempen ökade idag men jag vaknade en timme tidigare än vanligt, den ökade till 36,80 men om jag använder områknaren skulle det vara 36,92. vet inte om man ska räkna om eller inte. 

• Anonym (1986)
    Anonym (T) skrev 2023-07-31 22:16:55 följande:
    Om du inte tempar så skulle jag räkna med dagen efter positivt test. Men ägget kan släppa ca 12-48h efter positivt ÄL-test, så kan vara samma dag eller två dagar efter. Enda sättet att veta på riktigt är att tempa. 
    Tack för svar. Så egentligen är det ingen vits för mig att testa förrän torsdag morgon? tidigare än så kan det omöjligt visa positivt?
  • Anonym (T)
    Anonym (1986) skrev 2023-08-01 06:21:50 följande:
    Tack för svar. Så egentligen är det ingen vits för mig att testa förrän torsdag morgon? tidigare än så kan det omöjligt visa positivt?
    Ingenting är omöjligt men oddsen är emot det 🙃 Sen beror det ju på testet också. Clearblues ultratidiga test säger att 79% av de som faktiskt är gravida får ett positivt svar med deras test på ÄL+9. Då har det en känslighet på 10 mlU/ml. Vanliga tester har en känslighet på 25 mlU/ml och HCG ökar ca varannan dag.
  • Anonym (T)
    Sanlin90 skrev 2023-08-01 06:20:57 följande:

Tempen ökade idag men jag vaknade en timme tidigare än vanligt, den ökade till 36,80 men om jag använder områknaren skulle det vara 36,92. vet inte om man ska räkna om eller inte. 

Jag skulle inte räkna om om jag försökte bekräfta ÄL. Över lag är det inte en speciellt tillförlitlig grej att göra.
  • Syskonförsök
    Sanlin90 skrev 2023-08-01 06:20:57 följande:

jag räknar alltid om ifall de blir fel tid :)
  • Sanlin90

Jag har gjort det innan men aldrig dagen efter trolig ägglossning så blir osäker på hur jag ska göra nu, jag tror ändå äl varit faktist!

• Sanlin90

Förresten har man ägglossningen på sänkningen eller höjningen har aldrig fattat det?!

• BeeHappy

Positivt graviditetstest nu på morgonen här!! :')

Den lilla blödningen i förrgår kanske var en nidblödning ändå.. Tidigare tidiga mf gör att jag inte vågar ta ut något i förskott ännu men jag håller tummar och tår för en liten påskbebis och att hen vill stanna kvar där inne Hjärta

• Alvedon83
    BeeHappy skrev 2023-08-01 08:57:49 följande:

Positivt graviditetstest nu på morgonen här!! :')

Den lilla blödningen i förrgår kanske var en nidblödning ändå.. Tidigare tidiga mf gör att jag inte vågar ta ut något i förskott ännu men jag håller tummar och tår för en liten påskbebis och att hen vill stanna kvar där inne Hjärta

Grattis! 🤩
Svar på tråden BIM Augusti 2023